Hier onze zoon vertelt toen het zichtbaar was… Eh ik denk dat dat bij 8 weken zwangerschap was. Kind snapte eindelijk ook waarom zn moeder zo hondsberoerd was 8)
Hij vroeg zelf “mama, waarom heb je een dikke buik?” en heb het toen gelijk vertelt.
Succes met vertellen, Nano is 4 toch? De logica van deze leeftijd bij de kindjes vind ik zoó leuk!
Ik had eens gelezen dat je je kind best niet teveel vooraf vertelt dat ze een zusje of broertje krijgen omdat het nog te lang duurt… en dat ging ik ook zo doen later :liar:
Ik vond het een raar idee dat andere mensen het eerder wisten dan zij … en zodus dus verteld vanaf we “wisten” dat het goed liep… en ja, het zal nog lang duren voor haar
enne anders samen met zoonlief en papa een pretecho laten maken
ook leuk om het zo te vertellen :inlove:
tja, klinkt in principe leuk, maar dat zou dan dus vóór de 12 weken echo zijn, en dan wordt het allicht opeens een stuk minder gezellig als blijkt dat het allemaal niet zo goed is als we hopen…
ik heb volgende week een date met mijn vk, ik zal het daarna nog eens in de overweging nemen hoe of wat. vooralsnog voel ik nog niet echt de drang om het met hem te delen, maar dat is wslk anders als, zoals kroes beschrijft, ik straks er echt last van ga krijgen. Dan is het toch wel mijn ‘stijl’ om gewoon eerlijk tegen nano te zeggen wat er aan de hand is ipv er omheen te gaan draaien.
Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap.
Wij hebben Jason verteld dat er een babietje in mijn buik groeide nadat we het onze ouders hadden verteld. Dat hebben we gedaan toen ik 9.3 wk was. Mijn buik was toen ook al flink aan het groeien dus heel veel langer konden we het voor hem niet verzwijgen.
Hij was toen overigens nog 2. Maand later werd hij 3
Wij hebben het bij de derde meteen verteld toen we positief testen en wij stonden te juichen. Ze waren toen nog wel heeeel klein en stonden mee te dansen :mrgreen:
Dat beviel goed en toen er nog voor ik zwanger was geroepen werd dat ik weleens een babytje in de buik zou kunnen hebben hebben we al gezegd dat dat idd best eens zou kunnen. Gek he, maar dat voelen ze toch aan ofzo. Getest op een ochtend en met zn vijfjes gefeest, echt superleuk!
Maar ja… de tranen van mn dochter toen het misging waren wel echt heel pijnlijk Ik denk dus dat ik het een evt volgende keer toch uitstel tot de 12 weken, als me dat lukt. Of 8 dan iig.
enne anders samen met zoonlief en papa een pretecho laten maken
ook leuk om het zo te vertellen :inlove:
tja, klinkt in principe leuk, maar dat zou dan dus vóór de 12 weken echo zijn, en dan wordt het allicht opeens een stuk minder gezellig als blijkt dat het allemaal niet zo goed is als we hopen…
ik heb volgende week een date met mijn vk, ik zal het daarna nog eens in de overweging nemen hoe of wat. vooralsnog voel ik nog niet echt de drang om het met hem te delen, maar dat is wslk anders als, zoals kroes beschrijft, ik straks er echt last van ga krijgen. Dan is het toch wel mijn ‘stijl’ om gewoon eerlijk tegen nano te zeggen wat er aan de hand is ipv er omheen te gaan draaien.
Ja zo zag ik het ook. Als het nodig is, nog niet vertellen. Het duurt nog zo lang!
Toen ik begon met overgeven en de vermoeidheid mij overviel, wilde daar echter niet
over liegen. Ze was al 4 en niet op haar achterhoofd gevallen…
Wij hadden het zoë verteld toen ik 6 weken was. Zoë was toen 4 jaar. Ik kreeg al snel een buik en was erg misselijk. We hebben er wel bij verteld dat het nog heeeeeeeeel lang ging duren. Eerst nog de verjaardag van die en die en die en die en dan daaaarna zou pas de baby geboren worden.
(hij stelde laatst zelf nog voor om nu maar eens een baby te maken aangezien papa nu hier was :mrgreen: )
Heerlijk! :inlove: :thumbup:
gisteren zei ie: waarom hebben jullie eigenlijk nog steeds geen baby gemaakt? Of kunnen jullie dat alleen in afrika?
:inlove:
Van harte! Met recht een vruchtbaar bezoek dus!
Maarre..krijg je geen echo met 8 weken? Of is dat alweer veranderd allemaal?
Bij Eli moesten we al met 8 weken komen ivm de 14 weken echo....dat was dus al anders dan ten tijde van Jo (en Nano dus).
Dan zou dat al over 2 weken zijn...misschien een mooi moment om het dan (al dan niet door aanwezigheid bij de echo te vertellen)?
Naar mijn idee heeft zo'n beetje iedereen om me heen (in de afgelopen 2 jaar) een echo met 8 weken gehad.
De 12 weken echo zou vervallen zijn...
Ze moeten vroeg weten hoe ver je bent om alvast vooruit te kunnen lopen op een eventuele 14-weken echo en combitest...(vrijwillig).