Wanneer vertellen dat je weggaat en de babayfoon aanzet?

Mijn zoontjes zijn 3 en 5 jaar oud en soms gaan we na hun bedtijd wel eens in de buurt op visite en zetten dan de bebetel (babyfoon op telefoonnummer) aan. Tot nu toe is het nooit gebeurd dat er iemand wakker werd, maar eigenlijk wil ik het wel op voor zijn dat ze zien dat de bebetel er staat en dat er niemand thuis is (ze weten dat het een babyfoon is, want ik gebruik hem ook wel eens als ik met de jongens naar het speeltuintje loop en mijn dochter een middagdutje doet) en weet ik hoe reageren. Maar ik wil ook geen slapende honden wakker maken, dat ze er misschien op gaan letten of we wel of niet thuis zijn.



Vanaf welke leeftijd vertel je een kind dat je wel in de buurt bent, maar niet thuis en ze via de babyfoon kunt horen en gauw thuis bent als er wat is?

niemand een idee?



Ik wil namelijk ook straks 's avonds te sporten, ben dan zo’n anderhalve uur weg (tenzij de bebetel afgaat) en ik weet nou niet of ik zomaar moet weggaan of het moet zeggen. Hun vader is dan overigens wel thuis, maar zit in de tot werkruimte omgebouwde garage gitaarles te geven en is dan eigenlijk niet bereikbaar voor afleiding.

persoonlijk zou ik het al niet eens doen.

maar dat is mijn mening

ik geef eerlijk toe dta ik dat gewoon niet kan

dan zou ik eerder nog de buren inschakelen en daar een babyfoon geven.



het tegen de kinderenn zeggen vind ik een lastige.

ik weet het niet

aan de ene kant wel; weten ze dat ze moeten roepen, dat jij dan zsm komt.

aan de andere kant, kan het je gebeuren dat je je kind op straat tegenkomt op weg naar jou,…

Toevallig kwam Jens gisteravond 3x van de trap af en ging toen weer terug omdat ie even wilde kijken en luisteren of wij beneden waren of al in bed lagen. Alsof ie het weet!!

het ligt heel erg aan je kind… met emma konden we nooit weg met de babyfoon… die rook dat… dus regelde we oppas als het echt nodig was.



Zeggen dat we weg gingen met de babyfoon heb ik toen ook geprobeerd maar dikke dramas…



en nu is ze 6 en sinds dit jaar gaat het eigenlijk wel goed. De buurt kunnen we in ieder geval wel in… en dat zeggen we dan ook. dat vind ze toch wel prettig. Of ik zeg wie de babyfoon heeft.



Je zegt zelf dat je man wel thuis is dus de kinderen liggen niet alleen. grote calamiteiten zou hij wel merken toch? ( ik denk aan brand inbraak ofzo) als er toevallig om wat voor reden dan ook grote paniek is bij de kids… ( bloedneus ofzo dan is willemijn helemaal overstuur) dan neem ik aan dat hij dat wel hoort?



Mijn ervaring met emma is dat ik haar beter voor een voldongen feit kan zetten dan haar vragen wat ze wil want dan moet ik thuis blijven. :smiley:



en ik sport ook, heb een onbeperkt abo bij de sportschool en de lessen worden een paar keer per week gegeven waardoor ik niet alitjd vast zit aan dezelfde avond… komt het een keer niet uit dan ga ik een andere avond.

Wij hebben geen babyfoon en gaan (dus) ook nooit s avonds weg zonder de kids.

Maar eh, in mijn geval zou ik t wel zeggen, Samila is helemaal panisch als ze merkt dat we er niet zijn. Is echt zo’n fase. Ze kan niet zonder ons, wil iedereen bij elkaar houden.

maar als je denkt dat je kinderen er geen probleem van maken als ze t zouden weten, zou ik t gewoon zeggen.

Mijn man is inderdaad wel thuis, maar in de garage. Ik zou de achterdeur naar de tuin dan loslaten, 3 stappen en ze staan voor de (glazen en meestal ook losse) deur van de garage. Maar daarvoor zouden ze al in paniek geraakt kunnen zijn, dus vandaar dat ik me afvroeg of ik het ze al zou kunnen vertellen. Ik denk dat ik het toch maar niet doe, want ik weet dan dat de oudste dit tegen zijn broertje gaat zeggen en ze aldoor gaan kijken of ik al weg of terug ben.

Je schrijft zelf al dat ze misschien al in paniek kunnen zijn als ze niemand zien. Dat is voor mij ook een reden om nooit weg te gaan met een babyfoon. Want registreerd de bebetel ook brand, inbraak, van te trap vallen??? Veel te eng.

Ik heb dus geen tips want ik gebruik het niet. Ik heb geeneens een babyfoon in huis.

Ik kan de rookmelder door de bebetel horen.

Mijn man zit in de garage, dus als er echt wat is, hoeven ze maar 2 meter over het terras daar naar toe te lopen. En harde geluiden (de jongens slapen boven de garage) zoals een uit bed springend kind, hoort ie al (als ie ff niet gitaar speelt).

Als je een gewone babyfoon gebruik bij de buren, kan er ook ingebroken of van de trap gevallen worden.

Ik heb er geen ervaring mee,ik heb het nooit gedurft…

ook bang voor brand,inbreker en dat mij onderweg iets zou overkomen en mijn kids alleen zouden liggen.





Ik denk dat je het beter niet kan vertellen,nog niet in ieder geval

Kinderen hebben dan de neiging erop te slapen en zul je zien dat om de haverklap ze op zoek gaan of je er wel of niet bent.

o ik durf dat geneens.



ook hier geen babyfoon en als de meiden op bed liggen zijn wij thuis. Brr kan dat niet hoor…