wanneer verteld aan ouder broertjes/zusjes?

de vraag zegt het al…



wanneer hebben jullie iets verteld…



wij willen even een goede indicator hebben wanneer de tijd rijp is zeg maar…

Je oudste kindje is nog “maar” 2 jaar en 2 maanden oud zie ik in de banner staan ik zou nu nog niets zeggen. Pepijn was dan wel ietsje jonger maar vond het pas interessant toen ik al een dikke buik had.

En toen hebben we hem gewoon gezegd dat er een baby in mama’s buik zat, maar hij vond het wel grappig maar niet speciaal ofzo.

De reactie van Lucas (een jaar ouder dus) was juist wel enthousiast maar in het begin is het nog zo onwezenlijk een baby in mama’s buik ja het zal wel :mrgreen: ook hij werd pas enthousiast toen hij Merlijn kon voelen dus vanaf 23 weken ongeveer.

oh we willen het nu nog niet vertellen hoor…maar even kijken wanneer anderen het verteld hebben…en hoe de kinderen er op gereageert hebben…



voor zoonlief is het nu toch nog lang niet te snappen…

maar goed straks met twaalf weken zijn er natuurlijk mensen die gaan zeggen Oh mama heeft een baby in de buik… tja wat moet hij er dan mee…

dus wat is een geschikte tijd om het te zeggen…



trouwens wat als hij het tegen iedereen zou gaan zeggen( als we het nu zouden gaan vertellen)…ik kan dan vast niet zonder :oops: het gaan ontkennen…nee pas met meer zekerheidmisschien later pas…

Geen ervaring mee, hij lijkt me idd ook nog wel erg jong om het nu al te begrijpen…



Maarrr wilde je even feliciteren :mrgreen:



Dus bij deze… Gefeliciteerd! :inlove:

Allereerst: GEFELICITEERD !



Wij hebben het Anoek wel meteen vertelt…

Toen ik een week of 12 was begon ze het te bevatten (nou ja, toen

vertelde ze het aan de juf op school enzo: mama baby in de buik)



En sinds kort steeds: mijn mama dikke buik! En dan geeft ze kusjes

en een aai over mijn blote buik.



Ik zou niet weten waarom ik het niet zou vertellen. Ze zijn er toch niet

de hele dag mee bezig en snappen doen ze toch niet helemaal.

Zo nu en dan begint ze erover en de andere keer helemaal niet.

Gefeliciteerd!

Ik zou het vertellen als je een duidelijke buik hebt en iig de spannendste tijd voorbij bent.

Als het niet goed gaat is het zo verwarrend voor die kleintjes.

Gefeliciteerd! Ik zou het pas vertellen op het moment dat de buitenwereld het ook echt mag weten. Dan maakt het ook niet uit als hij er iets over zegt. Dan kan je langzaam maar zeker gaan uitleggen wat een baby is en wat het inhoudt.

Bij lasse kwam het in het begin echt niet aan - pas toen ik echt dikker werd werd de buik interessant - en nu zijn er natuurlijk allerlei spulletjes voor de babie - maar het besef zal ws pas komen als kindje er is.



Denk ook niet dat hij degene gaat zijn die zegt mama krijgt een babie daar zijn ze nog te klein voor. Het is te abstract. Nu ik jou zoontje wel ondertussen ouder dan lasse toen was - die was 1 jr en 8 maanden toen ik zwanger werd. Maar zelfs nu zal hij er niet uit zichzelf over beginnen. Hij ziet wel mijn dikke toeter en dat is het.



Ik heb het met 6 weken verteld op mijn verjaardag tegen familie en al snel op werk - omdat je het zag en omdat ik de steun van mijn collega’s nodig had om werk in de hulpverlening vol te houden als je moe en misselijk bent.

hahaha mijn lievie is er dus wel mee bezig… mijn zus is ook zwanger…mijn schoonzus is in dec bevallen…vriendin in sept…

heel veel baby’s dus…

hij vind het geweldig hij zei ook telkens tante… baby in buik… en nu is het baby slapen…

maar goed het word dus na de gevaren zone…



bedankt voor het mee denken en de felicitaties :-*