wanneer vertel je het op je werk?

Ik vraag me af wanneer jullie het vertelden op je werk toen je wist dat je zwanger was?

Ik doe geuniformeerd werk en moet dus positiekleding aanvragen en zit een beetje in dubio of ik dat nu al zo vroeg moet doen,voorlopig zie je nog langs niks maar als het erg lang duurt met bestellen zit ik al in de verlofweken eer het er is…

groetjes Schaapie

ik zou toch wel wachten met vertellen 4weken is wel erg vroeg.

of je moet het alleen aan je “baas”/“hoofd” vertellen zodat ze zou kunnen bestellen maar denk ook dat die zouden wachten tot 3mnd zwangerschap :think:

al met al van harte gefiliciteerd met je zwabgerschap!!

ik heb een planner die dat regelt,ik denk dat ik er maar gewoon een mail tegenaan gooi over een paar weken,ik ben officieel pas 2weken zwanger,tis nu nog zo kort.

maar ja hoe langer ik wacht hoe langer het duurt voor het er is,dat is een beetje mijn punt,als ik pas ga bestellen als mijn huidige kleding te krap zit dan ben ik te laat vrees ik…

nou ja ik kijk wel even. :wink:

Ik had het een aantal collega’s vrij snel verteld.

@Karin1981 wrote:

Ik had het een aantal collega’s vrij snel verteld.

ja ik wil het ook wel vertellen maar ben bang dat ik dan weer te voorbarig ben maar dit is echt zakelijk bekeken een beetje lastig,waar doe ik het best aan…

ik doe gewoon wat mijn gevoel zegt :smiley: even afwachten dus nu nog :smiley:

weet natuurlijk niet wat voor een uniform je draagt, maar ik denk dat dat vrij snel te regelen is. In mijn werk hebben ze standaard positieuniformen. het verschaffen van de juiste kleding zou het probleem van je baas moeten zijn. ik zou dus gewoon tot een week of 12 wachten, tenzij je het zelf graag eerder verteld, of dat je je wellicht te ziek voelt om te werken…

gefeliciteerd

Ik heb het gemaild aan de directie bij 12 weken (samen met de rest die het vanaf toen mocht weten). Omdat ik wil dat ze het van mijzelf horen en niet van de roddelmachine. Werd de vorige keer ook gewaardeerd.

Mijn gewone broeken passen nog gewoon, dus ik zou het pas zeggen bij de 12 weken of iets eerder tenzij je uniform al eerder zeer krap gaat zitten. Wie weet kun je een grotere maat lenen van een collega die vakantie heeft of er 2 heeft?

Ik heb het gemaild aan de directie bij 12 weken (samen met de rest die het vanaf toen mocht weten). Omdat ik wil dat ze het van mijzelf horen en niet van de roddelmachine. Werd de vorige keer ook gewaardeerd.

Mijn gewone broeken passen nog gewoon, dus ik zou het pas zeggen bij de 12 (omdat de kans dan kleiner is dat het nog mis gaat en het erg vervelend is dat iedereen te moeten gaan vertellen) weken of iets eerder tenzij je uniform al eerder zeer krap gaat zitten. Wie weet kun je een grotere maat lenen van een collega die vakantie heeft of er 2 heeft?

Ik zou het niet eerder doen dan je eerste echo. Als je met 8-10 weken een eerste echo hebt met een kloppend hartje, kun je er vanuit gaan dat alles goed gaat. (Tenminste, natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar volgens de gyn gaat daarna 98% van de zwangerschappen goed.)

Ik heb nog nooit positiekleding gedragen maar kon en kan nu ook gewoon mijn eigen kleding dragen al zit niet alles nog even lekker natuurlijk !

Ik heb bij beide zwangerschappen met 4-5 weken wel m’n directe leidinggevende ingelicht. Dit ook ivm kwaaltjes en klachten (die ik overigens niet echt had, maar je weet vantevoren maar nooit) en eventueel zelfs met de gedachte dat als het fout zou gaan hij daar ook rekening mee kon houden. Dat ik dan niet hoefde te bellen en een heel verhaal moest gaan doen ofzo.

Ook is het zo dat vanaf het moment dat je het bekend hebt gamaakt bij je baas, hij of zij rekening met je zwangerschap dient te houden in je werkzaamheden (werken met chemische stoffen, tillen, nachtdiensten en andere eventueel ‘gevaarlijke’ dingen).

Wij hebben het dus voor de 12 weken alleen aan ouders en zussen vertelt en aan mijn leidinggevende. En na de 12 weken mocht heel de wereld het weten !!! :dance:

Veel succes met je zwangerschap, geniet ervan !

Hie rook uniformen aan,maar die liggen altijd wel op voorraad.

Maar ik zou het persoonlijk ook met week of 12 vertellen.

Hebben ze niet meteen een aangespas uniform voor je dan trek je toch eigen zwangerschapsbroek aan.

Weet overigens niet welk werk je doet?

ik heb het op mijn werk verteld na de goeie 1e echo (8 weken)

kon het echt niet voor me houden.

1 collega wist het, maar ze wist ook dat we bezig waren.

De teamleidster wist het al met 6 weken ofzo, omdat ik toen een gesprek over mijn contract had, en ik graag open kaart wilde spelen en eerlijk wilde zijn.

De andere collega’s weten het sinds de echo. En gister de laatste van het team verteld. De collega’s van andere teams horen het nu via via.

De jongeren waarmee ik werk heb ik het vandaag verteld omdat het nu toch echt te zien is, en ik niet wil dat ze zelf gaan gissen. Die waren zo lief enthousiast!

maargoed, ik draag geen uniformen dus niemand ziet dat ik positiekleding aan heb, dat scheelt denk ik.

Ik zou het was vertellen naar de eerste echo. Er kan ook nog wat mis gaan. En na de eerste echo weet je hoeveel weken je zwanger bent

IK heb tijdens mijn tweede zwangerschap pas postitiekleding hoeven aantrekken met 28 weken. Dus tijd zat. Geniet er zelf nog maar eerst even van

groeten ANita

Vaak hebben ze de positiekleding op vooraad liggen dus wat dat betreft kun je nog wel wachten tot na de 1ste echo

Verder moet je zelf even kijken wanneer je het wilt vertellen

Ikzelf had het met 4 weken al verteld aan de leidinggevende omdat ik savonds extreem moe was en het liefste de avonden niet meer werkte

Heb het haar net voor de vergadring verteld en na na de vergadering vertelde een collega dat ze zwanger is en toen direct nog 1 en dat terwijl we ook al een zwangere hadden en ja toen kon ik mij niet stil houden en heb ik het ook aan de collega’s verteld

Maar denk dat ik de evt volgende zwangerschap wel wat langer wil wachten

Het is je eerste kindje? Dan duurt het nog wel even voor je een buikje krijgt (ok, er zijn uitzonderingen haha) dus ik zou gewoon wachten tot je de eerste echo hebt gehad.

bij mijn eerste had ik met 9 wk al positiekleding nodig en nu al met 6 wk…

en ik heb het gewoon gelijk verteld… aan mijn direkte collega’s en mijn chef… de rest met tien wk na de echo.

ben deze keer erg ziek geweest… nu nog de naweeën ervan… werk momenteel op therapeutische basis… dus ze waren wel blij dat ze het al wisten en ik niet rare smoesjes ging verzinnen.

maar goed je moet doen wat jou het prettigst is…

enne :: GEFELICITEERD ::

Ik moest het heel snel vertellen, omdat ik steeds heel erg ziek was :sick:

En om nu weken achter elkaar te zeggen dat je de griep hebt, ging me echt te ver. Dus ik heb het verteld toen ik bijna 9 weken zwanger was. Heel raar, want buiten onze ouders, broer en zussen wist nog niemand het. Maar ook wel fijn dat je er dan met een aantal mensen over kunt praten.

heb het gisteren toch verteld,de planning belde me op om te vragen of ik nog extra diensten wilde draaien,tja,dat moet ik helaas van dag tot dag bekijken nu :roll: dus kan nog niks toezeggen…en dus heb ik het maar even uitgelegd.

als ik 12weken ben kan ik positiekleding bestellen,dat moet ruim van te voren,het gaat nog al vaak mis…

OOk zal ze nu alvast een maatje 36 voor me bestellen,dan kan mijn knoop gewoon dicht :lol: die kan al een poosje(lees langer dan de zwangerschap) niet meer dicht vanwege opgeblazen gevoel…dus dat komt mooi uit 8)

Gefeliciteerd!!!

Goed dat ze het weten en ik was 1 van de gelukkigen :? die met 8 weken al geen 1 broek meer normaal dicht kreeg :shock: Was qua gewicht niks aangekomen, maar mijn darmen zaten gewoon heel hoog. Met 11 weken echo werd ook duidelijk dat ik veel vruchtwater had en mn baarmoeder hoog ligt. Dus nu ze het toch weten zou ik ze ook maar gaan bestellen. Heb het nog een week of 2 met een elastiekje in mn knoopsgat en de wijdste broek uitgehouden maar moet nu echt positiekleding aan. Zit ook veel lekkerder :mrgreen: