Wanneer verder onderzoek?

Hi,

Ik ben inmiddels 7 maanden bezig, maar helaa snog niks, en ben 33 jaar. Ik had zelf gedacht met 9 maanden eens bij huisarts langs te gaan ivm sperma-onderzoek, en dan ook een afspraak te maken bij gynaecoloog, wat vinden jullie? Ik zou er nl. erg graag 2 willen, en gezien de leeftijd…(maar heb ook gewoon geen geduld!)

Hallo zellertje,

tja dat is een moeilijke persoonlijke vraag. Het liefst wil je natuurlijk de pil eruit en hup zwanger, maar helaas gaat het niet altijd zo.

Hoe lang heb je de pil geslikt, deze moet namelijk ook nog uit je bloed en dat kan wel even duren.

Je kan natuurlijk wel beginnen met temperaturen. Ook kan je alvast zo gezond mogelijk leven,

Ik zou nog een paar maanden wachten met een huisartsen bezoek, maar dat komt ook meer door het feit dat artsen vaak ook niets doen voordat je een jaar zelf hebt geprobeerd.

Maar misschien heb je redenen om aan te nemen dat het misschien wat langer zal duren?

Succes

groetjes Suzanne

Hi,

temperaturen ben ik mee bezig…deze maand helemaal geen verhoging helaas. ook ovulatietesten ben ik druk mee. ik ben zelf dokter, dus vandaar dat ik wel evt sneller kan worden doorgestuurd…maar heb ook wat vertroebelde blik daardoor.

We gaan in oktober met vakantie, en denk dat ik erna ga bellen als er dan nog niks is…

als je 30 jaar of ouder bent mag je met een half jaar al naar de huisarts

Hi!

Hoe weet je dat? da’s goed om te horen…

groetjes zeilertje

Nee, dat is fout. Het is pas vanaf ouder dan 35 jaar en dan een half jaar proberen. dus als je 36 jaar bent.

Als je een normale cyclus hebt, verder geen bijzonderheden (bijna geen menstruatie of erg veel pijn bij de menstruatie), sturen ze je pas na een jaar door naar de gyn. Dat is het protocol van de NVOG (op hun website kun je interessante folders of vruchtbaarheid vinden).

Ik ben na 8 maanden doorgestuurd naar de gyn, maar dat kwam omdat ik heel lange cyclusssen had (langer dan 6 weken). Anders had hij me echt niet eerder doorgestuurd (heeft hij me ook zo verteld).

Ik was toen 33 jaar.

Dus helaas nog even geduld hebben en hopelijk word je snel zwanger en hoef je niet naar de gyn.

ow dan heb ik dat verkeerd begrepen :oops:

na een jaar ‘proberen’ wordt je vaak doorgestuurd naar de gyn. toen ik gestopt was met de pil bleef ik een erg onregelmatige cyclus houden. soms langer dan 6 weken. na 6 maanden ben ik naar mijn ha gegaan. die was erg begripvol maar vertelde ook dat een jaar proberen gebruikelijk is. wel heeft hij me toen laten tempen voor 3 maanden en toen kon ik bij hem terug komen. hij zag aan de hand van het tempen dat mijn eisprong niet goed is en toen ben ik doorgestuurd naar de gyn. na de nodige onderzoeken begonnen met clomid en toen was ik gelijk zwanger.

heb je met behulp van de ovu testen wel een ei kunnen spotten? zo niet dan zou ik naar de ha gaan. ik :pray: dat je toch snel zwanger raakt

Ik zou toch nog even wachten tot jullie een jaar bezig zijn, 7 maanden is nog niet zo lang (al is het altijd te lang, ik weet het). Ik zou niet nu al onderzoeken laten doen, dat is belastend en misschien helemaal niet nodig. Succes :thumbup: :thumbdown:

Het ligt inderdaad deels aan je cyclus. Bij mij was het na een aantal maandan al duidelijk dat mijn cyclus niet goed was en dat ik zo niet zwanger zou worden. Dus ik ben na 5 maandan doorgestuurd.

Succes

Hi!

Bedankt voor jullie tips…Gisteravond had ik een pos.ovulatietest, dus direct flink geklust, en vanavond weer…we zullen zien.

Na de vakantie in oktober, gaan we eerst mijn vriend zijn zaadjes eens laten testen…en dan zien we wel weer verder.

Liefs zeilertje