ik vroeg me af wanneer de kleur van de ogen gaat veranderen??
de een zegt namelijk dat het al na een paar dagen na de geboorte is en de ander dat het ook pas na een jaar kan gebeuren…
wat zijn jullie ervaringen??
en ik heb eens gelezen dat in de buik al moedervlekken gevormd worden… nou heb ik eigenlijk nog nooit een beeb met een moedervlek gezien… silve heeft ook geen moedervlekjes ofzo… komt dit pas later of heeft silve er gewoon geen een??
de ogen van julia zijn helderblauw nu! ik denk dat ze niet meer veranderen, ze had een tijdje dat het beide kanten op kon gaan, ene dag iets bruiner, de andere dag weer wat lichter, wat blauwer!
julia heeft geen moedervlekjes, maar wel rode puntjes, die heb ik ook overal en nergens!
Het schijnt dat de oogjes nog kunnen verkleuren totdat het oogwit geen blauwige schijn meer heeft.
(destijds was ik ervan overtuigd dat Kiki bruine oogjes zou krijgen: mama bruine ogen, papa half Moluks dus ook bruine ogen… maar nee hoor, ze zijn helder blauw!)
De eerste moedervlek diende zich hier na ca. 6 maanden aan. Nu is ze drie jaar en ze heeft er 3!
Volgens mij kunnen de ogen het eerste jaar nog van kleur veranderen.
En vwb de moedervlekken…een zoontje van m’n vriendin heeft nu al 3 moedervlekken (hij is 5 maanden) en die zag je heel geleidelijk van heel lichtbruin naar donkerder kleuren.
Amélie heeft een heel raar bruin vlekje net boven haar lies, toen ik het aan die vriendin liet zien zei zij dat zo de moedervlekjes bij haar zoontje waren begonnen…dus het kan al wel eerder blijkbaar.
Volgens mij zijn mijn ogen als kind pas van blauw naar groen veranderd, met een jaar of 6 ofzo. Tenminste, dat meen ik me te herinneren.
Stan z’n ogen zijn denk ik wel eind van het eerste jaar hun huidige kleur geworden (groen/bruin/blauw, echt een mix).
Stan heeft ook in het eerste jaar, weet niet precies wanneer, een moedervlek op z’n bil gekregen…en ik maar denken dat daar zon voor nodig is, nou daar was nog nooit zon geweest hoor .
Jasly heeft nu 2 moedervlekjes, en 1 geboortevlek op de zelfde plek waar ik die vlek heb!
Jasly werd geboren met blauwe ogen en nu heeft ze groen grijzen ogen netals mn partner,
Ik denk dat ze nog verder gaan switchen, want Jasly heeft ook een kleurtje en mijn ogen zijn donker bruin,
Over de oogkleur ze zeggen 6 maanden, maar bij mijn oudste was zijn oogkleur pas met 2 jaar zoals die nu nog is…
@enidan23 wrote:
en ik heb eens gelezen dat in de buik al moedervlekken gevormd worden… nou heb ik eigenlijk nog nooit een beeb met een moedervlek gezien… silve heeft ook geen moedervlekjes ofzo… komt dit pas later of heeft silve er gewoon geen een??
Lucas had bij de geboorte geen moedervlek maar na een week kwam er een licht vlek te voorschijn en na een maand ofzo had hij een grote moedervlek op zijn enkel. De klein moedervlekjes kwamen pas na een paar jaar.
Onze Pepijn die heeft nog geen enkel moedervlekje.
heel verschillend allemaal dus… afwachten dus maar.
silve dr ogen zijn nu nog helderblauw en hoop een beetje dat ze zo blijven… ik zelf heb bruine ogen en hubbie blauwgrijs…
bruin is volgens mij wel een sterker gen… we wachten af :mrgreen:
Zelf kreeg ik pas mijn uiteindelijke kleur (groen met een blauwe rand) toen ik een jaar of 4 was!
Jarid heeft nu blauw-grijsblauwe ogen, afhankelijk van hoe hij zich voelt. Soms zie je al een andere kleur door het grijsblauwe komen.
Ach ja, zijn vader heeft (net als ik) ook aparte ogen: grijsblauw met iets van groenachtig er doorheen.
Afwachten maar dus!
@enidan23 wrote:
heel verschillend allemaal dus… afwachten dus maar.
silve dr ogen zijn nu nog helderblauw en hoop een beetje dat ze zo blijven… ik zelf heb bruine ogen en hubbie blauwgrijs…
bruin is volgens mij wel een sterker gen… we wachten af :mrgreen:
Als je pa of ma blauwe ogen hebben kan jij best net dat allel aan je kind doorgeven. Maar bij een blauw en een bruin allel is bruin altijd dominant. Zo heeft mijn pa bruine ogen en mijn moeder blauw maar omdat mijn oma van vaders kant blauwe ogen heeft heb ik toch blauwe ogen, snappie :mrgreen:
Lynn werd geboren met een moedervlekje.
Haar oogjes zijn heel langzaam bruin aan het worden. Ze zijn nu nog steeds aan het doorkleuren… Toen ze een maand of 5 was begon de kleur echt te veranderen.
Quinten heeft nog steeds mooie helderblauwe ogen, ik denk niet dat die nog veranderen.
Lynn had vanaf het begin al donkerblauwe ogen terwijl die van Quinten veel lichter waren.
Sharon had als Baby al snel heel donker bruine ogen, Maar Yari zijn ogen zijn nog steeds blauw.
Een beetje vreemd vinden wij het wel hub heeft donkere ogen (hij is Indisch) ik heb ook hele donker bruine ogen. De enige met blauwe ogen is mijn moeder.
Van mij mogen ze blauw blijven hoor een mooie Indo met blauwe ogen Prachtig :inlove: :inlove: