Wanneer van vier naar drie flessen?

Hallo,



Mijn kleine meid is nu net een half jaar. De laatste tijd drinkt ze halve flessen, maar eet ze wel lekker haar fruit en groente op. Dacht dat het kwam omdat ze ziek is geweest.



Ze heeft al een tijd haar neusje weer vrij, maar drinkt nog steeds haar flessen niet op. Lijkt wel of ze geen dorst/honger heeft, als ik kom met de fles. Ze reageert er ook niet op, zoals ze eerder wel deed. Alleen op de ochtendfles - dan heeft ze ook wel trek. Ik houd dus zelf de vier uur aan, S. vraagt niet om de fles.



Vandaag zat er 6 uur tussen de fles. Deze dronk ze eindelijk weer eens leeg!!



Dus ik vroeg mij af : wanneer stap je over van vier naar drie flessen?



Was van plan om het van S. af te laten hangen. Wanneer zij geen behoefte meer had aan een vierde fles, komt die te vervallen. Maar ik vind zes maand zo vroeg? :think:



Krijgt ze dan wel genoeg vocht? :think:

Ik vind 6 maanden ook wel erg vroeg. Maar misschien krijgt ze zoveel bijvoeding binnen dat ze geen trek meer heeft in haar fles. Mijn jongste heeft tot 1 jaar 4 flessen gehad :slight_smile:

Ze kreeg dan wel bijvoeding ala rapley dus kreeg het eerste jaar nog niet zo heel veel voeding binnen.

Ik ging met 6,5 maanden met mijn S ook over van 4 naar 3 flessen.

In de ochtend kreeg hij dan rijstebloempap (bij mij was dat direct met lepeltje, niet met pap fles) en dan kreeg hij 'sochtends nog een fruithapje, tussen de middag boterham met flesje, 'smiddags wat drinken sap/thee en een koekje of broodkorst/rijstwafel o.i.d. en dan rond 16.30/17.00 zijn groentehapje en dan nog een laatste fles rond 19.30u.



Dat ging prima, hij heeft niet getaald naar die 4u fles. De ochtendpap en de andere 2 flessen waren dan 180cc ex. schepjes.

Ik heb in het begin wel consequent om 4u dan het drinken/sapje gegeven zodat er niet gelijk het gevoel kwam dat er iets weg viel.



Maar je kunt het prima proberen.

ik kreeg het advies van het cb om hier ook de 4e fles te gaan laten vallen, maar wel 4 fles momenten te houden ( dus fles 3 verdeeld over fles drie en vier zeg maar )



dit omdat n. nu met vaste voeding ineens piekt in haar groei tov de rest



mevrouw laat zelf af en toe haar fles een beetje staan, maar ik bied hem gewoon aan.



dat afbouwen komt wel , ik vind een half jaar nog zo klein :think:

Had met het bureau gebeld. En die vinden het prima aangezien S. zelf afbouwt en anders ook gewoon weigert.



Haar schema:

ochtendfles 210 water (en flesvoeding uiteraard) en rijstebloem

fruit

brood met 100 ml fles

groente met aardappel/pasta/rijst

avondfles 210 water



Ze doet het er goed op. Vanaf een half jaar is 500 ml flesvoeding voldoende en 600 ml de max.