wanneer van fles af

Mijn zoontje is nu 8 maanden en krijgt 's ochtends en 's avonds een papfles. Bij de boterham 's middags nog beetje melk uit fles. Verder krijgt ie ´s middags sap uit een tuitbeker.

Ik vraag me af wanneer kindjes eigenlijk van de fles af zijn. Ik wil eigenlijk langzaam aan de papfles in de ochtend veranderen in een bord pap. Ik weet wel dat hij er nu nog wel te jong voor zal zijn, maar dan heb ik een beetje een idee ´waar ik naartoe moet werken´.

hier adviseren ze met 7 maanden al in de ochtend een bordje pap,dat doen we dus ook braaf :mrgreen:

gaat goed hoor :thumbup:

dus ik zou zeggen begin er lekker mee



wanneer ze helemaal van de fles af zijn geen idee :think:

Damian krijgt na zijn boterham smorgens nog een flesje melk

en savonds voor het slapen gaan nog een flesje melk :oops:

De rest van de dag drinkt hij uit een rietjesbeker.

zoonlief is ruim 2.6 en krijgt nog een papfles sochtends :mrgreen: En als het mijn vrije dag is, gaat ie daarna lekker nog even zijn bedje in tot een uur of 9. Dus nee ik ga niet beginnen nog aan bordjes pap of boterhammen sochtends. Hij een een broodje om hal 10 en dan smiddags ook.



:angel:

Mijn oudste is nu bijna 3,5 jaar en drinkt 's avonds voor het slapen gaan nog steeds een fles. Natuurlijk met gewone melk, maar wel opgewarmt. We hebben het geprobeerd uit een beker, maar ze wil het heel graag uit die fles. Ach ja, en waarom niet…

Hier met ruim 19 maanden ook nog steeds een fles hoor!

Hahaha, grappig om te lezen want hier ook nog steeds lekker een flesje melk voor het slapen gaan.

Hoort hier gewoon bij het ritueel.

's ochtends een lekkere papfles als ontbijt en voor het slapen gaan nog een paar slokken warme groeimelk…



En eerlijk gezegd vind ik het zelf ook nog veel te leuk om mee te stoppen. Ze gaat nog echt op schoot liggen, als een kleine beeb :inlove:

hier ook een papfles in de ochtend. heerlijk, dan weet ik tenmiste dat haar buikkie lekker gevuld is met melk en granen.

Ik moet ook nog aan die tuitbeker beginnen. Maar een paar maanden terug ben ik begonnen met de pap uit een bord met lepel. Had ergens gelezen dat dat beter zou zijn. Had echter de tijd en geduld er niet voor, dus ik ben al snel 's ochtends de pap uit een fles gaan geven. Op vakantie, bij 7,5 maand oud, weigerde hij ineens de papfles 's ochtends en is hij brood gaan eten. Dit krijgt hij nu nog elke ochtend.

Hier ook gewoon nog een papfles in de ochtend, heb op schooldagen zéker geen tijd om een bord pap te lepelen (ben dan te druk met een jongetje achter zijn veren aanzitten)

Tot 1 jaar is het juist goed om nog een fles aan te bieden.

gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt!

hier was de oudste ook ruim 3 jaar toen ze pas van de fles afging en nog steeds niet volledig want de pyjamapapjes heeft ze nog steeds graag.

met de 2e gaan we ook zo lang mogelijk door met de fles het imumsysteem is met 3 jaar compleet en de specialle flesvoedingen (lees ook peuter opgroeimelk) dragen hun steentje bij aan het imumstysteem vandaar onze keuze en op advies van het cb

Hier krijgt mijn dochtertje 14 maanden ook nog steeds een fles hoor.

'S morgens krijgt ze er nog 1 van 200cc en voor het slapen gaan.





CB zeikt er elke x over, dat ze het niet meer nodig heeft en dikmakers zijn.



Ik ben een x 80cc minder gaan geven voor het slapen gaan, maar toen huilde ze echt na de voeding.

Maar hier krijgt ze dus gewoon een flesje zolang ze hem wil, dat zeg ik ook tegen het CB dan zeggen ze, ja maar wie is er dan de baas whahaha gekke.

Sinds een week of 2 niet meer. 's morgens pap uit een bordje, 's avonds ook, en tussen de middag drinkt hij zelf zijn melk uit een tuitbeker.

Het bordje pap 's morgens doen we trouwens al een hele tijd, de pap 's avonds sinds een week of 2. Gaat eigenlijk prima.

hier gewoon een fles 180+6 's morgens met een broodje…

pap ging er bij beide niet in :mrgreen:

's ochtends sap uit tuitbeker met wat fruit of een koekje

lunch = 1 a2 sneetjes brood met een fles van 180+6

's middags sap uit tuitbeker met een koekje

en voor het slapen gaan ook een fles van 180+6

smorgens een bordje pap en savonds nog de fles. Hij geniet zo van zijn laatste flesje en ik ook, dus geef het tot hij niet meer wil :inlove:

Hier 's morgens een papfles. Heb 1 keer uit een bordje geprobeerd… was geen succes, mèn wat een gedoe om twee hongerige jongens pap met een lepeltje te geven :shifty: . En die fles 's morgens is ook wel lekker, zitten we met z’n drietjes op de bank lekker wakker te worden :inlove:



Maar bij de lunch drinken ze ook nog een fles melk. Of liever gezegd: ná de lunch. Hoe doen jullie dat met melk bij het brood? Ik ben het beu om na de lunch ook nog eens die fles te moeten geven. Uit een tuitbeker tijdens het eten is in elk geval geen succes. Ze drinken dan veel minder (en het is een heeeeel leuk spelletje om steeds je beker op de grond te gooien zodat mama hem wel weer opraapt :hand: ). En ik vind dat ze toch al zo weinig drinken (behalve de papfles en de fles melk na het brood krijg ik er met moeite 1 bekertje (ruim 125 cc) sap in op een hele dag…).



Ik heb gisteren rietjesbekers gekocht, morgen maar eens proberen of ze dat snappen. Als dat met het sap lukt, misschien ook de melk uit een rietjesbeker?

ook hier (bijna 2) sochtend nog een fles pap.

En als een kind van 7 maanden nou de pap en de fles niet meer lekker vind?? Hier zit Imme de laatste dagen flink te klooien met de fles. Vanavond pap van een bordje geprobeerd maar dat wilde ze ook niet. Toetje ging er goed in.

Boterham daar stikt ze zowat in, dus ik weet niet zo goed wat ik haar als brood vervanger kan aanbieden en ze zal toch genoeg voedingsstoffen binnen moeten krijgen…