Wanneer van drie naar twee flessen?

Ik vraag me af wanneer je van drie flessen naar twee flessen mag.



Lianne is nu 8,5 mnd en ze krijgt 's ochtends, 's middags en 's avonds een fles. Ik wil tussen de middag brood gaan geven met daarbij fruit en dan die fles helemaal laten vervallen. Anders krijg ik al dat eten er allemaal nooit in… :roll: En de flessen drinkt ze ook lang niet leeg. Om 17-17.30 u krijgt ze warm eten en dan rond 20 u. de laatste fles. Alleen weet ik niet wanneer je van drie naar twee flessen mag, iemand ervaring of tips?

Hey,



Ik zou het eerlijk gezegd niet weten wanneer het ‘mag’. Ik was 2 weken terug op het CB en toen werd me verteld dat 3 flessen wel erg veel van het goede was :oops: ('s ochtends pap, 's middags na het dutje fles en om 20.00 uur fles).

Ik had me voorgenomen om na haar 1e verjaardag (1-12) de middagfles te laten vervallen…



Mevrouwtje dacht er anders over…sinds vorige week vertikt ze het om de middagfles op te drinken 8) . Ben nu dus overgestapt op 2 flessen en tussen de middag een bekertje gewone melk.

Overigens eet ze nu wel netjes haar fruit- en groentehap op, dat was voorheen ook drama.



Kortom, ik geloof dat de beebs zelf aangeven wanneer ze er geen behoefte meer aan hebben!



Succes!

Marit zat met 8 maand alleen nog op de avond fles



Sochtends bambix van opvolgmelk

fruit

smiddags 2 boterhammetjes

koekje

warm eten->toetje

flesje opvolgmelk 180cc

Ik lees even met je mee want ik ben daar ook wel erg benieuwd naar. :?

Quincy is nu 6 maanden en drinkt 2 en een halve fles per dag



ochtend 250

middag 120

s’avonds 150



ze eet ook fruit,brood en groente

Wanneer het word aangeraden heb ik geen idee van maar veron zat toen ook al op 1 fles per dag. Hij was ook niet heel wild van de fles had liever gewoon eten.

Nu krijgt hij smorgens nog een fles anders wil hij niet smorgens en ik vind het geen probleem. De rest van de dag geen fles meer…



denk ook dat het ligt aan je kindje of die er klaar voor is of niet



groetjes

Op t cb zeiden ze dat ze tot een jaar op 3 flessen zitten. In mijn info van de dietist staat van 10 tot 12 maanden 500 a 600 ml flesvoeding per dag, waarvan 1 een papfles is.

We zitten nog steeds op drie flessen per dag. Ik heb twee geprobeerd, maar dan heb ik het idee dat ze te weinig binnenkrijgt. Ze heeft een poosje heel slecht gedronken, maar ik denk dat dat een fase was, want nu gaat het weer goed. Ze krijgt 's ochtends en 's avonds een fles van 180+6 en tussen de middag 90+3. Ze laat meestal wel iets staan, maar niet erg veel. Dus ik denk dat we het eerst maar zo laten.



Ik heb het trouwens nog wel nagevraagd op het CB. We mogen wel over naar twee flessen. Het komt niet zo heel erg precies, de laatste fles zou er ook af mogen. Als ze maar minimaal 300 ml aan zuivel binnenkrijgt op een dag. En daar zitten we met gemak op, omdat ze ook nog zo’n 150-200 ml yoghurt krijgt als toetje.

Wij gaan de flessen nu aanpassen naar ochtend een papfles van 180+6, dat kreeg ze al, de avond verlagen naar 180+6, want ze kreeg nog 210 en sinds nu krijgt ze een toetje, soja of fruit of wat dan ook en de middag verlaag ik nu naar 90+3, maar dat kan goed een deel bekertje en een deel fles worden. Tot nu toe deed ik steeds 60 in een bekertje en dan nog 120 in een fles, of een fles van 150.

De ochtendfles wil ik op de dagen dat ik werk voorlopig lekker behouden, misschien op de dagen dat ik thuis ben eten van een bordje. De avondfles houd ik denk voorlopig ook nog wel, zo’n lekker knuf rustmomentje!