Hallo allemaal,
Gisteravond hadden we ons zoontje van 11 weken na zijn voeding even op zijn buik op het speelkleed gelegd. Omdat hij zijn hoofdje al goed overeind kan houden, vind hij het heerlijk om zo om zich heen te kijken. Ik draai me vervolgens 5 seconden om om de camera te pakken en promt ligt meneer op zijn rug!!! Dus ik hem weer omdraaien (zo van, zal wel toeval zijn) en weer draait hij naar zijn rug. Vanochtend deed hij dat trucje weer, maar dit keer met zo’n vaart dat hij haast naast het kleed lag :shock: . Ik schrok me wild!!!
Hoe oud waren jullie beebs toen ze dit deden? Ik vind het namelijk vrij vroeg…
Ik ben bang dat de volgende stap van de rug naar de buik is en omdat hij ingebakerd slaapt, is dit nogal gevaarlijk (kan hij niet terugdraaien omdat zijn armpjes ingepakt zitten). Ik ga er vanuit dat het zeker nog wel even duurt, maar ik vind het toch een beetje eng. Ik ga in ieder geval het inbakeren overdag maar vast afwennen denk ik…
Ik hoor graag jullie reacties.
Liefs, Angeltje
Van rug naar buik is véél moeilijker hoor, dan moeten ze echt door een punt heen zeg maar. Van buik naar rug is meer een soort ‘laten vallen’. Knap hoor dat ie dat al kan!
hoi
wat een knappe jongen hoor :shock:
mijn zoontje is nu 8 maandjes rolt wel van rug naar buik maar niet andersom.
Moet hem steeds nog terug rollen :?
Sibel was 8 weken toen ze van buik naar rug rolde, maar pas met 6 maanden deed ze ook het omgekeerde. Het is inderdaad veel moeilijker.
zozo, al van buik naar rug. Die van mij kon rond 4 mnd wel van rug naar buik draaien maar begon dan heel erg te mopperen omdat hij niet meer terug kon :wall: suffie, blijf dan ook op je rug liggen… :lol:
Het heeft een hele tijd geduurd voordat hij dus van buik naar rug kan draaien.
Maar, inderdaad nu wel opletten met inbakeren. Wellicht langzamerhand laten wennen aan slaapzak. Als je er 1 neemt met een lange flap (of een grotere en dan even de arm- en hoofdgat kleiner maken) aan het voeteneind, dan kan je die flap onder het matras doen, dan ligt hij toch nog wat vast.
Wow :shock: die is er vroeg bij idd, ja id nu ff uitkijken met inbakeren!
Mijn meissie doet beide nog niet, ze rold zich alleen op der zij en verder vind ze het wel best geloof ik, volgens mij is ze hier best laat mee :eh:
@~Niekje~ wrote:
Wow :shock: die is er vroeg bij idd, ja id nu ff uitkijken met inbakeren!
Mijn meissie doet beide nog niet, ze rold zich alleen op der zij en verder vind ze het wel best geloof ik, volgens mij is ze hier best laat mee :eh:
Die van ons ook nog niets…
Toen ze 3 maand was had ze er echt interesse voor en deed ze het soms van buik naar rug maar nu probeert ze zelfs niet meer! Ze wil zitten en met haar voeten spelen, ‘teensabbelen’

Hier ook een snelle, met 5 weken van buik naar rug. Andersom doet ze pas vanaf 6 maanden… is toch iets moeilijker :lol:
buik naar rug weet ik niet meer wanneer Kaylee dat ging doen… heb ik blijkbaar niet opgeschreven. Van rug naar buik met 5.5 mnd
Bedankt voor jullie antwoorden!!
Ik had voor de zekerheid toch nog even het CB gebeld en die zeiden dat omdraaien van rug naar buik toch de volgende stap is. Het kan nog heel lang duren, maar ik moet hem dus toch goed in de gaten blijven houden en kijken wat hij doet als hij op zijn rug ligt. Zolang hij nog geen aanstalten maakt om te draaien, kunnen we blijven inbakeren.
Maar ik wilde overdag sowieso al proberen af te bouwen, dus daar ga ik in ieder geval mee door.
Angeltje
Onze dochter is nu vijf maanden en vanochtend zo maar uit het niets draaide ze van haar buik naar haar rug. :dance:
Ik ben natuurlijk supertrots, maar haar nekje is nog niet heel erg stevig dus ze moet nog goed oefenen op haar buikje. Ze vindt haar nieuwe trucje nu veel leuker :?
@Vicky wrote:
buik naar rug weet ik niet meer wanneer Kaylee dat ging doen… heb ik blijkbaar niet opgeschreven. Van rug naar buik met 5.5 mnd
Heb t toch nog gevonden… 4.5 mnd van buik naar rug
mijn zoontje draaide met 9weken van rug naar buik…
Ik heb hem ongeveer tot de 4maanden ingebakerd,
als hij in die doeken lag, lukte het hem nog niet.