Ons mannetje is nu 3 maanden en weegt meer dan 6 kilo.
Sinds een dag of 2 weigert hij 's ochtends zijn fles van half 7 terwijl die er voorheen met gemak inging.
's avond rondhalf 11 - 11 uur krijgt hij zijn laatste en dan 's morgens dus om half 7 .
Nu zat ik eraan te denken om te proberen die avondfles te laten vallen om te kijken of dat werkt. maar mag dat al ?
en nu las ik trouwens dat je dan 210+7 moet geven als je naar 4 gaat? ik kan me dat niet herinneren van de vorige keren …
is dat veranderd ofzo ?
ik zou gewoon naar je kind kijken
lucas is met 3 weken overgegegaan naar KV,e n drinkt sinds hij 4 weken is maar 4 flessen. Toen nog van 130 cc
hij moet gewoon niet meer
hij is echter wel tevreden, en groeit als kool
nu krijgt hij 4 x 200.
meer zou hij ook echt niet op kunnen
Talysha was 5 maanden
Jenna 3,5 maanden. Jenna was hier ook bijna 7 kilo en kon het kwa gewicht makkelijk hebben. Maar de laatste tijd zitten we weer vaak op 5 flessen.
Hier vanaf 4.5 maand… Ook Roan is goed op gewicht dus kan wel… Ik zou zegge probeer het, werkt het niet probeer je het een paar dagen later weer.
Ah…hier stond je vraag dus.
Ik ga het vanavond voor het eerst proberen.
Ben jij t ook al aan t proberen?
Ben ook benieuwd vanaf wanneer het “moet” zeg maar…
Mees is zo’n hongerlap, die zit nog op 5 x 200.
Hij krijgt ook al fruit en groente, maar krijg hem er nog niet af, hij komt vanaf deze week zelfs weer om 4.00 uur voor een fles. Door de fruit en groente kunnen we gelukkig wel op 5 voedingen blijven, maar over naar 4 voedingen zie ik voorlopig nog niet gebeuren.
Toevallig vorige week het cb hierover nog gebeld omdat Wessel gewoon niet meer wil drinken op het moment dan 4 flessen.
Ze vertelde mij dat het vanaf 3 maanden mag en als een kindje het zelf aangeeft is het helemaal geen probleem.
Denk dat je het gewoon een keertje kunt proberen. Slaapt je kindje door tot de gebruikelijke tijd is de fles blijkbaar niet meer nodig. Mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden, wij maken haar nog steeds wakker om te drinken om 23 uur omdat ze anders gillend wakker wordt om half 4 in de nacht en daarna niet meer (ook na een fles) lekker wil verder slapen. Ieder kind is dus weer anders, gewoon proberen!
Word je kindje wel om half 7 akker of moet je die wakker maken?
Zou gewoon laten slapen als je hem wel wakker moet maken.
En dan kijken wanneer die dan komt…
Keano krijgt nog om 22.00 de fles en slaapt door tot 8 uur
Moet hem wel wakker maken om 22.00 maar drinkt de fles wel leeg…