Wanneer van 4 naar 3 flessen?

Volgens het cb moesten we binnenkort 1 fles minder gaan geven.

Nu krijgt Jasmijn maar 4 flessen, dus zou ik terug moeten naar 3 flessen.

Ze krijgt een fles om 7.00 uur, 11.00 uur, 15.00 uur en 19.00 uur.

Nu ben ik vandaag de fles van 15.00 uur gaan vervangen voor Yoghurt. Om 17.00/17.30 uur krijgt ze dan nog groente en ik moet zeggen het ging heel erg goed.

Maar nu ben ik eens de info van mijn oudste erbij gaan halen en die ging past terug naar 3 flessen toen ze 8 maanden was. Dus nu vraag ik me af, zou het cb gedacht hebben dat ik nog op 5 voedingen zat?

Wanneer gaan jullie over van 4 naar 3 flessen?

Groetjes Alex

Ik zit al vanaf 5 maanden op 3 flessen…

Hoi,

Ik weet dan niet meer hoe het bij onze oudste was…, maar nu zijn wij iig ook met 6 mnd. naar 3 flessen gegaan, op advies van het CB, en het staat ook in onze voedingslijst (gekregen van het CB).

Dus misschien wat gerustgesteld: dat het dus nu wel kan?

Groetjes van Mij

Bij ons zei het CB niet dat we een fles moesten minderen, hij was toen 6,5 maand. Hij krijgt drie volle flessen (180/6) en na zijn groente een kleintje (120/4) Ze vond het prima. Ze hebben er bij mij niets over gezegd, maar pas als hij ook een toetje na zijn groente krijgt, dan ga ik stoppen met de fles na zijn eten.

Micah krijgt ook nog 4 flessen…Hij is ruim 7 maanden…

Ik luister eigenlijk nooit zo naar het cb…Ze zeggen allemaal wat anders…

Ik zie dat Micah nog 4 flessen nodig heeft dus blijf ik dat gewoon lekker geven…

Overigens, als je echt wilt stoppen zou je natuurlijk om 15 uur dus yogurt en een rijstewafel ofzo geven…Zodat ze toch een vol buikje heeft…

Maar ik zou mij dus niet vastpinnen op wat het cb zegt… :shifty:

Ik zou gewoon kijken wat je dochter nodig heeft als ze het nog wil lekker doorgeven die 4e fles. Yeline zat met 6 maanden al op 2 flessen maar ze gaf het zelf aan dat ze niet meer wou.

Bedankt voor jullie reacties!!!

Ik was gewoon wat aan het twijfelen, ik dacht dat het wat vroeg was om terug te gaan naar drie flessen, maar we hebben het dus gisteren geprobeert en dus wel yoghurt gegeven met een soepstengeltje en het is prima gegaan.

Als ze de vierde fles nog echt nodig had dan was ik zeker niet gestopt hoor!!!

Zoals jullie kunnen lezen ging mijn oudste pas met 8 mnd terug naar drie, dus in die zin doe ik wel wat me het beste lijkt.

Maar aangezien ze het goed doet op 3 flessen gaan we het gewoon proberen.

Bedankt!

Groetjes Alex

Bas krijgt nu nog 5 flessen en verwacht dat ik met 6 maanden met een extra maaltijd pas naar 4 terug kan, dus naar 3 flessen zal nog wel even duren verwacht ik.

Ik heb me niet echt gehouden aan de “leeftijdsgrens”.

Maar gewoon gekeken hoe mijn kindje zich ontwikkelde, qua voeding.

Ik ben pas met 6 maanden gaan bijvoeden en dat ging niet helemaal van harte op het begin.

Echt steeds maar kleine beetje, groente eigenlijk niet.

Tja, dan ga ik ook geen fles laten vervallen wat ze ook zeggen.

Sinds hij goed eet, heb ik een fles laten vervallen en beetje geschoven met tijden, ik denk dat hij zo rond de 8 maanden was.

Ik zit nu nog op 3 flessen, maar de laatste drinkt hij vaak niet helemaal op.

Ik kijk wel hoe het gaat, ik laat niets vervallen.

Ik ben net over van 4 naar 3 flessen…

In plaats van de 11-12 uur fles krijgt hij nu brood met smeerkaas en diksap…

Gaat goed…

Soms moet ik wel de middagfles iets vervroegen, maar dat maakt niets uit…