Wanneer uitnodigingen versturen voor 4e verjaardag?!

Samila wordt 4 februari 4. Ik vraag me af, wanneer kunnen we het beste de uitnodigingen versturen?

Voor de gasten is het wel lekker dat ze het bijtijds weten (onze familie en vrienden, ze krijgt nog geen kinderfeestje hoor!), maar voor Samila is het misschien nog heel moeilijk te begrijpen wanneer ze dan daadwerkeljik jarig is.



Zou bijv werken met een kalender tot aan de verjaardag misschien ook meer zenuwen in de hand werken?! Dat wil ik eigenlijk niet. Geen slapeloze nachten enzo…



Of moet ik de gasten gewoon zelf eerder inlichten en Sam gewoon een week van tevoren haar uitnodigingen laten versturen?!

Zo’n aftelkalender is best een goed idee, maar een kalender voor een maand lijkt me wel erg lang…



Wat je zelf al voorstelde, fam inlichten en sam een weekje eerder lijkt mij het handigste…



Vervelende is vaak wel dat familie al een maand van te voren vaak begint te roepen tegen de kids… “ow je wordt bijna 4, dan ga je naar de grote school, wat wil je graag hebben enz enz” Ja, daar worden de meeste kids wel nerveus van



Hangt natuurlijk ook af van je kind.

Mijn zoontje kon je het beste 1uur van te voren in lichten, een dag was al te lang voor hem.

Maar hij krijgt nu steeds meer besef van tijd dus het gaat al ietsje beter

Samila zit nu ook al redelijk vol van haar verjaardag hoor. Ze zegt nu al welke kindjes bij haar op haar feestje mogen komen. Nou ja, we houden dus niet echt een feestje, maar goed…



Maar voorlopig wordt ze er nog niet heel erg nerveus van…maar dat kan natuurlijk snel veranderen.



Ik denk dat ik het maar zo aan pak als ik eerst dacht, dus de gasten nu al inlichten, Sam zelf een week van tevoren de uitnodigingen laten versturen.

We hebben vanmiddag toch maar samen uitnodigingen gekocht. Ze gaat er zelf haar naam onder schrijven, leuk he?!

Voorlopig heb ik niet de indruk dat ze er zenuwachtig ofzo van wordt.