Als onze tweede geboren wordt is mijn zoontje 2 jaar en 3 maaden. Ik wil eigenlijk dat hij voor die tijd verhuist naar zijn nieuwe kamertje zodat de baby in de babykamer komt. Dus een nieuw bedje. Eigenlijk vind ik het zonde om een tweede ledikant te kopen, dus willen we kijken voor een ‘groter’ bedje. Maar is hij daar nog te klein voor? :think:
Op welke leeftijd ging jullie kindje uit het ledikant? Wat zouden jullie adviseren?
En dan nog iets. Hij slaapt nog steeds alleen in een slaapzak. Als hij straks uit een groter bedje kan klimmen lijtk me dit gevaarlijk. Betekent dit dan per definitie dat hij voor die tijd ook onder een deken moet slapen? Dit lukt eigenlijk nog niet vandaar…
Bedankt! :-*
Mijn dochtertje was 2 toen ons 2de dochtertje werd geboren.
En wij hebben besloten om een compleet nieuwe babykamer aan te schaffen, ik zal mijn groot meisje nog echt niet in een groot bed slapen.
Zag het al gebeuren, slapeloze nachten omdat ze uit bed kruipt. En als ik haar op bed zou leggen met haar middagslaapje, nu kan ze lekker nog wel eens wakker in bed liggen en toch rusten. Als ze dan in een groot bed zou liggen, dan zou ze zeker gaan rommelen op haar kamer :shifty:
Maar ik lees ook veel verhalen dat kindjes rond de 2 jaar of zelfs eerder al in een groot bed slapen, en dat gaat dan ook vaak meteen al goed.
Ow en ze slaapt ook nog steeds in een slaapzak, heb wel eens een dekentje erover heen gelegd, maar dan roept ze mama zakje aan :mrgreen:
er zijn hier al meerdere topics over. bij de een gaat het prima en bij een ander is het drama.
hier ging het prima. Elize was 2 jaar en drie manden toen ze over ging naar een gewoon bed. ook met slaapzak aan, ze kon heel goed schuifelen in haar slaapzak en wist dus prima onze slaapkamer te vinden
nu slaapt ze zonder slaapzak. toen het warmer werd begin dit jaar haar geen slaapzak maar aangedaan, en toen het wat kouder werd eerst een laken over gedaan en nu slaapt ze onder een dekbed. kijk elke avond nog wel even of ze ook er onder ligt maar dat gaat heel goed.
onze jongste is ook 2 jaar en 3 maanden als hij zijn plaatsje als jongste af moet staan maar hij blijft lekker in het ledikant voorlopig nog.
Wij hebben sowieso voor de eerste maanden de (familie)wieg en hebben een 2e ledikant op zolder staan wat we eventueel zo weer in elkaar zetten als hij dan nog niet toe is aan een groot bed.
Hij ligt nu nog veels te lekker in zijn ledikant, gaat alleen maar keten als hij de vrijheid zou krijgen (doet hij nu al als hij nog niet in zijn bedje ligt :lol: ) dus laat hem zo lang mogelijk in zijn ledikantje liggen.
Tot nog toe slaapt hij alleen in slaapzak, maar heb toevallig net het ledikant dekentje in een hoes gestopt omdat ik benieuwd ben of hij daar ook onder wil slapen (hoef ik namelijk niet straks maat 110 winterslaapzakken met mouw aan te schaffen).
oh ja de oudste ging met ruim 2 jaar over naar een meegroeibedje en dat ging prima, de 2e ging iets later, hij was 2,5.
Direct zonder slaapzak onder een dekentje en dat ging prima.
@mamaMarije wrote:
Tot nog toe slaapt hij alleen in slaapzak, maar heb toevallig net het ledikant dekentje in een hoes gestopt omdat ik benieuwd ben of hij daar ook onder wil slapen (hoef ik namelijk niet straks maat 110 winterslaapzakken met mouw aan te schaffen).
Oh heb ik vd week ook voor het eerst gedaan. Als ie niet onder deken wil moet ik ook nog winterslaapzakken maat 110 aanschaffen namelijk en in de loop van volgend jaar wil ik hem als ie er aan toe is ook in een eenpersoonsbed hebben. Dus daar donderdag mee begonnen. Hij vond het wel heel spannend en de eerste 2 nachten gooide ie de deken dus zo van hem af. Nu vanavond en gistermiddag liet ie het gewoon toe dat ik hem toedekte dus ik heb goede moed :mrgreen: . Dan kan hij deze winter nog in zijn ledikant met deken in dekbedhoes en volgend jaar in eenpersoonsbed met dekbed. En hoeven we niet minstens 2 winterslaapzakken aan te schaffen dit jaar.
ella heeft de afgelopen week in een gewoon bed geslapen op vakantie! het ging echt super en ze vond het erg leuk! voordeel was dat de kamer daar zo klein was dat tussen de twee bedden die daar stonden nog precies ruimte was om 1 matras rechtop tussen te zetten. ze is er dus niet uitgevallen. ook is ze er maar 1 keer uitgekomen op de vierde avond.
elise was 2,5 toen ze haar bedje moest afstaan, we zijn 2 + 3 maanden aan de kamer begonnen, in haar oude kamer scheurde ze behang en was enorm bang voor haar nieuwe kamer… uiteindelijk heeft ze dat 2x gedaan maar toen was ze al wat ouder… oftewel… het heeft goed uitgepakt hier! het heeft trouwens nog eventjes geduurd voor ze haar bedje zelf uitklom, eerst ging ze hard huilen en dan moesten we r optillen…
hier nog steeds ledikant…
past nog makkelijk…
en slaapzak altijd aan…
mijn oudste heeft tot 3,5 jaar in de ledikant gelegen…
alleen dan wel zonder slaapzak…
Mijn zoon ging met 2 jaar naar een groot bed. Ging prima.
Mijn dochter wordt in januari 2 en dan gaat ze ook naar een groot bed. In een slaapzaak slaapt ze al een half jaar niet meer.
Wij zijn eerlijk gezegd van plan om Femke straks met 1,5 al in een juniorbed te leggen. Ik heb een soort bedbank gezien en die kunnen we dan eerst met de hoge kant van de muur af zetten.
Ze kruipt altijd naar ‘boven’ in haar bed, dus hoeveel ruimte ze dan nog beneden heeft maakt dan toch niet zoveel uit?
Het scheelt in de breedte maar 10 cm en in de lengte 30.
Of denk ik er nu te simpel over? :think:
Mijn zoon ging met drie jaar uit ledikant, naar peuterbed.
Ging tot dan toe altijd prima. Hij klom er niet uit.
Hij lag al wel onder een dekbedje in zijn ledikant.
Nienke is geboren toen Marit nog geen 2 was…We hebben haar toen in een peuterledikant gedaan, waarvan de zijkanten eraf konden worden gehaald als dat nodig was…dit hebben we overigens nooit gedaan. Nu is ze net 3 geworden, ze slaapt nu pas sinds een maand of 3 in een groot 1 persoons bed…
Nu ze ins het 1 persoonbed ligt, krijgt ze ook geen slaapzak aan…
Bas heeft tot ruim 3 jaar in een ledikant gelegen en daarna in een groot bed met slaapzak in het begin. Hij weigerde eerder om in een groot bed te slapen.
Sanne sliep met net 2 jaar al in een groot bed met ook een slaapzak, maar door het warme weer ging die al snel uit en dekbed/ laken erop. Nu wil ze geen slaapzak meer aan. Sanne wilde graag in Bas zijn bed slapen en mopperde steeds vaker als ze in het ledikant werd gelegd. Sanne slaapt meestal boven de dekens en kruipt zelf onder de dekens als ze het echt te koud krijgt.
Met Lara weten we nog niet hoelang die in het ledikant blijft. We zien wel wanneer ze eraan toe is om in een groot bed te gaan, maar voor de 2 jaar zal zeker niet zijn.