Ik heb een MC Tobi klaarstaan, in de gebruiksaanwijzing staat geschikt voor kinderen van 9 tot 18 (of zo) kilo, of van 9 maanden tot 4 jaar. Nou is Sem bijna 9 maanden, ik ben het gezeul met de MC eigenlijk wel een beetje zat, hij vindt het ook niet leuk meer want zit steeds te zeuren waar hij eerst binnen een paar minuten in slaap viel, zijn beentjes zijn best lang dus die hebben ruzie met de rugleuning van de bank. Hij is verder nog niet te lang en weegt nog geen 8,5 kilo, dus het kan gewoon nog wel. Hij is dus wel bijna 9 maanden en ik heb eens gehoord dat de borstkas bij 9 maanden voldoende ontwikkeld is om vooruit te mogen rijden, klopt dat?
Officieel het beste is pas overdoen als hoofdje boven de rand uit gaat komen. Beentjes zeggen niks, zegt men. Zo lang mogelijk achteruit is het veiligste.
Ik was het gezeul hier ook zat, maar heb toch nog gewacht. Veel mensen zetten kindjes al eerder over, maar Emma hier was ook nog geen 9 maanden, maar ook nog geen 9 kg, dus ze “voldeed” ook niet aan de andere eisen. Ik heb dus nog even gewacht en ineens kwam er een groeispurt en mocht ze over!!
Odin zit er nu ongeveer een maand in schat ik.
Hij was toen 7,5maand…erg vroeg maar we hebben een groot ventje
en die groeide dus boven de mc uit…hij woog ook over de 9kilo.
Zolang ze nog niet boven de MC uitsteken zou ik m laten zitten.
Ik haalde m altijd uit de mc en droeg m dan waar ik heen moest.
Met mc was dat geen doen.
tygo was geloof ik ook nog net geen 9 mnd geloof ik
ik was het gezeul ook zat maar dat was ik al heel lang hoor
heb toen zelfs toen de quinny zapp in de aanbieding was compleet met draagtas en adapters voor de mc die nog tussendoor gekocht
ik had zoiets van ach we willen toch nog wel een 2de kindje
en nu hebben we hem omgebouwd naar buggyen daar kan ie ook nog lang in.
Dave was al heel snel 9 kilo…
(met 6 mnd)
dus die zat al heel snel in de opvolger…maar goed die zat al met 4 mnd en stond al met 6 mnd…
een stevig manneke dus…
@colle wrote:
Dave was al heel snel 9 kilo…
(met 6 mnd)
dus die zat al heel snel in de opvolger…maar goed die zat al met 4 mnd en stond al met 6 mnd…
een stevig manneke dus…
Sem staat ook al een maandje en zit ook al weer een paar maandjes Maar omdat hij alleen maar op fv zit groeit hij qua lengte wel goed, maar gaat gewicht niet zo hard. Maar hij vindt het ook gewoon echt niet meer leuk in dat ding… Dan zet ik hem met 9 kilo wel over…
dave kreeg ook alleen fv :mrgreen: wel voor hongerige kindjes…
maar hij was gewoon een grote stevige baby…
dat zul je nu niet meer zeggen hoor :mrgreen:
Amélie is met 9 maanden in de grotere stoel gegaan. Ze zat gewoon echt niet meer lekker in de mc. Helemaal opgepropt en het was net als bij Sem drama om haar erin te krijgen.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoeveel ze woog, maar ze zat prima en het auto rijden was een stuk relaxer
Annemieke is met 6 1/2 maand al overgegaan. Ze zat prima in de grote stoel. Ze was toen eigenlijk nog net niet zwaar genoeg, maar wel groot genoeg. We gingen op vakantie en toen was deze stoel gewoon makkelijker. De kans was groot dat ze halverwege echt niet meer in de MC paste. Dus als jij het idee hebt dat Sem beter zit in de grote stoel, zou ik dat gewoon doen :thumbup: . Sebastiaan zat er trouwens ook al met 8 maand in.
Groetjes,
Heleen
Mirthe gaat nog eventjes niet over.
Ze past nog prima in de mc.
Ze vind de mc ook nog zelf prima.
Thijmen was 9 maanden, was over de 9 kilo en vond het verschrikkelijk om in de mc te moeten.
Isa is sinds zaterdag over :mrgreen: …Bijna 14 maanden in de MC.
Het ging nog prima voor haal bolletje, maar haar voetjes gingen nu echt klem zitten. We hebben haar gisteren gewogen, ze weegt nu net geen 9 kilo.
Ze is overigens ook vrij klein, ze draagt nog met gemak maat 74 (soms shirtjes 80)
Ik zou de kleine zo lang mogelijk in de MC laten zitten, tegen de rijrichting in is altijd het veiligst!
Voor de geïnteresseerden, heb mijn vraag nog even aan Maxi Cosi gesteld en dit is het antwoord:
Op 24-01-2009 heeft u ons het volgende gestuurd:
Mijn jongste zoontje is bijna 9 maanden oud, maar weegt nog geen 9 kilo (8,5) kan ik hem dan toch in de Tobi vervoeren?
Beste mevrouw ,
Bedankt voor uw mail.
Wij adviseren u, uw kindje zolang mogelijk in het eerste autozitje; Groep 0 of 0+ (0-13 maanden) dus achterstevoren te blijven vervoeren en wel omdat dit het veiligst is en bovendien meestal het meest comfortabel. Pas als het kindje met de bovenkant van het hoofdje over de rand van de kuip van de Maxi-Cosi komt, kun je overstappen naar het volgende autozitje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Namens het Maxi-Cosi team
Femke Huijbregts