Wanneer traphekjes weghalen?

De titel zegt het eigenlijk al, hoe oud waren jullie kids toen jullie de traphekjes weghaalden?

Nikki loopt al een tijdje zelf de trap op en af, ze weet ook dat ze alleen de trap af mag als wij erbij zijn en wacht ook altijd keurig voor ze naar beneden of naar boven gaat. In theorie zouden de traphekjes dus weg kunnen… :think: Maar vind het toch ook wel een fijn idee dat er nog iets voor de trap zit… vandaar mijn vraag :slight_smile:

We hebben ze weg gedaan toen de jongste twee jaar was.

Eerst alleen onder met anderhalf jaar en de bovenste nog laten zitten.

Half jaar later deze er dus ook afgedaan.

Wij hebben ze er nog op zitten en onze jongens zijn bijna 2,5 en bijna 4,5. Ze zitten er hier nog voornamelijk voor de jongste, die ook al een eeuwigheid zelf heel netjes de trap op en af gaat hoor. Maar ze spelen ook wel eens op de overloop en dan vind ik het toch een prettiger idee dat ze niet zo naar beneden kunnen kukelen :thumbup: Daarbij willen wij graag een 3e en ik vind het dan onzinnig om ze er af te halen en ze er straks weer op te doen :wink: Maar het gaat mij nu voornamelijk nog om het spelen boven. Want zo groot als ze zijn, als ze spelen letten ze nog niet altijd even goed op :shifty: Ik zou zeggen, als ze jou niet in de weg zitten (meestal ben je er zelf al zo aan gewend) laat ze lekker nog even zitten als jij je daar prettiger bij voelt :thumbup:

ik vraag me ook af of het hier al kan, ben dat hekje zo zat :oops: als ze even ruig doen met dat ding botsen ze er tegenop en hebben ze weer ergens pijn :roll: maar ik vind dat Eva Lynn nu nog niet super goed de trap af kan alleen dus we moeten nog even geduld hebben vermoed ik :wink:

Hier kunnen ze eigenlijk al weg, maar we hebben begin september een feestje en ik verwacht een paar kleine kinderen. We hebben een open trap in de woonkamer, dus dan is het wel handig als er nog wat voor zit :wink: .

Maar eigenlijk hadden ze al een tijdje weg gekund.

Hier zit het traphekje boven aan de trap er nog op. Ik heb nog geen idee wanneer we em weg halen. Denk dat, als ik merk dat ik em al een tijdje niet meer dichtgedaan heb, het tijd is om em weg te halen.

Ik merk dus inderdaad nu dat we hem regelmatig vergeten. Eind dit jaar gaan we verhuizen, dan is onze jongste 2 jaar en 2 maanden. Misschien inderdaad dan nog 1 traphekje bovenaan bij de overloop zodat, als ze boven op de overloop spelen, ze daar ook veilig zijn (is ook niet zo’n hele grote overloop). En dan de zomer erop het hekje weghalen…

Hier zit ie er boven nog in, beneden niet meer. Laura kan hem overigens zelf goed openmaken :smiley:

Overdag staat het hekje gewoon open, maar ik ben bang dat ze 's nachts als ze half-slapend naar de wc loopt, per ongeluk van de trap kan vallen, dus zodra Laura naar bed gaat, doen we hem dicht.

Voor mijn eigen gemoedsrust blijft het ding voorlopig nog wel even in gebruik.

@Mejis wrote:

Overdag staat het hekje gewoon open, maar ik ben bang dat ze 's nachts als ze half-slapend naar de wc loopt, per ongeluk van de trap kan vallen, dus zodra Laura naar bed gaat, doen we hem dicht.

My thought!

Voorlopig blijft hij hier in gebruik, sowieso mn hek tussen de keuken en de woonkamer in.

nooit een traphekje gehad…

Jade kan al wel de trap op, maar eraf nog niet.

Ze wacht netjes tot wij haar naar beneden tillen.

ze spelen ook gewoon in de gang…

nu hebben wij open rechte trappen (dus die gaan niet de bocht om)…aan één kant een muur de andere kant niets… dus een traphekje heeft hier ook geen zin…

Hier blijft hij nog wel een hele tijd. Vooral bovenaan de trap. Die gaat hier ook dicht als we naar bed gaan, moet er niet aan denken dat er een van de trap af valt als ze slaapdronken richting wc gaan.

hier blijft ie ook nog een poos ivm slaapdronken mannetjes. Voor mischa is hij verder echt niet meer nodig, maar daarvoor gaat ie nog wel dicht.

En straks voor daimen uiteraad ook in gebruik

@Reat wrote:

@Mejis wrote:

My thought!

Idem.

Robin was 4,5 toen Lucas werd geboren en toen hadden we hem nog.

Nu ook uiteraard, Lucas kan echt nog niet zonder dat traphekje, nog niet misschien.

Zelfs als ik hem naar beneden wil dragen neemt hij soms al een snoekduik in mijn armen…

Robin maakt hem inmiddels zelf gewoon open, dat mag ook, maar voorlopig blijft het ding hangen waar die hangt.

Lucas heeft een ledikant, kan daar ook niet zo uitstappen, maar zodra hij misschien over een jaar of langer naar een groter bed gaat dan wil ik dat ding ook gewoon nog hebben.

Op zijn vroegst als Lucas een jaar of 4 is denk ik.

Na onze verhuizing is het traphekje niet weer opgehangen. De jongste was toen bijna 4. In het vorige huis duwden we hem wel dicht, maar niet in het slot.

Ik denk dat we in ons nieuwe huis toch wel voor een traphekje gaan, had er nog niet helemaal goed over nagedacht maar inderdaad, slaapdronken kids die de gang op lopen en naar beneden tuimelen, daar zitten we niet op te wachten. Nikki slaapt nu nog in een ledikant maar zal zeer binnenkort over gaan naar de open variant. Dan is het helemaal beter om de trap boven af te kunnen sluit! Bedankt voor het meedenken allemaal :thumbup:

Wij hebben hem weggehaald toen A.niek er steeds over probeerde te klimmen. Iig was ze nog geen twee. Ze kon wel goed trap op en af.

ik heb m hier ook nog hangen. Beneden aan de trap is tie inmiddels wel weg. Dochter is nu ruim 2.5 oudste 5

maar idd, ze spelen idd nog wel eens op de overloop, en haha, ik doe m ook nog wel eens dicht als ik ze in bed moet stoppen (ben alleen) en dan kunnen ze me niet zo snel meer naar beneden vluchten.

wij hebben best een krappe overloop en smalle trap… ik heb ook vaak genoeg bedenen gelegen, het is zo gebeurd… dus ik doe zelfs als ik de kids niet heb, het traphekje dicht… (voor als ik met mijn slaapdronken kop snachts moet plassen of zo)…

Op de zoldertrap heb ik m ook idem nog… dat is ook een vrij smalle trap en ik vind het niet nodig dat ze op zolder gaan spelen. Ook als er een verjaardag is… dan weten de kindjes, zit het hekje dicht, dan niet naar boven. (zo doet mijn zusje het ook als de baby’s liggen te slapen…

alleen mijn zoontje krijgt m dan wel open… maar die weet nu dat ie op mij moet wachten

vorige week besloten om hem toch maar weg te halen.

Werd er alleen zoooo hypernerveus van dat hij nu weer terug hangt :oops: :mrgreen:

meiden stormden op de trap af, ging telkens nét goed. Sarah probeerde er tegenaan te leunen maar het was weg, vond ze ook zo vreemd :wink: dus nu weer een veilig idee, ook al vind ik het een onding :slight_smile:

Uhm, ik haal hem niet weg…

Wij wonen op 2 hoog maar de ingang is op 1 hoog dus we hebben een steile trap naar beneden.

Als de kinderen alleen al aan het spelen zijn in de gang is het hier eng…