Wanneer kun je een zwangerschapstest doen en is het resultaat al redelijk betrouwbaar? Ik weet dat je het pas zeker weet als je wacht tot je minstens een week overtijd bent maar kan het ook eerder? Ik ben dus zelf heel nieuwsgierig omdat ik het gevoel heb dat ik zwanger ben. Ik kan het niet goed beschrijven. Helaas ben ik voorlopig nog niet ongesteld. Daarom mijn vraag. Hoe snel deden jullie de test?? En wat kwam daaruit??
Groetjes, Hanneke
Hoi Hanneke,
in principe kan je al een paar dagen voor je NOD testen (NOD=NietOngesteldheidsDag). Ken hier al meer meiden, en ook ik, die een positieve test hadden. Vanaf je eerste dag dat je overtijd bent verdubbelt het HCG hormoon om de paar dagen, dus is de kans op een duidelijkere test ook groter als je een paar dagen wacht tot je NOD.
maar het is per persoon verschillend hoeveel hcg je aanmaakt, dus misschien heb jij ook wel voor je NOD een positievetest??
succes!
Amy
Bedankt voor je antwoord!! Ik ga het gewoon over 10 dagen proberen, dat is 4 dagen voor mijn NOD. Lukt dat niet dan kan het altijd nog later. Bij negatief resultaat proberen we het volgende maand weer!! Spannend hoor!!
Wow als ik het dus goed begrijp heb je nu al verschijnselen? Als ik ff het sommetje maak dan zit je nu dus 14 dagen voor je NOD… heb je een normale cylcus van 28 dagen?
Succes en sterkte met wachten.
Liefs Marieke
Ja ik heb inderdaad een aantal “vreemde” kwaaltjes. Het zit niet tussen mijn oren aangezien ik echt moet spugen enzo. Natuurlijk is de kans groot dat ik een griepje onder de leden heb. Of ik ben gewoon supervruchtbaar en mijn man heeft superzaad!! :lol: :lol:
Laten we maar van het griepje uitgaan… die kans is 99.9% groter denk ik!
Hoewel… bij mijn zus en mijn moeder was het ook in 1 keer raak!! Meteen na de eerste keer proberen. Dus wie weet!!
Oja, mijn cyclus is idd 28 dagen!
misschien eerst eens je temperatuur meten gemiddeld is die voor je eisprong iets hoger en als je zwanger bent is hij hoger
ik had eisprong 36,7 a 36,8
normaal 36,4 a 36,5
en zwanger 37,0,tot 37,2
de temperatuur was mijn eerste teken dat ik zwanger was :mrgreen:
Ik wil niet lullig doen maar nu op 15 dagen voor je NOD zitten en al zwangerschapskwaaltjes hebben lijkt me sterk, kans is groot dat je nog niet eens een eisprong hebt gehad. Maar ik voor je dat het raak mag zijn.
Liefs Marieke
Ik zeg zelf ook dat het mij heel sterk lijkt. Ik hou er ook helemaal geen rekening mee. Ik vind het alleen een beetje vaag.
Ik zal mijn temp. eens meten. Bedankt voor de tip!!
Groetjes, Hanneke
als je idd zover voor je NOD zit, moet het nog innestelen ook… in die fase zit ik nu ook… denk dat die kwaaltjes dan idd griep is, ook al hoop ik natuurlijk anders voor jou!
15 dagen voor je nod dan zou je nou uin je klus dagen zitten
dus zou ik nog even goed doorgaan met klussen dan weeet je het achter 15 dagen of het gelukt is :think:
ik dacht dat je 4 dagen voor je nod zat :think:
We zijn ook nog aan het klussen hoor, maar omdat wij dat de hele maand door doen (wat een seksleven ), is er misschien een kleine kans.
Maar nogmaals, ik ga er niet vanuit en vind het ook niet zo heel erg aangezien we ook “echt” moeten klussen want binnenkort krijgen we de sleutel van ons nieuwe huisje!! Ik moet er niet aan denken dat ik dan misselijk en met buikpijn aan de slag moet!! Dus het mag… het zou leuk zijn…maar het is helemaal geen ramp als het niet zo is!!
Wel leuk dat jullie zo meedenken en reageren!!
Groetjes, Hanneke
nou meid succes met klussen voor jullie huis en voor een kleine :inlove: :inlove:
Hahaha! Bedankt!! Gaat wel lukken hoor!!
Groetjes, Hanneke