Wanneer testen na Pregnyl 1500

Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en heb een vraagje.



Omdat mijn lichaam niet genoeg progesteron aanmaakt heb ik na mijn ei op dag 3, 6 en 9 een spuit ,met Pregnyl 1500 moeten zetten.



Alleen hebben ze me verder niet gezegd wanneer ik mag gaan testen.



Kunnen jullie mij helpen. Wanneer is de pregnyl uit mijn lichaam en mag ik dus testen?



Alvast bedankt voor jullie antwoorden!!



Groetjes Willeke

pfff, ik weet niet meer precies op welke dagen ik na IVF ook alweer de pregnyl moest zetten, maar waarschijnlijk ook zoiets en toen mocht ik pas op dag 18 testen als ik me goed herinner. Heeft je arts hier (n) iets over gezegd?

Bedankt voor je reactie Corine…

Nee helaas, de arts heeft niks gezegd…

Heb jij ook Pregnyl 1500 gespoten?

hi willetje



ik spuit ook pregnyl, na de IUI op dag 3 en 6, met IVF pogingen hiervoor nog een 3e keer, zal wel op dag 9 zijn. En toen ik 2x zwanger was nog een keer na positieve test

hoop dat je snel een positieve test in handen mag houden :slight_smile:

Ik heb ook elke keer na de eisprong, IUI en de ICSI drie keer 1500 IE Pregnyl gespoten. Ik mocht twee weken na de eisprong/IUI testen. Als je eerder test heb je kans op een vals positieve test door de Pregnyl.



Succes!

Hai Jippie,



Dat wil dus eigenlijk zeggen dat je 5 dagen na de laatste spuit al mag testen, of begrijp ik dat verkeerd?



Groetjes Willeke

Ik had inderdaad op dag 9 na de eisprong 1500 IE Pregnyl gespoten en dan mocht ik 5-6 dagen daarna testen. Ik heb nog nooit vals positief getest, al moet ik zeggen dat ik nooit meteen testte maar eerst afwachtte of ik wel of niet ongesteld werd.

Ik snap er nu echt niks meer van…heb net (eigenwijs als ik ben) getest en deze was negatief. EN dat 3 dagen na de laatste spuit.



Ik snap er niks meer van :?

De hoeveelheid Pregnyl halveert ongeveer elke dag. Dus dan zou je 1 dag na de injectie op 750 zitten, de 2e dag op 375 en de 3e dag op 180. Op zich zou je test dan inderdaad nog positief moeten zijn. Maar misschien breekt jouw lichaam de Pregnyl ook wel sneller af, dat hoeft niet bij iedereen hetzelfde te zijn. Voor een positieve test nav een zwangerschap is het eigenlijk nog wat te vroeg, dus dat hoeft niks te betekenen. Wie weet is de test over een dag of 3-5 wel positief. Afwachten dus…

ik mocht 2 weken testen na de pregnyl maar wachte ook altijd af of de ongi kwam of niet

want pregnyl kan je nog wel eens een fout resultaat geven als je te vroeg test spannend hoor laat je ons wel weten of het raak is zou mooi zijn :mrgreen:

Roosje Jij hebt waarschijnlijk 10.000 IE Pregnyl gehad om je eisprong op te wekken en dan mag je inderdaad twee weken daarna testen. Maar het kan ook nog zijn dat je na de eisprong nog drie keer een kleine hoeveelheid Pregnyl (1500 IE) moet spuiten, zodat je baarmoederslijmvlies langer in stand gehouden wordt. Dit was bij mij op dag 5,7 en 9 na de eisprong. En dan mocht ik twee weken na de eisprong/IUI testen, want dan is de extra hoeveelheid Pregnyl inmiddels ook uit je lichaam, omdat dat maar om kleine hoeveelheden gaat.

Ik kan me herinneren dat ik deze vraag ook heb gesteld destijds. Ik teste namelijk op mijn NOD positief en volgens de arts moest ik nog tot 10 dagen na de laatste injectie wachten. Ik heb elke dag :oops: getest of ie positief zou blijven en dat bleef ie! Uiteindelijk heb ik op dag 10 na de laatste prik gevraagd of ik bloed mocht prikken, daar kunnen ze wel aan de waarde zien of het een zwangerschap is.

Succes meid!

Pregnyl kan ongeveer 2 weken in je systeem blijven, dus voor die tijd KAN je een valse positieve test hebben