Wanneer terug zwanger na mk

Hoi,



Ik moet volgende week een curretage krijgen. :?

Zie daar niet naar uit maar probeer aan de toekomst te denken.

Wanneer was jij terug zwanger na een mk?

Ze raden aan dacht ik er minimum een cyclus tussen te laten.

Ik moest telkens wachten tot mijn hcg -waarde op 2 of minder stond… en dan wachtte ik telkens een menstruatie af… gewoon ook goed te kunnen timen…



dus kan je poll niet goed invullen



veel sterkte met alles :hug:

Tegen ons is gezegd dat we er in principe gelijk weer voor mochten gaan, die cyclus ertussen is eigenlijk alleen zodat je weet wanneer je kunt gaan beginnen met tellen (eisprong enzo). En natuurlijk hangt het vooral van je eigen gemoedstoestand af. Als jullie er gelijk weer klaar voor zijn, dan moet je er voor gaan.



Ik heb in 2010 een “gemiste” curettage gehad, niet al het weefsel was weggehaald en ik bleef dus maar vloeien en de testen bleven positief… Dus wij konden er 2 maanden na vaststelling van weer voor gaan en ik was ook direct weer zwanger. Dit is toen helaas met 8,5 week weer misgegaan en ben toen weer gecuretteerd. Wij wilden toen zelf even pauze, maar door een misrekening van mijn kant met mijn eisprong, waardoor ik dacht dat het nu al zonder condoom kon, was ik gelijk alweer zwanger… Helaas ging ook dit weer snel mis. Toen heeft de natuur voor ons beslist en gebeurde er 10 maanden niets… Maar uiteindelijk hebben wij nog een 3e kindje mogen krijgen :inlove:



Het is misschien niet het meest opbeurende verhaal, sorry :hug: Maar mijn ervaring met zwanger worden en vooral MOGEN worden na een curettage zijn op zich goed. Dat het steeds misging had ook niks te maken met het feit dat het te kort erop al gebeurd zou zijn, maar “stomme pech”.



Ik heb 15 jaar terug ook een curettage gehad na een ma en dat is helemaal goed gegaan. Alleen daarna door omstandigheden niet meer bezig geweest om weer zwanger te raken.





Heel veel sterkte Ilse met het verwerken van het verlies van je kleine kindje :**: :hug: En ook met het fysieke gedeelte dat nog moet komen :hug:

Allereerst sterkte natuurlijk…



Ik was steeds snel zwanger. Heb in 2007 in mei, september en november een miskraam gehad, en in december raakte ik zwanger van Jayden. Dus ongeveer om de twee maanden…

Hier steeds vrij snel weer zwanger, ong. 3 mnd steeds er tussen. Na mijn laatste vroege mk daarentegen gelijk de maand erop al zwanger. Je weet het gewoon niet.

Ik heb voor Kaya een miskraam gehad met 11 weken. Deze is vanzelf op gang gekomen. We mochten er direct weer voor gaan maar omdat ik hormonen moest zat er 1 cyclus tussen. Na drie maanden dus weer zwanger van Kaya

Dank voor de reacties. Maandag moet ik binnen voor de curretage dan mijn menstruatie afwachten en na die cyclus kunnen we er terug aan beginnen. Denk wel dat de schrik tijdens de eerste drie maanden er nu wel voorgoed zal inzitten :?

Onze gyn drukte ons op het hart dat als wij het zagen zitten we gewoon direct mochten proberen weer zwanger te worden.

Een cyclus afwachten is handig met weten waar vandaan te rekenen, maar zo redeneerde hij: daar hebben we tegenwoordig echo’s voor EN ook met afwachten van 1 cyclus weet je vaak niks, omdat je lijf iets van de leg kan zijn en je cyclus dus langer dan wel korter zijn dan gewoonlijk met fluctuaties tot ruim een week…



Hier na de curettage 1 keer gezellig gehad en hoewel de kans klein was gezien tijdstip… was ik toch zwanger.



Hier kwamen we pas achter met 8 weken zw.schap.

Was al eerder voor controle geweest 3 week daarvoor en toen was er nergens iets te zien (eileiders waren goed na gekeken ivm heftige buikpijn bij mij en angst voor een bbz… testen waren negatief geweest, dus kon geen weefsel van de zw.schap ervoor zijn).

Het is mss beter voor je lichaam of zo om een cyclus af te wachten.

Maar hoe weet je dan wanneer je vruchtbaar bent als je nog geen menstratie gehad hebt ertussen? Plus het hcg hormoon in je lichaam blijft nog een tijdje hoog dus da’s ook verwarrend.

tja mijn gyn was wel van het nuchtere hoor… als je lijf er echt niet aan toe is dan word je niet zwanger.



Niet dat het daarmee garandeerde dat je met direct zwanger worden dan ook zwanger zou blijven, maar gewoon het zwanger WORDEN… hij vond dat de natuur dat over het algemeen redelijk voor elkaar had.



En we wisten niet dat ik vruchtbaar was… ging uit van niet overigens.

We gingen er ook niet echt voor, maar het voelde voor mij ook als raar om met zo’n sterke wens dan ineens een cd te gebruiken die ene keer… dus niet gedaan… en daar was dus een nieuwe zw.schap met een gezonde zoon als resultaat :inlove: .

hier mochten we ook direct na de curretage weer proberen. Wel pas als ik gestopt was met vloeien ed. Uiteindelijk heeft het een maand of 5 geduurd. Ik denk idd dat je pas zwanger word als je lichaam eraan toe is… en als je er niet teveel mee bezig bent :wink: Zo was ik voor onze 3e wel supersnel zwanger weer, dit was op dat tijdstip nog niet gepland.

Ik had een mk en dus niet gecurreteerd. Vk zei dat ik niet menstruatie hoefde af te wachten, mocht als ik er aan toe was weer voor gaan. Na 2 mnd was ik weer zwanger van een plakkertje dit keer!

Als eerste: heel erg veel sterkte. Wat een rotnieuws. :hug: :hug:



Ik heb een MA gehad toen met oud en nieuw en we hebben zelf bewust een paar maanden gewacht. Wij waren er allebei geestelijk nog niet aan toe na de miskraam, we hadden zo’n knal gehad.

Eind april waren we er weer aan toe en begonnen we aan de hormonen en ik was meteen de eerste ronde zwanger. En dat ging gelukkig wel goed.



Ik heb trouwens geen curretage gehad maar pilletjes.

Hoi meiden,



Ben ik nog een keer. Het gaat goed met me. Heb een paar dagen last gehad van de narcose ( misselijk en moe) en ook wel wat down geweest.

Nu gaat het beter. :stuck_out_tongue: en kijken we weer vooruit. We gaan een menstruatiecyclus tussenlaten en dan gaan we er weer voor.



Wil jullie allen nog eens bedanken voor de steun die ik hier kreeg en vond :-*

Wel nog een vraagje. Ik heb nu nog wat licht bloedverlies. Als dat gestopt is hoe weet je dan wanneer je ovuleert?

:think:

Ik heb met 1 maand geantwoord, dat is wanneer ik zwanger ben geworden van Wessel na de curretage.

Ik dacht dat mijn cyclus een zooitje was door de curretage maar ik bleek dus zwanger.

Voor de laatste MA heb ik nog een MA gehad, na deze MA duurde het 7 maanden voor ik weer zwanger werd maar dat liep dus ook verkeerd af.

Ik hoop dat je heel snel weer goed nieuwd hebt :-*

Wat betreft je vraag, ik durf daar geen antwoord op te geven, misschien even je menstruatie afwachten en aan de hand daarvan je ovulatie berekenen.