wanneer terecht voor termijnecho?

Hoe snel konden jullie terecht voor een termijnecho in een ziekenhuis of diagnostisch centrum toen jullie de verwijzing van de verloskundige hadden gekregen?

Ik heb gisteren positief getest :inlove:

Het probleem is dat de verloskundige in hetzelfde pand zit als mijn werk (ik werk als doktersassistente) en ik het mijn familie en werk pas wil vertellen als ik mijn termijnecho heb gehad. We hebben een gezamenlijke wachtkamer, dus ik kan daar niet zomaar gaan zitten zonder gezien te worden door de huisarts waarvoor ik werk of onze patienten.

Ik wil rond 10 weken de termijnecho laten inplannen, maar ik vraag me dus af hoe lang ik kan wachten om de verloskundige te bellen. Ik wil haar dan bellen en vragen of ze de verwijzing per post wil sturen naar me en dat ik pas mijn intakegesprek heb als ik familie en werk het nieuwtje heb verteld. Ik denk niet dat ze dit een probleem vind, omdat ik daar al 2 keer eerder een intakegesprek heb gehad (ze heeft dus mijn achtergrondinformatie) en ik inmiddels wel weet wat ik zou moeten weten.

Ik kan nu al wel bellen, maar hoe langer ik wacht met bellen hoe meer kans ik heb dat het niet doorlekt :wink:

Over het algemeen kun je bij ons binnen 1-2 weken terecht voor een echo.

Maar ligt er erg aan hoe druk het in het ziekenhuis is.

Toevallig was ik vrijdag in het ziekenhuis in Almere en hoorde ik de dames achter de balie over hoe druk het wel niet was en dat alles naar januari ging wat eigenlijk binnen een week moest gebeuren. Maar dat er gewoon geen plek meer was.

Kan natuurlijk ook te maken hebben met de feestdagen.

Ik zou de vk gewoon bellen en idd de verwijzing per post vragen. Bij ons gebeurt dat zelfs elektronisch, ik heb niks gekregen dit keer.

Kan natuurlijk ook iets zeggen over vertrouwelijkheid enzo, en dat het eigenlijk niet kan als er toch iets doorlekt :wink: maar we zijn nou eenmaal menselijk :wink: