Ik ben nu 22 weken en hoop heel hard dat ik geen striae zal krijgen :mrgreen:
Tot nu toe nog geen strepen, maar heb eigenlijk geen flauw idee in welke week ik het kan verwachten… :roll:
Dus: in welke week kregen jullie striae en heb je het idee dat smeren met olie/masseren wat helpt?
1e, week 40
2e beetje er bij rond de 35 weken
3e 3 streepjes er bij 39 weken ( grr)
Ik heb gelukkig hele kleine streepjes en niet op mijn buik, maar meer aan de zij kant.
Ik begon bij 20 weken, en nu kan ik niet veilig meer bij AH langs de kassa want dan word ik gescand… :mrgreen: Kortom, ik zit van boven tot onder van links tot rechts onder de striae. :shifty:
Hier in week 40 ofzo…Heeeeeeeeel frustrerend…
Hier bij beide kinderen niets!
1ste bij 41 weken :wall:
2e waren de oude striemen al heel snel weer zichtbaar, bij 30 weken al wel.
met 30 weken.
voelde het gebeuren :shifty:
week 40, bij de eerste, alleen bij de boobs, die voelde ik echt scheuren… wel een beetje frustie in de laatste week (3 dagen voor de bevalling)
bij de 2e en 3e nog geen extra striemen…
Bij een week of 30.
Enne, nee smeren helpt niet helaas het is onderhuids. Je kan uiteraard wel smeren maar als je er aanleg voor hebt, voorkom je ze er niet mee.
Week 20! het ging nogal hard. Ze konden me aan het einde zo op de rolband leggen en scannen als ze wilden.
in de 40e week… 5 dagen voor de geboorte van de oudste… ik voelde het idd ‘scheuren’.
Was niet heel veel, maar het zat er wel… de 2e en 3e zijn daar op voort gaan borduren, heb nu een mooi kaartje met de weg naar buiten :lol: (hoop wel dat die kaart voor prutsje duidelijk genoeg is en er niet nog meer bij komt, maar is het zo… dan is het zo… die buik heeft na deze geboorte wel 4 kindjes voldragen).
1 heel klein miniscuul streepje op mijn heup, volgens mij in de 39e week…
Nu is mijn buik al huge vergeleken met toen, maar nog niks nieuws gevonden (smeer me wel een ongeluk )
Ja, ik hoor wel vaker verhalen dat vrouwen het echt voelden scheuren op het moment dat de baby zich lekker aan het uitrekken was :shock:
Maar ik ben dus nog lang niet veilig :mrgreen:
Naja, ik blijf trouw olie smeren, we zullen vanzelf zien hoe mijn buik er over 5 maanden uitziet
Weet nog dat mijn verloskundige rond de 26 weken zei (en ik had grote buik, groot kind en heel veel vruchtwater) nou je hebt geluk, nog helemaal geen streepje en dat met zo’n buik. En ik geloof dat ik met 30 weken begon en 1 week voor de bevalling wisten die strepen zich nog uit te breiden tot boven mn navel :? Balen dus, maar niks aan te doen.
Smeren is echt een mega fabel van alle smeerseltjes fabrikanten, je huid scheurt nl. echt diep en smeerseltjes zijn alleen oppervlakkig, wat eventueel kan helpen is bindweefselmassage. En ook al is het een massage lekker is het niet (heb het ooit ergens anders om gehad). Best pijnlijk, maar als je er geen strepen van krijgt het proberen waard. Ik dacht dat ik toch al te laat was na mn eerste strepen :roll:
Hier ook geen.
Bij Lars helemaal niks gekregen. Tot nu toe bij de 2e ook niet.
Ik smeer altijd wel met Z.witsal mama, maar meer omdat ik het prettig vind.
Des te ouder je bent, des te minder kans op striemen (zo had ik begrepen). Vanaf je 30e wordt de kans op striemen kleiner. Aanleg speelt natuurlijk ook een rol.
Hier geen striae en hoop dat dat zo blijft
Smeren helpt denk ik niet als je het krigjt dan krijg je het gewoon. Mijn moeder heeft het ook niet dus misschien is het erfelijk ofzo?
Hier al heel snel… Groeide ook al snel.
ik had met 14 weken de eerste streepjes en aan het einde van de zwangerschap mijn hele buik vol!
Bij de 2e zw in het verder uitgebreid naar boven toe… :?
Ik heb me bij de eerste ook suf gesmeerd, maar het heeft werkelijk niets geholpen :?
@RainbowR1 wrote:
Des te ouder je bent, des te minder kans op striemen (zo had ik begrepen). Vanaf je 30e wordt de kans op striemen kleiner. Aanleg speelt natuurlijk ook een rol.
Ja, dat heb ik ook ergens gehoord… En ik ben pas 22, dus dat is slecht nieuws, haha… Maar mn moeder heeft geen enkel streepje, dus er is nog hoop :lol: