Wanneer stoppen met Utrogestan/ Progesteron??

Ik heb een vraagje.



Ik ben er afgelopen maandag achter gekomen dat ik zwanger ben, door de bloedtest in het ziekenhuis.



Mijn punctie was 9/10 en de tp op 12/10. Nu moet ik de utrogestan gebruiken tm vrijdag, maar ben zo bang dat ik dan te vroeg moet stoppen.



Tot wanneer moesten jullie doorgaan met de utrogestan/ progesteron?



liefs Karin

Hoi Karin,



Ik heb bij de ICSI drie keer een kleine hoeveelheid Pregnyl gespoten ipv Progestan/Utrogestan te gebruiken. Maar normaal is het zo dat je tot je testdatum of hooguit nog een week langer extra progesteron moet nemen. Als je zwanger bent, maakt je lichaam zelf genoeg progesteron aan om er voor te zorgen dat je niet ongi wordt. Sommige mensen maken zelf niet voldoende progesteron aan, maar als dat bij jou zo was, waren ze daar al eerder achter gekomen. Zoiets wordt altijd meteen onderzocht dmv bloedonderzoeken als je voor het eerst bij de gyn komt, en dan moet je dat ook merken in de periode tussen je eisprong en je ongi. Als je te weinig progesteron aanmaakt, wordt je veel te snel ongi en heb je last van tussentijds bloedverlies. Dus je daar geen zorgen over maken, hoor!



Groetjes,

Jippie

Ok dus is het wel normaal dat ik vrijdag moet stoppen…



Wel een eng idee hoor, want je hoort ook wel eens dat als mensen stoppen ze dan opeens ongesteld worden. Maar dat waren denk ik mensen die niet zwanger waren!



Liefs Karin

Als je zwanger bent, word je niet ongesteld, hoor! :-*

Dat zijn dan inderdaad mensen die niet zwanger zijn. Er gebeurd niets hoor als je stopt. Je eigen lichaam heeft de aanmaak al overgenomen.



Er zijn zelfs ziekenhuizen waar je maar een week die bolletjes in hoeft te brengen en daar gaat het ook goed. Maak je dus maar geen zorgen, komt allemaal goed!

Ik ben sinds vandaag gestopt met de bolletjes!

Vind het nog steeds eng, maar weet dat het geen kwaad kan.



liefs Karin