ons meisje ligt vanaf dat ze 6 weken is ingebakerd en ze doet het echt super. maar ik vroeg me af hoe zie je dat je kan afbouwen met inbakeren want voor mijn gevoel heeft ze het echt nog nodig maar over een maand moet ik afbouwen omdat dan de periode komt dat ze op de buik draaien volgens het CB.
wil eigenlijk tips hoe ik kan zien dat ze het minder nodig heeft en hoe je het beste kan afbouwen met inbakeren.
Hoi
ik ben gaan afbouwen door de pacco iets losser te doen en al snel daarna middagslaapje zonder pacco gebrobeerd,maar dan wel in de slaapzak.Dit ging eigenlijk gelijk goed.
En wanneer je t weet? Als je baby idd naar de buik gaat rollen.Dat merk je weer vanzelf als je baby beneden en wakker is.dan zie je vanzelf hoever ze is.Mijn zoontje is sinds kort pas gaan rollen,11maaand nu.Richtlijnen zijn ook maar richtlijnen.Zelf naar je kindje kijken hoe ver ze is!
Mij is door de pedagoog in het zkh aangeraden te stoppen met bakeren tijdens het langste en beste slaapje overdag. Als dat goed gaat nog een slaapje niet bakeren en dan zo tot je de nacht kan uitbakeren.
Sem werd heel erg ziek en kreeg flinke koorts en een hele heftige buikgriep, dan mag je niet inbakeren dus meteen cold turkey en toen was hij wel gewend.
Je moet dan trouwens wel een slaapzakje aangeven, en wat je ook kan doen is een lakentje strak over je kindje heen spannen of het bedje hoog opmaken (ik zal eens kijken of ik daar nog iets van op het net kan vinden).
Ik heb het ergens gelezen maar kan het niet meer vinden… ik denk misschien in het boekje van Ria Blom. Je kan trouwens ook het CB om advies vragen om uit te bakeren.
Wij zijn net gestopt met inbakeren.
Toen hij 2 weken was lag hij in de pacco (strak ingebakerd), toen een tijdje in de puckababy en van daaruit is ie naar de woombie gegaan. In de woombie heeft hij tot en met 6 maand gelegen en sinds een maandje slaapt onze held in de combisleeper. Hij had het er eerst wel even moeilijk mee, maar we hebben doorgezet en nu slaapt ie goed. (hij draait nog niet)
Onze andere zoon draaide al erg vroeg en toen zijn we gestopt met inbakeren.
:-*
Wij zijn begonnen met afbouwen bij de eerste prikjes. Dan mogen ze toch niet in de Pacco en zo hebben we rustig afgebouwd. Eerst overdag en als laatste 's nachts.
Als je 's nachts gaat afbouwen dan goed strak instoppen.
Met 3 maanden begon Sam al om te rollen. We zijn toen cold turkey gestopt met inbakeren. Eerste dagen was vooral overdag lastig maar 's nachts ging het gelijk goed.
Het CB (of het boekje van pacco?) raadt aan 6-8 weken lang alle slaapjes in te bakeren. Daarna kun je gaan afbouwen.
Volgens het boekje van Ria Blom ‘moet’ je met 4 maanden gaan afbouwen, zodat je voor de 6 mnd afgebouwd hebt. Dat is althans het advies.
Mogelijkheden die ze geven:
- ineens stoppen, je vervangt dan de bakerdoek door een goed passende slaapzak.
- per slaapje afbouwen (beginnen bij het beste slaapje, doek weer vervangen door slaapzak)
- de doek steeds losser doen (eerst een arm vrij, bijft je kind daarbij rustig dan na een paar slaapjes ook de tweede vrij en zo steeds meer vrijheid geven. op het laatst dan overgaan op een slaapzak).
Ze zeggen ook: valt je kind terug in het huilen, pak dan het inbakeren weer op. En laat je niet ontmoedigen als je kind als je gaat afbouwen weer wat meer moeite heeft om in slaap te komen.
Boekjeswijsheid :mrgreen:
En wat je zegt: hoe je weet of ze toe is aan afbouwen: ik denk pas als je daadwerkelijk afbouwt. Of misschien merk je al dat ze bijv in de kinderwagen tijdens het wandelen beter slaapt (en blijft slapen als je terug bent) dan ze dat voor het inbakeren deed?
Veel succes in elk geval!
iedereen bedankt voor jullie advies, denk nog niet dat ze er aan toe is gister is ze toevallig heel even in slaap gevallen in de box maar haar armpjes ging nog alle kanten op en ze schrok wakker toen ik haar naar bed heb gelegd met inbakerdoek sliep ze meteen en vast.
ben wel beetje benauwd voor het afbouwen of ze het niet moeilijk gaat krijgen maar dat moet ik gewoon afwachten voorlopig wacht ik er nog even mee.
Hier slaapt mn meisje nog alle slaapjes in dr Woombie zonder slaapt ze gewoon te onrustig.
Ze rolt nu alleen van buik naar rug maar van rug naar buik kan ze nog niet dus ze blijft nog lekker zo slapen.
Denk dat ik met 6 maanden ga afbouwen en dan heel hard hopen dat het lukt
Wij hebben pas afgebouwd rond 6 maand. Voor die tijd lukte het echt niet. Dus kijk vooral naar wat voor je kindje het beste is voordat je alle regels van CB letterlijk gaat nemen. Wij hebben ook rustig moeten afbouwen. Eerst 1 hand los, daarna 2 handen los en wel de bescherming om zijn lijfje van de doek. Toen dat goed ging pas overgegaan op een slaapzakje. Succes!