wanneer stofzuigen jullie

pegje: kan je dan aub bij mij langskomen?!! PLEEEEEEEEEEAAAAAASE…

ik heb koekkies :drool: :smiley:

Maar goed, ik doe het huis wanneer ik daar zin in heb en 1x in de week de grote schoonmaak… Wat neer komt op alles dus zo’n beetje 1x per week…

@crazymom wrote:

Maar goed, ik doe het huis wanneer ik daar zin in heb en 1x in de week de grote schoonmaak… Wat neer komt op alles dus zo’n beetje 1x per week…

hhihi helaas meid ik ben aan het dieet dus met koekies kom ik niet :mrgreen:

maar iedereen doet het op zijn manier en ik vind het erg leuk om te zien en tips op te doen en gewoon hoe verschillend mensen zijn :mrgreen: :inlove:

Ik poets als het vies is…

Stofzuigen ongeveer 3 keer in de week beneden en 1 x per week boven. Wc 's elke week, badkamer ook.

Maar ik poets niet op vaste tijden ofzo. Ik vind het zo’n tijdsverspilling…

Wat zal je kind zich later het beste herinneren; Dat het altijd in een schoon huis leefde of dat er lekker met hem gespeeld werd en dat het lekker kon ravotten zonder bang te zijn dat het huis vies wordt?

Kortom, ik vind poetsen onbelangrijk. Het ziet er hier altijd netjes en schoon uit hoor, maar een huis is om in te leven!

dena ik vind het wel belangrijk dat het schoon ios dan heb ik meer plezier

het intreseert me vrij weinig dta mijn dochter het dan weer smerig gaat maken zodra ze wakker word daarom doe ik het savonds alles nog een keer dan kunne we smorgens fris beginnen

en mijn dochter slaapt nog smiddags en staat smorgens rond 10 uur op , en in haar slaaptijden probeer ik het meeste te doen , en alsze zelf aan het spelen is

verder ben ik de meeste tijd met haar bezig , dus ik denk niet dat ze te kort zou komen omdat ik steeds het huis schoon hebben wil , als ze wil kleien of waar ook me wil spelen dan mag ze dat , en meestal doen we samen leuk spelen dus dat raotten dat komt hier in ieder geval goed :mrgreen:

Elke dag :shock: Echt niet.

Twee keer per week stofzuigen beneden, één keer boven. Dweilen één keer per week (keuken wel eens vaker en hal), afstoffen, badkamer ook één keer per week. Wc’s één keer per week grondig, elke dag even een doekje erover en wat wc eend erin. En ik ben ook allergisch en dan juist moet je niet elke dag stofzuigen omdat al het stof dan continu in je huis ronddwarrelt door het zuigen. Beddengoed één keer per week en ramen binnen lap ik zo eens in de maand en buiten wordt het eens in de maand gedaan.

Ik ben fulltime mama thuis, maar kan wel wat leukers verzinnen dan de hele dag poetsen en snap ook het nut er niet van. Het ziet er zo ongezellig uit vind ik als het zo steriel schoon is. We wonen niet in een ziekenhuis. Ik vind het juist leuk stofzuigen als je er ook wat in hoort gaan (halve koekjes, rozijntjes en wat niet meer).

@Mutti wrote:

Ik ben fulltime mama thuis, maar kan wel wat leukers verzinnen dan de hele dag poetsen en snap ook het nut er niet van. Het ziet er zo ongezellig uit vind ik als het zo steriel schoon is. We wonen niet in een ziekenhuis. Ik vind het juist leuk stofzuigen als je er ook wat in hoort gaan (halve koekjes, rozijntjes en wat niet meer).

Precies.

Ik noem zulke huizen altijd showrooms…

Ik heb wel vriendinnen die zo leven hoor, altijd alles aan de kant, schoon, geen kruimel blijft langer dan 10 minuten liggen, alles altijd strak en alsof de koningin elk moment kan komen.

Dat vind ik dus niet gezellig, ben dan ook vaak bang dat mijn kinderen meer rommel maken dan hen lief is en dan zit ik niet op mijn gemak.

Hier is het gewoon altijd gezellige chaos, ik maak schoon en ook wel grondig, maar niet elke dag en je zult hier onder de banken ook heus wel eens kruimels, stof en andere zooi aantreffen want die zijn zo zwaar dat ik ze maar 1x per 2 weken opzij schuif.

ben niet zo’n poetser

stofzuigen elke dag,

dweilen 2 x in de week

wassen 5 x in de week

douche 1 x in de week

wc 1x in de week

afwasmachine staat elke dag na het eten aan

afstoffen tja daar moet ik zin in hebben

en ramen (ik zoek nog steeds een ramenwasser in de buurt) :? want heb echt geen zin in die 175 raampjes :wall:

Ons schema

Stofzuigen: elke dag 2 keer.

Stoffen,nat afnemen e.d.: 3 x per week

Wc’s: Elke dag

Badkamer: 1x per week

Keuken: 1x per week en het moet bij mij strak en netjes zijn

Wassen,drogen,strijken: Elke dag

Slaapkamers: Stofzuigen 1x per 2 dagen, schoonmaken 1x per week

Bedden: 1x per twee weken en wanneer nodig.Bed van Esmée 2x per week.

Ramen en deuren: 1x per week

Afwasmachine: minimaal 1x per dag

Heel wat mensen vinden mij een poetsefreak…ze hebben ook gelijk maar ik kan geen rommel zien liggen. Ik vind het overigens wel prima dat Esmée de speelgoedmand overhoop haalt, maar aan het einde van de dag, als zij naar bed gaat wordt het gewoon netjes opgeruimd.

Voor mij geld wel: Een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd.

Nu met de nesteldrang krijgt het smetvrees neigingen. :lol:

@oessie wrote:

ben niet zo’n poetser

stofzuigen elke dag,

dweilen 2 x in de week

wassen 5 x in de week

douche 1 x in de week

wc 1x in de week

afwasmachine staat elke dag na het eten aan

afstoffen tja daar moet ik zin in hebben

en ramen (ik zoek nog steeds een ramenwasser in de buurt) :? want heb echt geen zin in die 175 raampjes :wall:

Hier ook, alleen ik heb WEL een glazenwasser en helaas GEEN afwasmachine :?

Tjeee wat ben ik een slechte huisvrouw (wist ik eigenlijk allang)

Het ziet er hier best netjes uit, maar wij stofzuigen 2 keer per week, en nat afdoen of stoffen 1 x per week. WC 1 a 2 keer per week, keuken dagelijks bijhouden!

@dena wrote:

Stofzuigen ongeveer 3 keer in de week beneden en 1 x per week boven. Wc 's elke week, badkamer ook.

Wat zal je kind zich later het beste herinneren; Dat het altijd in een schoon huis leefde of dat er lekker met hem gespeeld werd en dat het lekker kon ravotten zonder bang te zijn dat het huis vies wordt?

Kortom, ik vind poetsen onbelangrijk. Het ziet er hier altijd netjes en schoon uit hoor, maar een huis is om in te leven!

Hier dus precies zo. Goh Nanny wij hebben wel veel overeenkomsten hè :wink: :wink: :wink:

Stofzuigen elke dag. Soms wel twee a drie keer. Wat wil je met kids.

De wc 1 keer in de week. Wel elke dag doekje erover heen. De badkamer precies zo.

Stoffen een keer in de week.

Het bed verschonen 1 keer per week.

De kids hun bedden wel 2 of drie keer in de week.

Boven een keer in de week stofzuigen.

De ramen lappen een keer in de maand.

stofzuigen: probeer 1 keer in de week, maar dat lukt niet altijd. We gebruiken wel iedere dag heel vaak de kruimeldief om de troep op te ruimen.

dweilen: als het vies is

stoffen: als ik me eraan erger

wassen: 4 wassen per week

afwasmachine iedere dag

strijken: doe ik niet, mijn lieffie strijkt zijn eigen kleren en mijn kleren hoeven niet gestreken te worden

badkamer: na het douchen haalt mijn lieffie de trekker over de douchewand en de tegels, af en toe gaat er ook een spons overheen.

wc: als het nodig is of als we er aan denken

opruimen: als onze kleine meid is gaan slapen

ramen wassen: een paar keer per jaar, maar ik kan er nog steeds door de ramen kijken. Ik ben al jaren op zoek naareen glazenwasser

Ik heb een prachtig schoonmaakschema gemaakt, maar uitvoeren ho maar. Huishouden is niet echt mijn hobby, maar mijn huis is toch redelijk schoon. We hebben ook geen huisdieren en dat scheelt een hoop denk ik. Meestal heb ik 1 keer in de maand een aanval van schoonmaakwoede. Ik weet dat ik vaker zou moeten schoonmaken, maar ik heb het al druk genoeg met 5 dagen werk in 4 dagen doen, het letten op en spelen met mijn dochter en mijn schatje. Schoonmaken heeft bij mij gewoon niet zo’n hoge prioriteit.

@Anne-marie wrote:

@dena wrote:

Hier dus precies zo. Goh Nanny wij hebben wel veel overeenkomsten hè :wink: :wink: :wink:

Inderdaad , we zijn allebei smeerkezen! :mrgreen:

Goh, wat een nette mensen op kok :lol:

Ik ben geen viespeuk, maar ook geen poetsmiep (vind ik dan hè :angel: )

Gemiddeld 4 x per week zuigen (vooral vanwege Olivia)

De rest van de tijd veeg ik even, of met stoffer en blik

2x per week dweilen (waarbij 1x het vooral geconcentreerd is rond de salontafel en de keuken)

Voor de rest heb ik wel eens een schema bedacht en dat komt meestal hier op neer:

1x per week strijken (heb ik een bloedhekel aan)

1x per week keuken uitgebreid

2x per week stoffen /swifferen / glassex voor tv en piano

2x per week boven zuigen

1x per week badkamer grondig

3-4 x per week de wc. Als Olivia echt op de wc gaat, dan zal dat wel meer zijn.

Voor de rest; 1x per 6 weken ofzo de ramen. Het heeft alleen geen enkel nut. Aan de binnenkant zie ik altijd handjes van Olivia en aan de buitenkant maakt de kat het smerig met haar bemodderde pootjes :roll:

De rest aan schoonmaak dingen (deuren, randjes, hoge planken ed) ook wel eens in de 6 weken, als ik er aan denk

tip om tijd te besparen?

Iemand anders het laten doen!

:smiley: :smiley:

Ik heb iemand die iedere week de boel van boven tot onder stoft zuigt en dweilt. Verder stofzuig ik om de dag ofzo en dweil ik nog 1 keer per week extra. (meestal op zondagavond even)

Beste investering van het jaar 2008 hoor! Bezuinig ik graag op andere dingen voor deze luxe!

Grote dingen doe ik in de vakanties!

En hubbie strijkt op woensdag meestal de hele boel weg.

gr

muts

@pegje wrote:

@crazymom wrote:

hhihi helaas meid ik ben aan het dieet dus met koekies kom ik niet :mrgreen:

maar iedereen doet het op zijn manier en ik vind het erg leuk om te zien en tips op te doen en gewoon hoe verschillend mensen zijn :mrgreen: :inlove:

Kom dan maar bij mij…ik heb WORTELS!

Hier is het ongeveer als volgt:

• stofzuigen om de dag, soms iedere dag (wij hebben een katje dus is wel nodig)
  • 1 x in de week gangvloer, keukenvloer
  • 1 x in de week badkamer en toilet, toiletbrillen doe ik vaker nog even met een doekje
  • 1 x in de week de bedden afhalen en beddengoed wassen, hang ik dan ook buiten te luchten, dat wel vaker overigens
  • 1 x in de week a 1 x in de 2 weken de ramen binnen en buiten
  • iedere dag wel 2 of 3 wassen, drogen en strijken
  • iedere week de benedenverdieping stoffen of met een sopje schoonmaken
  • iedere week de keuken van buiten
  • ongeveer iedere 2 weken de bovenverdieping schoonmaken

Ik probeer altijd wel iedere week wat klusjes te doen waar je niet iedere dag aan toe komt, zoals de keukenkastjes, vitrinekast, dressoir opruimen enzovoorts.

Cell vroeg of je dan echt gelukkiger word van schoonmaken. Ja, ik wel eigenlijk. ik vind het heerlijk als alles fris is en ontvang visite dan ook een stuk prettiger, moet ik zeggen. Ik vind het niet zo fijn als hier stukjes rozijntjes, halve koekjes en volop kruimels liggen. Of kattenharen op de stoel waar iemand op wil gaan zitten :sick: .

Aan de andere kant mag hier gewoon geleefd worden en wordt er gewoon gespeeld, getekend en wat nog meer aan de tafels enzo. Daar hebben we schoonmaakmiddel en doekjes voor, om dat weer weg te ruimen.

ik doe 1x per week alles

behalve de vaatwasser in en uit ruimen en mn keuken doe ik dagelijks

ik heb het veel te druk met Cleo :inlove:

@sopje wrote:

stofzuigen: probeer 1 keer in de week, maar dat lukt niet altijd. We gebruiken wel iedere dag heel vaak de kruimeldief om de troep op te ruimen.

dweilen: als het vies is

stoffen: als ik me eraan erger

wassen: 4 wassen per week

afwasmachine iedere dag

strijken: doe ik niet, mijn lieffie strijkt zijn eigen kleren en mijn kleren hoeven niet gestreken te worden

badkamer: na het douchen haalt mijn lieffie de trekker over de douchewand en de tegels, af en toe gaat er ook een spons overheen.

wc: als het nodig is of als we er aan denken

opruimen: als onze kleine meid is gaan slapen

ramen wassen: een paar keer per jaar, maar ik kan er nog steeds door de ramen kijken. Ik ben al jaren op zoek naareen glazenwasser

Ik heb een prachtig schoonmaakschema gemaakt, maar uitvoeren ho maar. Huishouden is niet echt mijn hobby, maar mijn huis is toch redelijk schoon. We hebben ook geen huisdieren en dat scheelt een hoop denk ik. Meestal heb ik 1 keer in de maand een aanval van schoonmaakwoede. Ik weet dat ik vaker zou moeten schoonmaken, maar ik heb het al druk genoeg met 5 dagen werk in 4 dagen doen, het letten op en spelen met mijn dochter en mijn schatje. Schoonmaken heeft bij mij gewoon niet zo’n hoge prioriteit.

Wat een slechte huisvrouw ben ik. Ik kan mij wel vinden in Sopje haar verhaal. Ik zou neit weten waar ik de tijd moest vinden.

Maar wij hebben geen huisdieren en zijn in de week werken. Dus zo vuil kan het toch ook niet worden :think:

Ik zit slecht in mijn vel omdat ik geen tijd vind om iets voor mijn eigen te doen. Ik zou niet weten waar ik die tijd nog zou moeten vinden om te poetsen, wat ben ik toch slecht.

Groeten

Isle