oh en bedden verschonen doe ik hier gemiddeld 1ns per 10 dagen ongeveer. Van de kinderen soms iets vaker.
Wij hebben trouwens wel nog een los laken onder ons dekbed, die verschoon ik elke week gewoon.
Maar elke dag stoffen? tjonge, dan blijf je bezig…
Ik zie pas echt dat het stoffig word als het 14 dagen ligt en dan neem ik de stofzuiger, zet de meubelborstel erop en stof zo af…
Opruimen: paar keer per dag haha met kleine Joy erbij moet dat wel.
Stofzuigen: 1x per dag hele huis. En dan wel NA het avond eten!
Dwijlen 1x per week normaal gesproken.
Stoffen/Schoonmaken
1 dag woonkamer.
1 dag onze slaapkamer.
1 dag keuken (die ik overigens wel iedere dag bijhoud want ik kook enkel in een schone keuken uiteraard haha)
1 dag wc en badkamer (wc: elke dag kleine schoonmaak, en badkamer altijd na douchen even nagaan!)
2 x per week Joy haar kamer.
1 dag niks haha! Van grote dingen dan. De standaart dingen stofzuigen, afwassen, keuken bijhouden nee eigenlijk niet want op de dag dat ik niks doe kook ik ook niet want dan kookt ma dus haha nee alleen stofzuigen op die dag en een mini afwasje!
O ja en me ramen tja…
Binnenkant en balkon ramen doe ik wel 1x in de maand zo denk ik eeh of minder haha. Maar de buitenkant heb ik eigenlijk nog nooit een glazenwasser laten komen bedenk ik me ook nu pas hahahaha :lol: :mrgreen:
Wassen in t weekend. Dan in totaal zo 4/5 wassen.
@hanneke wrote:
Ha, heeerlijk dit!!!:shock: neatfreak :mrgreen:
Ik zuig 3 keer per dag, vanwege een heel besmettelijke laminaatvloer :evil:
's morgens na het ontbijt, in de middag en na het avondeten.
Keuken hou ik bij, en 1 keer in de maand alles goed, inclusief de kastjes (van binnen)
Toiletten elke dag een doekje erdoor, en verder 2x per week goed.
Badkamer 1 keer per 14 dagen goed, verder globaaaaaaaal bijhouden
slaapkamers zuig ik om de dag, 1 keer per week doe ik ze goed/grondig
ramen zemen doet de glazenwasser :dance:
dweilen hier om de dag/3 dagen
wassen: elke dag, mijn man draagt werkkleding waarvan een deel thuis gewassen moet worden (witte jassen/broeken)
afwasmachine : 1 keer per dag
Wij hebben alles gelijkvloers, en dat werkt lekker hoor. Geen gesleep met emmers en stofzuigers bijvoorbeeld. We hebben wel veel oppervlakte, maar het werkt daardoor ook makkelijk.

oooo, ik geloof dat ik een smeerpoets ben :oops: :oops:
*stofzuigen: 3x per week (+ dweilen indien nodig)
*wc’s: 2x per week
*bedden verschonen: 1x per week
*badkamer: 1x per week
*keuken: dagelijks toonbaar maken, 1x per week min of meer grondig
*ramen: binnen als het nodig is, buiten als het nodig is én mooi weer is
*afwasmachine: dagelijks
*wassen: 6 wassen per week ongeveer
*strijken: als de was ophoopt en geen kant meer op kan :oops:
Ik ben sinds 3 weken weer aan 't werk na mijn verlof, en moet het juiste ritme nog zien te vinden…
@Nefarious wrote:
Als ik later groot ben (en genoeg geld verdien…) neem ik een poetsdame aan. Eens in de zoveel tijd racen we door het hele huis en beginnen vol goede moed aan opruimen en schoonmaken…om halverwege te stoppen en vrolijk met Noah buiten gaan voetballen ofzo.
Zoals een vriendin van mij al eens zei “A Dustbunny is NOT a pet!” (Tenzij je onder mijn bed kijkt en de gehele familie ziet zitten…)
hihihih
en dat van die poetsvrouw zou ik ook wel willen , al sben ik bang dat uikhet nadat ze naar huis is zelf nog even na ga :oops: :roll: :mrgreen:
*strijken: als de was ophoopt en geen kant meer op kan
strijken doe ik alleen als het echt echt echt nodig is
ik heb er zo`n pleuris hekel aan :oops:
en anders gewoon even glad strijken met de handen.
Ik zuig 1x in de 2 dagen en wanneer het me toelaat probeer ik vaker te stofzuigen.
@dietske wrote:
@Nefarious wrote:@dietske wrote:Ik vermoed dat jij niet uit huis werkt??
Ik?
Nee, ik werk zo'n 25 mijl van huis vandaan in een (te warm) kantoor.
neenee, pegje bedoelde ik. Omdat ze zo vaak stofzuigt.
oooh nee ik werk wel hoor ,3 dagen ik ben kapster ,ik heb nou nog zw verlof maar als ik werk doe jik het ook zo hoor als ik thuis kom zet ik het eten op en dan ga ik het eerst stofzuigen :oops: :mrgreen:
ik werk 3 dagen de dinsdag de donderdag en de zaterdag
ik stofzuig en dweil alles iedere dag :oops:
Ik doe maar net wat wanneer uitkomt en op dat moment nodig is.
even uit nieuwsgierigheid…
Worden jullie (de veelvuldige poetsers) daar dan gelukkiger van dan?
Niet rot bedoeld hoor, maar ik vraag me altijd zo af wat mensen beweegt tot al dat gepoets.
Ik ben geen sloddervos, maar doe echt niet meer dan noodzakelijk om het hier gewoon netjes te laten tonen.
Komt er overdag hier iemand binnen dan garandeer ik geheid dat ze van de vloer kunnen eten, er ligt dan namelijk zat :lol:
Ik schaam me daar niet voor, vind het altijd fijn om ergens te komen waar niet letterlijk ALLES spik en span is want dan vraag ik me altijd bezorgd af of er wel geleefd word.
Netjes is leuk, maar niet meer dan nodig om het niet compleet te laten versmeren.
Mijn oma had smetvrees, mijn moeder heeft daardoor een poetstrauma en bij ons was het dus altijd heel oppersmerig, mijn moeder kan heden ten dage nog makkelijk mee doen aan hoe schoon is jou huis.
Toch zijn we zelden ziek geworden en hebben we ook veel lol gehad omdat er veel mocht.
Ik was ook zo poetserig als tegenreactie op mijn ouderlijk huis, maar toen zei mijn schoonmoeder… voor wie doe je het? voor mij? als ik eens kom binnen vallen? en ze lachte er smakelijk bij.
Voor jezelf? ja, vraag je dan eens af of je er gelukkig van word, wat het je brengt en wat je je kinderen mee wil geven.
Ga je dood wil je dan dat je kinderen zeggen… mam, bedankt voor ons altijd schone huis of wil je dat ze zeggen… mama bedankt voor onze gezellige jeugd, voor alles wat we zelf mochten ondernemen, voor het gemak waarmee je ons liet modderen.
Ik wilde dat laatste graag en ben daarna wel behoorlijk bijgedraaid.
Vies? Nee, maar al mijn tijd spenderen aan poetsen… no way
@joseetje wrote:
Ik doe maar net wat wanneer uitkomt en op dat moment nodig is.
Helemaal mijn instelling :mrgreen:
Cell: :thumbup:
cell
mijn moeder doet alleen maar poetsen… Moe wordt ik ervan… Een glas kan je nog niet leegdrinken want als ie leeg is staat ie al in het afwasmachien…
Toen ze nog in het vorige huis woonden hadden ze 2 eettafels en aan de ene werd alleen gezeten tijdens verjaardagen en dan met 3 kleden erop…
Pffff ik probeer altijd als ze komt (4x per jaar ofzo, ik ga meestal daarnaartoe) te zorgen dat het huis een beetje aan kant is omdat ze anders gaat zeuren…
Liever gezelligheid dan schonigheid :mrgreen:
Ik stofzuig 1 keer, soms 2 keer, per week… :oops: :mrgreen: Tenzij Sam echt veel gekruimeld heeft, maar meestal pak ik dan ff snel de kruimeldief.
Afstoffen doe ik ook 1 keer per week, evenals de badkamer/keuken…
Dweilen doe ik maar 1 keer per maand.
Klinkt allemaal heel weinig, maar ik ruim altijd wel veel op! En mijn huis smeert heel simpelweg niet veel, ook niet kwa stof! Dus ideaal! :thumbup:
(Ennuh als het toch eens wat ‘viezer’ is dan normaal, of heb een feestje ofzo gehad, dan gebeuren de schoonmaak dingen vaker hoor!)
Maaruh, vraag maar aan mensen om me heen, iedereen roept dat ik teveel poets en het altijd schoon is hier! Haha!
ik poets niet de hele dag, maar alles aan kant hebben en netjes, ja daar word ik wel gelukkiger van. Ik kan niet tegen rommel op de grond of waar dan ook. speelgoed etc vind ik een ander verhaal, ik moet hier ook wel, we hebben 2 huisdieren, een bedrijf aan huis, waardoor je veel in en uitgeloop hebt (wel schoenen uit) en we wonen op het platteland.
als ik een dag niet zuig of dweil, dan blijf je hier plakken, zo simpel is het.
ik ben wel makkelijker geworden, ik denk eerder, morgen weer een dag!
Ik ben heel wat makkeliker geworden door mijn burnout…moest altijd heel veel vanmezelf…en nu ik t wat minder doe is t net zo schoon…dus wat dat betreft heb ik t mezelf heel wat makkelijker gemaakt en me afgevraagd waarom ik in godsnaam zoveel tijd aan dat huishouden heb besteed…want nu is t ook goed…
Ik stofzuig elke dag beneden…boven 1x per week…
Dweilen als t nodig is,soms elke dag soms eens per drie dagen…
Badkamer 1 x per 2 weken,bijhouden wanneer nodig…
Wc om de dag…en wanneer nodig elke…
Stoffen doe ik 1x per week…
Strijken ook 1x per week een klein stapeltje…
En wassen wanneer nodig…er past bij ons veel in de machine en we wassen in de nacht maar echt niet elke nacht hoor…
Bij de eerste 2 pagina’s had ik echt het idee dat ik een slechte huisvrouw was terwijl ik best netjes ben.
Stofzuigen iedere dag en dan wle pas na het middageten.Dweilen doe ik als het nodig is(vind ik erg onhandig als de kinderen rond lopen)
Stoffen 1x per week.Badkamer 1x per week,keuken iedere dag bij houden wc 's ook iedere dag
ach, ik krijg ook wel naar mijn hoofd dat ik niet tof ben hoor als ik vertel dat ik 3 keer per week s’avonds rond 10 uur nog ga dweilen.
Maar ja, dan zijn manlief en kinders naar bed en heb ik de vloer voor mij alleen om even mee te knokken :mrgreen:
Dus wat dat betreft, doe ik ook wel dingen waar een ander de wenkbrauwen bij op trekt.
Maar 3x per dag stofzuigen? :shock: Dan blijf je toch bezig?
Ik heb een zachte bezem en na de broodmaaltijd veeg ik even globaal de rommel van de vloer en dat veeg ik dan in het hoekje van de pedaalemmer.
S’avonds zuig ik dat op.
Wc’s vind ik wel belangrijk, dat is gewoon hygiene en zeker met een meisje wat zelf gaat is het soms een kledderzooi.
Strijken vind ik best leuk, dus dat houd ik ook gewoon bij.
Maar verder…
Iemand vroeg mij eens of ik mijn schuifpui wel lapte aangezien die onder de vingers en vegen zat.
Ja, die doe ik, 1x per maand apart even.
Vaker heeft geen zin want als hij vies is hebben mijn kinderen er geen interesse voor, maar eenmaal schoon vinden ze het altijd nodig om hem binnen 10 minuten weer vies te maken met plakhanden en platgedrukte snotneuzen.
Aangezien ik gekke lowietje niet ben doe ik het gewoon 1ns per maand en als IK maar weet dat ik het regelmatig doe, zal het me worst zijn wat een ander ervan vind.
Ik vind een schoon huis ook fijn hoor, maar een boek lezen kan ook prima als de kinderen spelen op een vloer vol speelgoed en zooi.
Zij gelukkig, ik rust en kunnen lezen.
Dat schoonmaken doe ik wel weer als ze naar bed zijn. 8)
Ik ben ook niet zo van de poets.
Wel moet ik elke dag een stofzuigertje erdoor heen halen omdat mijn kat zo lekker verhaart.
Stoffen doe ik op de dagen dat ik vrij ben. Op woensdag en vrijdag.
Verder doe ik mijn badkamer terwijl ik onder de douche sta. Dus ik hou het lekker bij zo om de andere dag. Wij hebben een open douche in de badkamer. Dus ik maak altijd de wastafel en het plakje en spiegel schoon als ik onder de douche sta (of dan er net naast). En als ik toch lekker sta te douche neem ik ook vaak de tegeltjes mee, maar dat is misschien één keer in de week.
Verder dweil ik één keer in de week, of als het nodig is als er limo is geknoeid ofzo.
Verder was ik eigenlijk alleen in het weekend (lekker goedkoop stroom). Dan wel gelijk 4 Ã 5 wassen. Maar de helft gaat in de droger en de helft hoeft maar te worden opgehangen. Op zondagavond is het dan ook opvouwtijd. Strijken dat doe ik echt alleen als het nodig is.
De vaatwasser draait hier om de andere dag. Zet hem ook pas om 23.00 uur aan i.v.m. goedkoopstroom.
Ramen zemen doe ik gewoon te weinig. Ik doe het eigenlijk pas als er vogelpoep opzit of als het echt te erg wordt. Meestal regent het ook altijd als ik ze wil zemen, dus dan sla ik weer over.
cell eigelijk word ik daar wel gelukkiger van van dat gepoets niet het poetsen zelf hoor ,maar i k vind het heerlijk als ik door mijn huis loop en het lekker schoon is allemaal en het ruikt heelrijk fris dat is een gelukkig momentje voor mij :mrgreen: en dadelijk als de deur weer open kan en de lente aangebroken is dan kan ik weer de grote poets gaan doen en dan gooi ik alles open heeeeeeeeeeeeeeeerlijk hihihih :inlove: :mrgreen: :mrgreen: