Wanneer starten met oefenen flesje?

Ik geef volledige borstvoeding en hoop dit ook zo lang mogelijk vol te houden. Nou ben ik van plan te gaan kolven als ik weer aan het werk ga. Maar dat lijkt me niet het juiste moment om voor het eerst een flesje te proberen. Dat wil ik liever eerder doen, om problemen met acceptatie van de fles te voorkomen.

Wanneer is een geschikt moment om een flesje te proberen zonder zuigverwarring te krijgen?

En wat is een handig flesje/ speen om mee te starten?

Graag jullie ervaringen.

Ik heb 2 kids gehad die de fles echt weigerde…

Ik zou zeggen zo snel mogelijk en als je het doet ook iedere dag een voeding met de fles geven.

Bij 1 kindje was het zo dat hij na een week alleen borst geen fles meer dronk. De ander heeft het nooit gedaan :?

Zodra de bv goed op gang is en het kiindje goed drinkt kun je er echt wel mee beginnen, succes!

Mijn eerste nam de fles (bv) in het zh, eenmaal thuis leek er verwarring en ben op 2w gestopt om op 5w terug te beginnen: resultaat was een flesweigeraarster :?

Mijn tweede nam de fles in de eerste week, dan sleog ik eens een weekje over en hij bijft het goed nemen, afhankelijk van kind tot kind leert mijn ervaring dus :wink:

Mijn kraamvrouw zei me wel dat het voor je productie niet zo goed is om al zo vroeg af te kolven als de bv goed loopt wegens overproductie, maar bv een beetje en dat als eerste geven of als laatste (geen expert hierin)

Meestal zeggen ze vanaf een week of 4.

En dan wel met veel regelmaat een flesje geven! Niet er weer een week of meer tussen laten zitten.

volgens mij ben ik rond een week of 8 begonnen met kolven, 's avonds kon Alex dan het flesje aan Jayden geven. Bij ons is het gewoon helemaal goed gegaan, hij heeft flesje altijd gepakt. Wij gaven uit die kleine s-difrax flesjes, vond ze echt heel fijn!

Hier zijn we met een week of 6 begonnen,dat ging meteen prima.

Na een paar maand begon ze toch nog te weigeren, en heeft dat aardig lang vol gehouden :? .

We zijn blijven aanbieden, en ineens dronk ze weer uit de fles alsof ze die nooit had geweigerd!

Maar volgens mij mag je na een week of 6 beginnen met oefenen.

Bedankt voor alle antwoorden!

Ik had er ook even op gegoogeld. En daar las ik dat tussen de 4-6 weken een goed moment is om te beginnen met een flesje.

Maar wel een goede tip van jullie om bijv. 1x per dag een flesje te blijven geven. Zodat ze dat niet weer verleerd.

Komt het trouwens niet voor dat kindjes, na eenmaal de fles te hebben gehad, de borst gaan weigeren? (want daar ben ik eigenlijk het meest bang voor)

tja, ik denk wel dat het voorkomt, ik heb er zelf gelukkig geen last van gehad. Ook toen ik weer ging werken en Jayden op mijn werkdagen 3 of 4 flesjes bv kreeg was het geen probleem. Op mijn vrije dagen dronk hij zonder problemen bij mij :slight_smile:

Miro mijn kraamzorg zei ook dat het dan het beste is als iemand anders het flesje geeft.

Want als jij hem zelf geeft dan ruiken ze alsnog mama en een flesje drinkt makkelijker dan de borst. en als papa het dan geeft dan ruiken ze mams niet.

Misschien heb je er wat aan :slight_smile:

x

@ Megamindy dat is een goede tip.

Hoi Miro,

mijn kraamzorg gaf aan dat je het beste vanaf 4 weken kunt starten met het oefenen van een flesje. Wel regelmatig een flesje geven.

Net wat MegaMindy zegt: laat een ander (vriend of man) het flesje geven, om de geur/aanwezigheid van jou niet te voelen. In de tijd dat de kleine de fles krijgt, kun jij kolven.

Moet zeggen dat ik met Lars geen problemen heb gehad. Ik kon rustig de fles geven, het maakte hem niet uit.