wanneer spreek je van zindelijk zijn

De vraag is wanneer spreek je nu van zindelijk zijn?



Melinda geeft sinds 1 week aan dat ze moet plassen op het potje…

Wel loopt ze dan in dr nakie of met onderbroekje aan rond in de woonkamer…

Sinds vanavond had ze alle kleding aan komt ze bij me en zegt mamma ik moet plassen.

Dus hup broek uut en op potje en ja hoor ze moest … echt nodig plassen



Ze voelt dus wel aan dat ze moet plassen

Maar mag ik haar nu al zindelijk noemen :think:

ik vind iemand zindelijk als hij uit zichzelf naar de wc of potje gaat. Hij mag dan ook wel eens een ongelukje of 2 hebben per dag, als hij bijv. druk bezig is met iets anders, de slappe lach of te laat bij de wc.

Volgens mij is je kindje zindelijk als het zelf aangeeft dat het naar de wc moet en tussendoor geen ongelukjes meer heeft.

@Jippie wrote:

Volgens mij is je kindje zindelijk als het zelf aangeeft dat het naar de wc moet en tussendoor geen ongelukjes meer heeft.




ik zou ook voor deze uitleg gaan…

Een kind is in mijn ogen ook zindelijk als het af en toe een ongelukje heeft. Hoeveel af en toe is hangt af van hoelang het al zindelijk is.

ik vind Ella sinds twee maanden echt zindelijk! ze geeft helemaal zelf aan wanneer ze naar de wc moet en heeft zelden tot nooit een ongelukje. met slapen wel een luier aan. daarvoor was ze ook al een dikke maand zonder luier maar was er vaker een net te laat ongelukje of een poepongelukje.

ook naar het dorp en langere stukken in de auto gaan prima :dance:

@sopje wrote:

Een kind is in mijn ogen ook zindelijk als het af en toe een ongelukje heeft. Hoeveel af en toe is hangt af van hoelang het al zindelijk is.


:thumbup:



Zelfs Hieke heeft nog wel eens een ongelukje. Inderdaad als ze druk bezig is ofzo. Maar zindelijk is ze zeker! Ook net voor haar 3e… Volgens de definitief van Jippie ben ik zelf nog niet eens zindelijk, ik doe het namelijk net zo goed in mijn broek als ik de slappe lach heb… :mrgreen:

Ze is overdag vanaf begin september helemaal zindelijk

Plassen en poepen gaat op de wc geeft ze zelf aan :dance: