Hey meiden,
Wij eten vanavond spaghetti van Honig, zonder verder extra kruiden maar wel met spaghetti groenten erin.
Mag ik dit door de blender gooien en dan aan Justin geven of moet ik dan wachten tot 7 of 8 maanden???
Kus, Naatje
honig: veel zout, zou het nog zeker een aantal maanden niet zo geven :shifty:
Guusje,
ja zit daar zoveel zout in dan??? Oh dat wist ik helemaal niet. En andere spaghetti mag hij dat wel???
Kus, Renaat
bijna alle sausjes uit de fabriek, alle zakjes en pakjes zitten ramvol zout.
je kan je uk dus best spagetti geven, maar doe er dan verse tomatensaus bij, iets wat je zelf ff maakt
het is voorlopig toch echt even goed de etiketten lezen :shifty:
mocht je voor je kindje rekening houden met allergie-en, dan zou ik zowiezo wachten met het geven van tomaten…die kunnen vrij snel een allergie geven.
smakelijk eten :drool:
een handig schema, ook als je geen bv geeft :-*
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast_voedsel/voedselintroductieschema.html
volgens mij mag je pasta pas geven vanaf 7 maanden. Omdat het gemaakt is van tarwe, waar gluten inzitten. En baby’s onder de 7 maanden kunnen gluten soms nog niet verwerken.
Net als de boterham, die is ook vanaf 7 maanden.
:oops: daar had ik nog niet eens bij stil gestaan
:thumbup:
echt meiden, super bedankt, ik had hier ook nog niet aan gedacht!!! Lang leve KOK, het is zo fijn dat als je twijfelt je het hier kan vragen!!!
toevallig ben ik me uitgebreid aan het inlezen vanwege Stijn, anders had ik dat ook echt niet meer geweten
@mama van Teun wrote:
volgens mij mag je pasta pas geven vanaf 7 maanden. Omdat het gemaakt is van tarwe, waar gluten inzitten. En baby’s onder de 7 maanden kunnen gluten soms nog niet verwerken.
Net als de boterham, die is ook vanaf 7 maanden.
Hier in Belgie geldt dit vanaf zes maanden :eh:
Ja maar in België adviseert men ook bijvoeding vanaf 4 maanden…
Adviseren niet, het zou eventueel mogen… en toch liefst tot 6mnd wachten…
die 7-maanden grens is in nederland ook nog niet helemaal door hoor… het varieert bij verschillende cb’s en dan zelfs nog binnen 1 cb onder de verschillende vpk’s en artsen, tussen de 6 en 7 maanden. Bij lucas was het advies 6 maanden… bij daan zeiden ze ineens dat het absoluut niet mocht… :shifty: en toen ik met de 7 maanden kwam zei niemand er iets van dat hij al een paar weken brood kreeg… :roll: Ofterwijl… kijk naar je kindje…
De tarwe-soorten die in pasta gebruikt worden zijn over het algemeen wat harder, wat groffer, en dus moeilijker te verteren, vandaar dat ze dat over het algemeen pas zelfs vanaf 8 maanden adviseren…
in zweden mag pasta vanaf 6 maanden,over gluten…het maakt niet uit waneer je er mee begint zolang je het maar doet TERWIJL je nog de borst geeft,dan beschermt de borstmelk tegen een eventuele gluten alleregie.