Laura is vorige week uit haar ledikantje geklommen (even schrikken voor iedereen), dus tijd om over te gaan op een groot bed.
We verruilen dan ook meteen haar slaapzak voor een dekbed.
Maar nou vroeg ik me af, vanaf wanneer slapen kinderen eigenlijk met een kussen in bed?
Laura slaapt trouwens meestal op haar buik met haar hoofd in het matras, dus een kussen lijkt me op dit moment nog een beetje eng eigenlijk.
Maar ben wel benieuwd wat daarvoor een normale leeftijd is, of hoe je weet of je kind dat nodig heeft (is het eigenlijk uberhaupt ergens goed voor, zo’n kussen?), of juist nog niet.
Een kindje boven de twee jaar mag met een kussen slapen, maar je moet natuurlijk altijd kijken naar het kind zelf, of het eraan toe is of niet. En nooit een gewoon kussen geven, altijd een kinderkussen! Dat is een heel plat kussen en kun je o.a. bij Prenatal krijgen. Arwen slaapt sinds een paar weken met dekbed en kussen in haar ledikant. Haar peuterbed is besteld nl. Maar het gaat prima, hoor!
Wij hebben toen gelijk een peuter/kleuterkussen gekocht. Deze is heel dun, nog geen centimeter. Onze uk moet er alleen niks van hebben. Hij gooit hem elke avond uit zijn bed. Dus die slaapt gewoon zonder kussen.
Het mag vanaf 2 jaar.
Ik heb het hier een paar keer geprobeert maar ze slaapt ook meestal op haar buik en dat ding lag dus in de weg (al vond ze het wel heel interresant).
Dus kussen maar weer weg gedaan en nu slaapt ze heerlijk onder een dekbed in haar ledikant nog zonder kussen.
Ik denk niet dat het echt een meerwaarde heeft een kussen (alleen als ze het zelf heel lekker vinden natuurlijk).
Maar als zij ook op haar buik slaapt dan denk ik niet dat ze er wat aan heeft.
Hier kregen de kinderen pas een kussen toen ze er zelf om gingen vragen of op het moment dat ze standaard met hun hoofd boven op hun knuffel gingen slapen. Bij alle 6 was dat rondom de derde verjaardag.
In eerste instantie kregen ze dan’een speciale kinder kussen.
Yara kreeg een kussen en dekbed, toen ze overging in een peuterbedje. Toen was ze geloof zo`n 1 jaar en 9 maand.
Het kussen gebruikt ze nooit ze ligt altijd met haar hoofd net iets beneden het kussen :lol:
Toen Lucas naar een groot bed ging met 2 jaar gaf ik hem ook een kussen. Ik had ene speciaal kinderkussen van ikea. Hij gebruikt hem alleen om tegen aan te zitten als hij rechtop zit want slapen doet hij liever zonder.
Bedankt voor de reacties!
Misschien moeten we het gewoon maar eens gaan proberen met zo’n kinderkussen, eens kijken of ze het wat vindt…
milan heeft al een tijdje een gewoon kussen… toen hij naar het grote bed ging, wilde hij ook een kussen…