Wanneer slapen jullie of jullie mannen bij nachtdiensten?

Binnenkort ga ik voor mijn bijbaan nachtdiensten draaien. Nu ben ik zomaar benieuwd hoe het in andere gezinnen met kindjes gaat met de slaaptijd.



De dienst is van 23.00 tot 08.00. Theoretisch zou slapen van 18.00 - 22.00 en van 9.00 tot 13.00 mooi zijn. Maar da’s niet zo handig met het kleine spul :think:. Ze liggen op bed tussen 18.30 en 19.00 uur (geloof niet dat ik eerder zou kunnen slapen vanwege bijbehorende geluiden). En 's ochtends is het in huis natuurlijk ook allesbehalve rustig.



Hoe doen jullie dat?

Of hoe doen jullie mannen / vrienden dat? (Sja een man slaapt denk ik sowieso wat makkelijker :lol:).

UHmm mijn vriend werkt nachtdiensten en dan meestal 4 achter elkaar…



Hij werkt dan van 0:00 tot 8:30



Hij slaapt dan meestal van 10 tot 16:30 dan haalt hij de kids van de bso

en dan de uren die hij in de avond op de bank slaapt :stuck_out_tongue:



alleen de laatste nachtdienst gaat hij meestal niet slapen en anders een paar uurtjes op de bank om zo weer in zijn normale ritme te komen

mijn vriend draait ook nachtdiensten alleen weer heel wisselende tijden.

maar hij gaat 's avonds op de bank liggen “rusten” en 's morgens slaapt hij

(als hij tot 8 uur moet werken ligt hij tot ong 15 uur te slapen)



ik zorg dan dat onze dochter uit bed komt en naar school komt enz.

Ik werk ook nachtdiensten, vaak maar 1 of 2 achter elkaar hoor, maar ik slaap tegelijk met Eline om 18.30, en als ik thuiskom is mijn moeder er een paar uurtjes. Ik slaap dan van 08.30 tot 12.00 ongeveer, en neem het dan weer van mijn moeder over thuis. "s avonds ga ik dan maar weer op tijd slapen en dan zit ik weer in het ritme

Mijn vriend werkt altijd nachtdiensten 4 op 4 af en die werkt van 18:00 tot 06:00 en slaapt dan vanaf 06:00 tot ongeveer 12 a 1 uur en ik zorg dan gewoon voor de kindjes

hoihoi



als arno om 1 uur moet beginnen gaat hij om 7 uur naar bed en slaapt hij 's ochtends tot ongeveer half 12



als hij om 3 uur moet beginnen slaapt hij 's ochtends niet



Hij kan heel goed slapen je kunt er een kanon naast af laten gaan



groetjes

marlies

ik moet van 23.15 uur werken tot 7.45

als ik thuis kom help ik soms nog even met de kinderen aankleden en ontbijten

dan gaan ze naar mijn schoonouders en ga ik naar bed rond 9.00 uur is dat en kom er dan om 17.30 uit

dan douche ik even koken en dan de kids ophalen.



als ik in het weekend in de nacht zit dan is manlief thuis en die verzorgd dan de kinderen.

en ik slaap en word nergens wakker van dus dat scheelt weer

hier duikt manlief erin als hij thuis is, verschilt vanwege verschillend euren, dus soms van zeven tot… hij wakker wordt, dat is vaak wel erg kort hoor wat hij slaapt, vaak tot een uur of 1.

De laatgste nacht slaapt hij maar 3 uur, maar dna moet je ook ff de hele dag een eind uit de buurt blijven :oops:

Mijn man gaat 's avonds vanaf een uur of 5/6 slapen tot 8 uur. Ik geef ondertussen de kinderen te eten en breng ze naar bed. Om 8 uur eten wij dan samen.



Als hij de volgende ochtend thuiskomt gaat hij eerst ontbijten en daarna slapen, vanaf 8 uur tot iets tussen 12 en 14 uur meestal. Volgt er daarna nog een nachtdienst, dan begint het hele verhaal weer overnieuw…



Herrie is er altijd, de kinderen moeten normaal hun gang kunnen gaan. Boven wordt niet gespeeld, maar buiten in de tuin (onder het slaapkamerraam) moet gewoon kunnen. Als ze 's avonds naar bed gaan probeer ik ze wel rustig te houden, maar dat is meestal zonder succes :mrgreen:. Hij wordt er eigenlijk nooit wakker van. Tsja, man he :lol: en wagonladingen oordoppen :wink:

Ik draai ook nachtdiensten, ben er net uit na 4 nachten. Mijn man brengt 's morgens onze zoon naar het kdv, en ik slaap dan rond kwart voor 8, en ben dan rond half 2/2 uur klaarwakker. Heel soms slaap ik dan 's avonds nog een uurtje of 2, maar de afgelopen nachten heb ik het prima gered met die paar uur slaap. Al ben ik nu brak, maar dat trekt vanzelf weer bij :smiley:

Maar ik merk wel dat ik in het weekend, als mijn man en zoon dus thuis zijn, en de hele straat ook, veel slechter slaap. Tja, dat is gewoon niet anders. Nu ik weer gewoon 's nachts kan slapen, pak ik wel weer wat uurtjes extra.

Werk ook nachten maar draai ze eigenlijk alleen maar vrijdag en zaterdag.

Mijn man is dan thuis dus dan kan ik heerlijk slapen.

ik werk nachten van 23:15 tot 7:45

ik ga slapen als ik thuis kom (als ik onder de douche al niet in slaap ben gevallen :wink: )



dus van 9:00 tot 16:00 ong. Nu in zwanger ben wel iets langer



na mijn laatste nachtje probeer ik er om 13:00 uit te gaan.



Als in meerdere korte stukje op de dag slaap, dan rust ik niet goed uit, ik moet dus echt wel een blok van 6 uur hebben.



Als ik niet kan slapen (b.v. geen opvang) dan red ik het wel, maar stort ik op mijn werk volledig in.

Ik heb een heel schema voor mezelf.

maandag erin dus s,avonds even slapen van 18;30 tot 22;00 ( als het lukt)

dinsdag van 8;00 tot 12;30 slapen, i,lona ophalen, dan weer van 18;30 of 19;00 tot 22;00.

woensdag kom ik eruit dus dan meestal gaat ze naar de psz als dit niet zo is, ga ik, smiddags samen even liggen.

weekend zorgd mijn man voor haar, maandag psz anders smidags weer even en s,avonds en dan dinsdag er weer uit dus ook weer pas s,middags al is het maar 1 uurtje, ik red het goed :thumbup:

ik werk in een vast rooster.

morgen kom ik er weer uit :dance:

@Fietje wrote:

ik werk nachten van 23:15 tot 7:45

ik ga slapen als ik thuis kom (als ik onder de douche al niet in slaap ben gevallen :wink: )



dus van 9:00 tot 16:00 ong. Nu in zwanger ben wel iets langer



na mijn laatste nachtje probeer ik er om 13:00 uit te gaan.



Als in meerdere korte stukje op de dag slaap, dan rust ik niet goed uit, ik moet dus echt wel een blok van 6 uur hebben.



Als ik niet kan slapen (b.v. geen opvang) dan red ik het wel, maar stort ik op mijn werk volledig in.




Mag jij nog wel nachtdiensten draaien? Ik dacht dat je na 12 weken dat niet meer mag.

@Mutsie86 wrote:

@Fietje wrote:
ik werk nachten van 23:15 tot 7:45

ik ga slapen als ik thuis kom (als ik onder de douche al niet in slaap ben gevallen :wink: )



dus van 9:00 tot 16:00 ong. Nu in zwanger ben wel iets langer



na mijn laatste nachtje probeer ik er om 13:00 uit te gaan.



Als in meerdere korte stukje op de dag slaap, dan rust ik niet goed uit, ik moet dus echt wel een blok van 6 uur hebben.



Als ik niet kan slapen (b.v. geen opvang) dan red ik het wel, maar stort ik op mijn werk volledig in.




Mag jij nog wel nachtdiensten draaien? Ik dacht dat je na 12 weken dat niet meer mag.




hoeft niet, mag wel

ik heb het ook een tijdje gedaan, toen ik zwanger was van Eva Lynn dus nog maar 1 kind had. mijn moeder kwam hier oppassen van 9 tot 14:30 en dan sliep ik. Ik hoor niks als ik nachtdienst heb en slaap… :lol:

En als hub thuis is slaap ik gewoon meteen als ik thuis kom tot ik wakker wordt, meestal zo rond 14 uur, maar soms ook gerust pas om 16 uur ofzo :mrgreen: Nu komt het bijna niet meer voor dat ik snachts werk, vind het eigenlijk wel lekker zo :slight_smile:

Erwin werkt 1 dag vann 21-7 en 3 dagen van 23-7 Hij gaat dan daarna gelijk naar bed 7.30-15.00 haalt dan Ivan op van de chreche

Als A nachtdienst heeft gaat hij om 8:30 van huis en is er dan om 7 uur weer. Op schooldagen helpt hij dan even opstarten. Ik sta dan onder de douche, A kleedt de kinderen aan en zet ze aan het ontbijt. Dan haalt hij de VW even leeg en zet de tasjes klaar. Hij ligt er dan tegen half 8 in en slaapt tot een uur of half 3 , 3 uur. Als ik aan het werk ben dan haalt hij om 3 uur Marijn en Senna op bij de gastouder en loopt dan door naar school. Na zijn laatste dienst slaapt hij meestal tot een uur of 1. Onze slaapkamer is op zolder en hij heeft oordopjes in en slaapt dan heerlijk!

Als ik af en toe een nachtdienst moet draaien haal ik die slaap niet in door overdag te slapen.

mijn lief heeft elke drie weken één week nachtdiens. hij werkt dan van elf tot half zes en slaapt dan van zeven tot hij wakker wordt meestal rond half vier. hij is het type dat zijn bed maar hoeft te zien en al slaapt :wink: als ik met ella thuis ben wordt hij soms wakker, maar zelden van ons.