wanneer sex.

@henriette1309 wrote:

Het is niet de leeftijd wat er toe doet…(tot op een bepaalde hoogte)…

Maar wat ik belangrijk vindt is de reden WAAROM ze het doen…

Doen ze het omdat ze er klaar voor zijn?? of omdat ze bang zijn dat de jongen/meisje in kwestie het uit gaat maken…


Ik hoef me er zelf gelukkig nog niet druk om te maken, maar kan me goed vinden in bovenstaande.

Ik zelf was ook heel jong, 15.. maar inmiddels ben ik al wel 11 jaar met hem samen, dus ja.. :roll:

@Tierrr wrote:

@henriette1309 wrote:
Het is niet de leeftijd wat er toe doet…(tot op een bepaalde hoogte)…

Maar wat ik belangrijk vindt is de reden WAAROM ze het doen…

Doen ze het omdat ze er klaar voor zijn?? of omdat ze bang zijn dat de jongen/meisje in kwestie het uit gaat maken…


Ik hoef me er zelf gelukkig nog niet druk om te maken, maar kan me goed vinden in bovenstaande.

Ik zelf was ook heel jong, 15.. maar inmiddels ben ik al wel 11 jaar met hem samen, dus ja.. :roll:



Nou ik vind de leeftijd wel degelijk belangrijk....
Vind 14 jaar namelijk te jong.
Ik was zelf 17 en dat was nog te jong naar mn zin maar had het lef niet om nee te zeggen. Dacht bij mezelf, nou, we hebben een jaar verkering, dan doen we het maar want het hoort erbij....
Hoe naïef...... :wall:

Ik zal er bij mn dochter op hameren dat ze het moet doen uit liefde en respect en niet om iemand aan zich te binden....
Want als het op die manier moet..... :hand:

Precies, nu zeg je het eigelijk zelf al Rooike: je moet het doen uit liefde en respect. En ik voeg daar aan toe (meer lees is) dat de leeftijd dat niet heel belangrijk is. Iemand van 17 kan het inderdaad zonder al te veel respect doen, en iemand van 14 kan zich weer heel bewust zijn waar ie aan wil beginnen.

Kristalkindje ~ Ik heb je een pb-tje gestuurd als je het niet erg vind.



Ikzelf was 15 toen ik voor het eerst sex had en een paar weken later leerde ik mijn man kennen. Nu denk ik had ik maar gewacht…

@Rebecca* wrote:



Ikzelf was 15 toen ik voor het eerst sex had en een paar weken later leerde ik mijn man kennen. Nu denk ik had ik maar gewacht…




Dat is jammer inderdaad… Maargoed, dat heeft op zich niet zoveel met leeftijd te maken… toch?

Ja en nee… Mijn eerste keer was met mijn eerste vriendje. Ik durfde eigenlijk niet zo goed nee te zeggen. We zijn een jaar samen geweest en toen is het stuk gelopen en na een paar weken kwam hij bij ons thuis voor een feestje en van het een kwam het ander.



Ik bedoelde niet zo zeer had ik maar gewacht, omdat ik mijn man kort daarna leerde kennen, maar meer van had ik nou maar slimmer geweest en gewoon nee gezegd