wanneer sex na schimmel?

mijn titel zegt al heel veel natuurlijk…

mijn man heeft een schimmelinfectie gehad. Heeft hiervoor een zalf gekregen van de ha en heeft nu 1,5 week gesmeerd en zijn klachten zijn weg.

maar is de schimmel dan ook al weg en kunnen wij weer sex hebben zonder dat ik die schimmel overkrijg? daar zit ik niet op te wachten namelijk, maar weer een ronde overslaan zie ik ook niet zo zitten om eerlijk te zijn…

iemand een idee??

Het meest gebruikelijke is dat jij de schimmel ook hebt, maar zonder daadwerkelijke last :wink: Hoe dan ook, als hij anderhalve week gesmeerd heeft kun je gerust aan de slag. Mocht er een bevruchting van komen, is dit niet schadelijk voor 't kindje meis. Mocht jij jeukklachten krijgen,d an aan de huisarts vragen of jullie allebei tegelijk even behandeld kunnen worden.

Volgens mij moet je sowieso allebei behandeld worden…

Anders besmet je elkaar toch constant…

Nee dat hoeft niet… Ligt een beetje aan de frequentie waarop je daadwerkelijk contact hebt samen. Mannen zijn over het algemeen heel erg ongevoelig voor de schimmel die wij vaginaal meedragen. En hun lichaam ruimt het sneller op. Mannen voelen het ook zelden eigenlijk.

Als een vrouw nu heel vaak een schimmel doormaakt, is het wel verstandig de partner mee te behandelen…

bedankt voor de reactie!

hij heeft een schimmel gekregen door een antiobiotica die hij had tegen een bijbalontsteking, dus we hadden al een weekje geen sex voor hij last kreeg van die schimmel. Dus ik ga er vanuit dat hij mij niet besmet heeft.

Maar dan gaan we deze week maar weer eens klussen :smiley: