Wanneer schoenen kopen??

Weet niet of mijn vraag hier thuis hoort, maar dan wordt ie wel verplaatst :wink:



Op welk moment hebben jullie “echte” schoenen gekocht voor je kids? Was laatst in een schoenenwinkel en die meneer zei: als ze zes weken helemaal zelfstandig kunnen lopen…



Ik heb zelf het idee dat ze op blote voeten/sokken slechter “loopt” dan bijvoorbeeld met pantoffeltjes met hele flexibele zool, waarin het net lijkt of ze dan meer steun heeft…



Ben benieuwd wanneer jullie de eerste echte schoentjes hebben gekocht, op welk moment…

In huis zoveel mog. laten lopen op blote voetjes/(leren) sokslofjes.

Het is nu echter herfst/winter, dus buiten blootsvoets laten lopen is niet echt een optie. Het beste is dan om een schoentje met dunner flexzooltje te kopen, bijv. van Bardossa. Deze kunnen ze dragen t/m ze er uitgegroeid zijn of iig de eerste zes weken.

ondanks dat je het zelf waarschijnlijk heel onprettig vindt lopen… is het voor die kindjes ideaal om zo weinig mogelijk om de voetjes te doen als ze leren lopen. zo leren ze namelijk stabiel staan, de juiste spiertjes te gebruiken en ook om hun voeten goed af te wikkelen… schoenen en/of wat stuggere slofjes(met hardere zool) zullen hierin een belemmering kunnen vormen… pas als ze goed stevig blijven staan en lopen kun je denken aan schoenen, en dan bij voorkeur alleen nog voor buiten!

Ik geloof dat ik de eerste schoentjes met 14 maanden heb gekocht omdat ze toen al een tijd zelfstandig kon lopen en het langzaam aan weer lekker weer werd en we dus meer buiten te vinden waren.

@leeuwtje74 wrote:





Ik heb zelf het idee dat ze op blote voeten/sokken slechter “loopt” dan bijvoorbeeld met pantoffeltjes met hele flexibele zool, waarin het net lijkt of ze dan meer steun heeft…



Ben benieuwd wanneer jullie de eerste echte schoentjes hebben gekocht, op welk moment…




Kindje heeft nog geen steun nodig als het net loopt…



Ik laat Micah gewoon op zootjes of blote voeten lopen en dat is echt het beste…

In januari ben ik van plan schoenen met flex-zool te kopen, dan loopt hij 2,5 maand ongeveer…



Gewoon nog even laten aanmodderen op blote voetjes en dan kan je snel genoeg schoenen kopen





:inlove:

Ik heb voor Sam laatst (Toen hij 1 en een beetje was) al ‘echte’ schoenen gehaald! Omdat de schoentjes wat ik had (met zo’n flexibele zool) gewoon niet kan als het nat is buiten! Aangezien die vent van mij graaaag mag lopen!! Heb k dus voor hem ‘echte’ gehaald, zodat hij flink kan stappen :mrgreen:



Ennuh is niet persee volgens mij als ze zoveel weken zelfstandig kunnen lopen. Tenminste dat dacht ik haha! Mijn tante (schoenenwinkel) heeft daar i.e.g. niks over gezegd!

Wat wel heeeel belangrijk is, is dat je beter een wat duurdere schoen (dus merk schoen) kunt halen voor je kleine, dan een goedekopere (scapino/vanharen etc schoen)… (niet dat ik iets tegen Scapino ofzo heb… haal er zelf ook wel eens) maar puur omdat de duurdere schoen beter en steviger is! :thumbup:

Celiza loopt ook net,ze heeft veel leren slofjes aan maar ik heb ook shoes me schoentjes :thumbup: tóch een zooltje als we buiten zijn of ergens heen gaan maar wel heeeeeel soepel,je moet gewoon even goed buigen aan de schoen,het moet goed kunnen ‘‘afrollen’’ het voetje en als je thuis gewoon leren slofjes aan doet kan je best een paar schoentjes aanschaffen hoor om buiten op te lopen daar wordt een voetje echt niet slechter van. :angel:

hier de eerste weken leren slofjes en blote voetjes, afgewisseld met shoes me -schoentjes. Toen ie 4 weken liep of zo echte schoentjes gehaald, ook voor buiten in de winter toch best handig. (dat was overigens ook het advies van mijn schoenenwinkel: vier weken wachten)


Wat wel heeeel belangrijk is, is dat je beter een wat duurdere schoen (dus merk schoen) kunt halen voor je kleine, dan een goedekopere (scapino/vanharen etc schoen)... (niet dat ik iets tegen Scapino ofzo heb... haal er zelf ook wel eens) maar puur omdat de duurdere schoen beter en steviger is

scapino verkoopt schoenen met het dr. visser-keurmerk, die zijn in meerdere tests al als beste schoentjes naar boven gekomen. Dus als je een beetje op je geld wil letten, is dat een prima schoen!

Ik zat met hetzelfde probleem. Marlot had alleen van die kruipslofjes, maar die vind ik nu te koud worden. In de schoenenwinkel raadden ze de bardossa schoentjes aan. Die heeft ze nu vrij veel aan, als we ergens naar toe gaan enz. Thuis laat ik haar zoveel mogelijk op haar inchblue slofjes lopen, maar ik vind dat ze op de bardossa schoenen beter staat :think: . Ze loopt nog steeds niet los, stapt flink achter haar poppenwagen :inlove: langs de tafel ed, maar durft nog niet los te laten.

In huis loopt rivano op blote voetjes of op slofjes met leren zool. Hij had altijd schoentjes met zachte zool voor buiten maar met dit weer daarop lopen is niet echt handig…ook met glas oid dus nu zijn eerste schoentjes met harde zool gekcoht.

Hmmm, ik heb me afgelopen zaterdag schoentjes laten aansmeren voor Timo, van Shoesme. Ik vind ze eerlijk gezegd helemaal niet zo soepel en hij loopt ook nog helemaal niet zelfstandig dus ik trek ze hem toch maar niet aan tenzij we echt een eind op de fiets gaan of zo. En ze waren verrekte duur ook nog :roll: De mevrouw van de winkel vond het natuurlijk harstikke nodig, terwijl ik op zoek was naar slofschoentjes. Ik voel me nu echt zo’n zwangere muts maar ik was zo moe dat ik het wel best vond…

Hier pas na een maand of 4 goed lopen. Er werd mij geadviseerd dit 4 tot 6 maanden na de eerste stapjes te doen. En ook dan nog binnen zoveel mogelijk op sokken, blote voeten of slofsokken laten lopen.

Wij hebben toevallig net afgelopen weekend de eerste schoentjes gekocht, meteen stevige laarsjes van Petit Shoes. Noa loopt nu een maand los.

We hebben ons bij drie verschillende winkels laten adviseren, en volgens alledrie de verkopers mocht ze nu al gelijk stevige laarsjes hebben.

Wel gebruiken we ze echt alleen voor buiten, dus binnen loopt ze op sokken of slofjes.

Lynn liep al vrij vlot aan 1 hand mee, maar loslopen deed ze nog niet. Van de ene op de andere dag liep ze alles los alsof ze nooit anders had gedaan… toen hebben we schoentjes met flexibele zool gehaald van bardossa. Je kon de zool helemaal ombuigen.

Toen de bardossa’s te klein werden hebben we pas schoentjes met harde zool gekocht. Toen was ze ongeveer 1,5 jaar. (ze liep helemaal zelf los met 13 maanden)

volgens mij is het NIET steunen van de enkel vooral het belangrijkst :think:

dus een flexibele zool is heel verstandig, maar het op blote voeten lopen ( wat tom dus nog steeds altijd doet thuis) versterkt de enkel en daarmee de stand en kracht van de voet :thumbup:



buiten in de buggy ( dus wanneer hij niet stond) had hij al vlot te stevige schoenen aan tegen weer en wind)