wanneer schakel je hulp in?

ok weer een poep vraag. mijn zoontje is nu ruim 2 jaar zindelijk, was er lekker vlot bij ook nooit ongelukjes ed gehad alleen het poepen, dat wil hij alleen in de luier doen… nooit een probleem van gemaakt tot hij richting school ging en van de zomer erop “aangedrongen” dat hij dan toch echt wel op de wc moet poepen… ja nee tuuuuuurlijk mama! maar ho maar, op vierde verjaardag vroeg meneer om een luier, en als we die niet geven poept hij niet, 5 dagen niet! ook niet in de nachtluier…hij zit 15 min voor tv op het potje, nee komt niks… en 10 min later poept hij in zijn broek…en dat nu al sinds zijn verjaardag bijna wekelijks, maja niet gek 1x per week moet je natuurlijk wel poepen… stickers, kadootjes, iets leuks doen hij is er gevoelig voor maar niet bij het poepen… nou dan maar geen cars ik wil niet poepen… echt ik sta op het punt om een poeppoli ed te raadplegen of is dat overdreven?

Raadplegen kan geen kwaad toch? Of probeer eerst bij huisarts. Weet hoe moedeloos je kunt zijn met zulke problemen, dus k zou er gewoon iets mee gaan doen!

Hebben jullie geen centrum voor jeugdgezondheidszorg? Zeg maar de opvolger van het CB wanneer ze die ontgroeit zijn? Daar zou je info kunnen inwinnen. En anders idd HA en evt poeppoli want je weet niet precies waarom hij niet zindelijk kan/wil worden omdat hij je dat niet verteld. Zolang je de reden niet weet (angst, pijn oid) kun je daar ook niet op inspelen.