Onze meid is nu ruim een jaar en we geven 's ochtends nog steeds een fles van 200 ml. Bij welke leeftijd zijn jullie 's ochtends ook brood gaan geven? Tussen de middag eet ze met gemak twee boterhammen.
mijn dochter kreeg met 1 jaar smorgens uit bed brood
als drinken kreeg ze melk uit een tuitbeker
tygo was ook ongeveer een jaar
Ryan heeft nog tot zeker 2 jaar pap gekregen, niet omdat ie geen brood aankon maar hij vond dat lekker.
Nina krijgt nu ook gewoon pap, haar mik ik met fles pap in de box terwijl ik hier rondren om alles klaar te krijgen om Ryan naar school te brengen.
Eigenlijk deels gemakzucht maar aangezien ik pap een prima ontbijt vind heb ik daar geen moeite mee.
Het is aan jezelf imo, beebjes mogen vanaf 7 maanden al brood als ik me niet vergis en je kunt zelf kijken wanneer je meer wil geven.
Pieter krijgt sinds een maandje of zo een fles melk (210 cc) en als hij die op heeft een boterham ( maar hij best wel een vreetzakje hoor hij vind brood heel erg lekker nl)
Sinds een week krijgt Annemieke 's ochtends brood + karnemelk. De bambix was op namelijk en dit is voor ons een stuk makkelijker.
Sanne krijgt vanaf ongeveer 10 maanden al 's ochtends een boterham en een fles van 150 cc. Ze drinkt al niet meer en de boterham is een mooie aanvulling.
Onze meid kan best wel een boterham op 's ochtends, 's middags eet ze er ook met gemak twee. Dus op zich kunnen we best overstappen. Het is meer dat ik een fles 's ochtends nog wel makkelijk vindt en dan zit ze ook zo lekker bij me. Dus van mij hoeft dat nog niet te veranderen. :oops: Maar ik vraag me af of ze uit alleen een fles 's ochtends wel genoeg haalt en niet meer eten nodig heeft. Ik zou zelf ook niet op alleen een beker melk kunnen functioneren…
Als jij niet het idee hebt dat ze honger heeft, lijkt het me geen probleem hoor. Als ze er niet genoeg aan heeft, merk je het snel genoeg
@Jippie wrote:
Ik zou zelf ook niet op alleen een beker melk kunnen functioneren…
Maar in flesvoeding zitten meer voedingsstoffen dan in een glas melk hé
Olijf kreeg ook tot haar tweede pap (in een fles, anders accepteerde ze
echt niet). Iets anders wilde ze echt niet. Toen ik mij begon af te vragen
of ze 's ochtends ook gewoon brood ging eten, was het opeens over.
Van de één op andere dag wilde ze het niet meer en vroeg om brood.
Lekker met je kindje meegaan dus :thumbup:
Hier nog steeds smorgens een fles hij vind dat lekker en heeft geen gedult om op brood te wachten.
Ik vind het geen probleem zelf…daarna eet hij meestal nog een kracker :thumbup:
Hier nog steeds smorgens een fles hij vind dat lekker en heeft geen gedult om op brood te wachten.
Ik vind het geen probleem zelf…daarna eet hij meestal nog een kracker :thumbup:
Brood en andere graanproducten
Als uw kind zes maanden of ouder is, kunt u het ook brood geven. Veel kinderen vinden het leuk om op een broodkorstje te sabbelen. Dat is een goede eerste kennismaking. Probeer daarna eens wat stukjes brood. Het kind vraagt vanzelf om meer als het meer nodig heeft. Gaat u een boterham geven, besmeer die dan met een beetje margarine uit een kuipje. Snijd het brood in kleine stukjes. Beleg is nog niet echt nodig, maar kan wel. Begin met smeerbaar beleg, zoals appelstroop, jam, kwark, appelmoes of andere vruchtenmoes. Als uw kind acht maanden is, kunt u de papmaaltijd vervangen door een broodmaaltijd.
http://www.voedingscentrum.nl/EtenEnGezondheid/Zwangerschap+en+kind/Bijvoeding/brood_+granen.htm