Wanneer 's nachts ook zindelijk

Oooh wat vervelend als mensen zulke opmerkingen maken zeg!!

En zeker dat dat meer over hun zegt dan over jou dochter.



Mijn meisje was dan wel met 3 jaar overdag en snachts zindelijk, maar toch ook nog wel regelmatig ongelukjes gehad.<br /> Ik was tot mijn 12e snachts niet zindelijk vanwege een blaasontsteking…



Het vorige buurmeisje bij ons die had met 7 jaar ook nog een nachtluier om…denk ook dat dat vaker voorkomt hoor, maar dat mensen zich er ook voor schamen en het gewoon niet zeggen.



Volgens mij hoef je je nog geen zorgen te maken.

Maar zijn jullie het ook meteen gaan ‘trainen’ zodra ze overdag ook zindelijk waren ?



Mijn dochter was rond 3 jaar zindelijk, maar in de nacht nog steeds kletsnat dus zeiden elke keer de luiers worden vast steeds minder nat/vol.

Ze wil ook niet zonder luier slapen. De laatste tijd als ze eens op de bank slaapt als ze ziek is of in de auto dan lukt het wel zonder luier.

Ondertussen is mijn oudste wel zindelijk, op de beloning manier. Zijn luiers waren ook echt vol 's morgens, maar toch tot 3 x toe geprobeerd. En nu gaat het heel goed. Vooral sinds hij door is gegaan naar groep 1 is hij altijd droog. Hij zit heel goed in zijn vel, en volgens mij speelt dat mee bij hem.

Maar hier werkte het dus het beste met belonen. 4 stickertjes (nacht droog, eerste 2 nachten betekende dat: luier droog), toen een cadeautje.

Onze dochter is ruim 3,5. Overdag al bijna een jaar zindelijk maar 's nachts dus ook nog niet. Eerst had ze tijdens een middagdutje ook nog een natte luier, maar die heb ik op een gegeven moment gewoon afgelaten (nu slaapt ze inmiddels overdag niet meer) en dat ging prima, heeft ze maar 1 keer een ongelukje mee gehad.

Voor de nacht durf ik het nog niet, zit ook echt vol.



Ik heb wel een potje op haar kamertje neergezet; als je moet plassen dan mag je je luier afdoen en de lamp aan en kan je zelf gaan plassen (ze slaapt op zolder en wij hebben alleen beneden een wc). Dat heeft ze dus 1 keer gedaan, een minuut of 10 nadat ik haar op bed had gelegd…



Ik heb niet zo heel veel zin in natte bedden midden in de nacht, dus laat het ook maar op z’n beloop. Ze zegt zelf steeds ‘als ik vier is, dan hoef ik geen luier meer om’ Wakker maken als ik zelf naar bed ga staat me een beetje tegen…

@romata wrote:

Maar zijn jullie het ook meteen gaan ‘trainen’ zodra ze overdag ook zindelijk waren ?




Niet echt eigenlijk… Toen Jayden overdag zindelijk was, sloep hij 's middags nog bijna 3 uur. Na een week bleek zijn luier steeds droog te zijn, dus hebben het gewoon geprobeerd met uit laten, eerst 's middags en dat ging goed, en toen snel 's nachts…

ik ben begonnen toen me dochter 2,5 jaar was ze heeft 2x in haar broek geplast overdag en daarna nooit weer :thumbup:



nachts deed ik haar in het begin nog een luierbroekje om maar die was elke ochtend droog sinds ik met zindelijkheid bezig was dus die ook afgelaten en ging gelijk goed



moet ook zeggen dat ze vies was van smerige luiers dus dat helpt denk ik ook wel, ze wou direct een nieuwe om als die smerig was daarom ook zo vroeg begonnen met zindelijkheid niet te denken dat het direct goed ging binnen een dag :slight_smile:

Na een aantal niet zo succesvolle pogingen toch weer een poging gedaan een aantal weken geleden. Jongste dochter wilde zonder luier en toen wilde ze ook proberen en nu heerlijk beide dames zindelijk!

:thumbup: wat zul jij trots zijn op je meiden!