Wanneer rompers maat 98-104?

Ik koop altijd bij de welbekende HM alle rompers.

Maar na vele drogersessies (op lage temp) en wassessies ben ik tot de conclussie gekomen dat 86-92 te klein wordt :shock: .

Maar ze heeft net m92 met shirtjes en is 83cm :think: .

Nou twijfel ik voor de zomer wat ik zal kopen…

Ik heb bijna geen rompers zonder mouwen maar 98-104 lijkt me een beetje vroeg :lol: .

Ik had er een paar gekocht voor de gein om te kijken en ze zijn niet eens veeel te groot; het kan best. Al weet ik niet hoe het staat als ze geen broek aan heeft :wink:. Het moet niet zo gaan flubberen hè :wink: :mrgreen: .

Maar ben ik nu gek of zijn er al meer moeders die al 98-104 kopen terwijl ze die maat nog helemaal niet hebben met kleding???

Lukas is nu 86 cm en heeft al een tijdje truitjes in maatje 92 en broeken in 86 worden nu langzaam ook te klein. Ik merk ook dat de rompertjes in 86-92 te klein worden, maar 98-104 is echt nog wel wat te groot (flubbert hier dus wel).

Ik had nog een rompertje in maat 86-92 die ik nog nooit gebruikt had (lag op een verkeerde stapel) en die zit ook krap, dus te warm gewassen heb ik ook niet.

Ik heb nu rompertjes in maat 92 gezien en in 98 (dus losse maten). De eerste vallen groter dan de maat 86-92 en de laatste kleiner dan 98-104.

(merk Teddy)

Jeremy is bijna 94 cm.

Jeremy heeft kleding maat 92 (soms al maat98 ) en rompers maat 98/104 draagt hij al een paar maandjes (sinds december denk ik nu…).

Ze zitten wat losser, maar dat maakt het lekkerder als hij zich beweegt.

En maat 92 rompers… hoef ik echt niet meer te proberen… die gaan in zijn kruis niet meer dicht. :think:

Merijn is 86cm. Die draagt nu nog 86-92 rompers van die winkel.

Hij heeft ook een paar 98-104 maar die lubberen nog wel erg.

Van bovenkleding draagt hij 92 en onder 86/92

Ik moet zeggen dat ik de kleren van daar heel erg wisselend vind vallen.

Heb zelfs nog een joggingbroekje maat 80 dat langer is dan een broekje maat 86. En zo heb ik het met meerdere dingen van daar.

Ik doe de rompers nooit in de droger, doe ik met geen van Merijn zijn kleertjes. Maar ik vind dat ze ook al krimpen in de gewone 40graden was.

Ryan is ook 83 cm lang (17 mnd) en draagt van de genoemde winkel rompers van 86-92 , die zijn nu goed van maat, dus vrees dat ik voor de zomer straks al een maat groter nodig heb :smiley:

Gewoon kopen wat goed past, ongeacht de leeftijd :smiley:

die hm rompers van 3 in een pakje krimpen als een gek, veel meer dan hun losse rompertjes :think: . Jip heeft ook al 89-104 aan van die reclame-rompers. Ze gaan wel in de droger inderdaad…krimpen ze van he! :angel:

milan is nu 82 cm en 12 kilo en heeft rompers mt 74/80 en 80/86… qua kleding ook maat 80 en 86… alhoewel maar 86 eignelijk nog wat te groot is

Ik zie het probleem niet zo… :think:

Je trekt de maat aan die ze nodig hebben, ongeacht het maatlabeltje in de nek. :wink:

klopt maar ik ben gewoon bang dat 98-104 toch echt te groot is; ik moet het nog eens goed bekijken.

En het klinkt zo veel te groot :mrgreen: .

Maar er zijn er dus meer met krimpervaring :mrgreen:

Want daar moet je dan ook weer rekening mee houden hè :wink: :mrgreen: .

ik heb altijd die badstof van de wibra

die krimpen niet

maar nu draagt ie toevallig weer vaker echt ondergoed

(om mama weer ff te laten smelten :inlove: )

@Mamalien wrote:

Maar ben ik nu gek of zijn er al meer moeders die al 98-104 kopen terwijl ze die maat nog helemaal niet hebben met kleding???

Nou op de vraag of je gek bent heb ik geen antwoord, maar allereerst zou ik het advies geven: trek lekker aan wat hij past! Ook al is dat maat 98!

Ik bevreemd me wel erg over het feit dat 92 niet meer zou passen :think: Onze zoon is ruim 2 en heeft gewoon nog maat 92 van de HEMA aan hoor :think: (trouwens AL zijn kleren zijn maat 92). Ze gaan ook in de droger en bij het kruis gaan ze gewoon dicht :think: Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik persoonlijk een aversie tegen “te grote kleren bij kinderen” heb, dus ik zou hem niet zomaar een maat groter aantrekken :mrgreen: Dus dat is weer een afwijking van mijn kant :mrgreen:

Matthijs is een flinke jongen (83 cm en 12.5 kilo) en draagt 86/92 van hema. (en is zelfs nog ruim)

Bij ons gaan de kleertjes/rompers dan ook nooit in de droger, dus of ze krimpen???

Van andere winkels past hij 86/92 bijna niet meer. de hema romper valt juist ruim.

maar goed, om op je vraag te reageren hahaha. Je kan natuurlijk 98/104 kopen. Als ze dan toch te groot zijn leg je ze lekker in de kast tot ze ze wel past. Je kan beter te groot kopen dan te klein toch!!?? :mrgreen:

Ja ik denk dat ik dat maar doe :mrgreen: .

Ik was alleen benieuwd of er al meer van die ukjes in die maat rondliepen want ik vind het toch wel vreemd.

Maar aan de andere kant die 86-92 rompers heeft ze vanaf 7 maanden aan en toen had ze 74 met kleding. Klopte dus ook niet :mrgreen: .

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik die al moet kopen :oops: .

Maar jullie hebben gelijk eigenlijk is er ook geen probleem hoor, meer nieuwsgierigheid :wink: .

Pientje: 92 past ook prima hoor met shirtjes. En broekjes heeft ze zelfs nog 80 aan :lol: . Ik heb dit alleen met die rompers. Ik weet niet wat dat is altijd al zo geweest dat het niet klopt :think: .

Maar eh bij jullie klopt het dus geloof ik wel… :think: :slight_smile:

Als je niet zulke dure rompers koopt, dan is het ook niet erg als ze krimpen. :wink: En als je ze dan toch te groot koopt, dan heb je ruimte voor het geval ze toch krimpen. :wink:

Jaja…hier spreekt een zuunige import-drent, die er geen probleem van maakt om broekspijpen etc om te slaan! :mrgreen:

Ik heb een overzichtje van kledingmaten bijgehouden: mijn oudste had met 3 jaar pas maat 98, maar middelste met 1 3/4 jaar al! Hangt dus van de bouw van je kind af!

Dat het voor een gedeelte van de bouw afhangt, ben ik met eenieder eens, MAAR maat 98 gaat toch vooral ook om de LENGTE? Hebben jullie van die ontzettend grote kids dan (of heb ik zo een kleintje :mrgreen: )? Als je toch een kind van “om en nabij” 85 cm een shirt aantrekt “maat 98” is hij toch veel te lang :think:

Onze kleine man is nu “ergens begin 90” en zelfs maat 98 past bij lange na nog niet. Mouwen moet ik dan nog 2 maal omslaan (wat ik zelf geen pan vind) en het lijkt net een jurkje, zolang is het shirt.

Maaaaaaaaaaar oh ja, het ging hier over rompers :doh: Die van de HEMA zijn trouwens wel de lekkerste :wink: Goede prijs, ze krimpen naar wens (dubbele maten zijn natuurlijk altijd te groot dus die krimp is oke hier :wink: ) en ik kook ze 1 maal per maand lekker uit, dan blijven ze lekker wit en worden ze niet zo grauw! Ideaal! Jammer dat hij niet nog heel zijn leven rompers kan dragen :mrgreen:

Mijn dochter heeft kennelijk een apart figuur, want mouwen zijn hier ook altijd te lang en tegen de tijd dat die juist zijn, is het shirtje navelmodel geworden!

Mijn oudste is overigens slank met lange ledematen, mijn tweede is altijd een stevige jongen geweest met lange romp en korte lematen.

Stein is 92 cm maar 98-104 flubbert bij hem aan alle kanten!!!

hier rompers maat 86-92. Zitten prima en absoluut niet te strak (maar stein heeft geen vet op zijn lijfje dus misschien scheelt het)

Mijn zoontje Thijs draagt altijd rompers van de VenD. Hij is nu 17 maanden en weegt 13 kilo :clap: . Sinds 2 weken laat ik hem rompers maat 98-104 dragen. Zit prima! Ik heb gekleurde gekocht zodat hij ze van de zomer ook zonder shirt aan kan.

Gr Mobo

url=http://www.kindjeopkomst.nl][/url]

Ik heb grote rompers voor Mateo. Hij zit ook maar net in 92, maar 86-92 is inderdaad net te klein. 98-104 is te groot, maar vind ik beter…