Wanneer precies klussen?

Volgens een kalender ben ik volgende week maandag 7 mei het meest vruchtbaar en dinsdag 8 mei de eisprong. Ik weet dat je om de dag moet klussen, maar alleen weet ik niet wanneer ik moet beginnen?

Wanneer beginnen jullie eigenlijk 8)

Groetjes Paola

welke kalender is dat?

ikke is nieuwsgierig :mrgreen:

de zwangerschapscalculator

http://www.babybrabbel.org/

Dan ga je naar interactief

je kiest dan datum calculator

en vult de gegevens in.

Gemiddeld gezien wordt er idd 14 dagen voor de nod dag aangegeven als de dag van de eisprong. En die dag ervoor dan waarschijnlijk als de meest vruchtbare dag.

Echter 14 dagen is een gemiddelde. Bij de ene is dit al een aantal dagen eerder (en mis je hierdoor je eisprong) en bij een ander is het juist weer een paar dagen later.

Ikzelf ben gaan temperaturen om hier voor mezelf inzicht te krijgen. Ik kwam erachter dat ik 11 dagen voor mijn nod (die ik pas wist achteraf gezien) mijn eisprong had gehad (op dag 24 dus van een cyclus van 31 dagen) en een maand later was het raak. :dance:

Of het dus elke maand hetzelfde is (bij mij) weet ik dus ook niet. Mijn eisprong was wel weer 4 dagen eerder.

Om de dag klussen wordt gezegt, omdat de zaadcellen dat kunnen overleven, wachtend op het eitje.

Dus wanneer daar mee beginnen :think: Tja, eh… gelijk na je ongi? Stel je voor dat je een hele vroege eisprong hebt? :wink:

Succes, met klussen

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

ik zou gelijk na je ongi beginnen en dan om de dag.

net wat evelien zegt; een zaadcel overleeft die dag wel.

dan heb je weinig kans om je ei te missen.

@Paola wrote:

Volgens een kalender ben ik volgende week maandag 7 mei het meest vruchtbaar en dinsdag 8 mei de eisprong. Ik weet dat je om de dag moet klussen, maar alleen weet ik niet wanneer ik moet beginnen?

Wanneer beginnen jullie eigenlijk 8)

Groetjes Paola

Ik zou nu maar beginnen :mrgreen:

Have fun :thumbup: