Wanneer overstappen op grotere speen

Esmée krijgt nu 6 voedingen van gemiddeld 135 ml flesvoeding. We gebruiken nu nog de speen nr 1 van avent. Ze doet minimaal 20 minuten maar ook wel eens 3 kwartier (met tussenpozen) over een fles. Zou ik al op speen nr 2 kunnen overstappen?

Of krijgt ze dan meer last van krampjes?

Ik weet niet of het al kan. Ik ben pas sinds 3 weken overgestapt naar een M (Difrax S-fles) en Tess is al 5,5 maand. Misschien was het beter om het eerder te doen omdat ze altijd moeite had met de fles, ze dronk hem erg slecht en weinig. Maar ik wist niet dat dat daar aan kon liggen en kwam er met toeval achter dat er ook grotere waren :oops: Nu gaat het super en drinkt ze al 165ml!!!



Dus ja een goed advies kan ik je niet geven maar vind het nog wel een beetje jong om nu al over te stappen. Zeker omdat ze nog last van krampen kan hebben. Zou het eerder na 3 maanden proberen omdat dan de darmen weer rustig worden en de krampjes langzaam verdwijnen. En als het te snel gaat dan krijgen ze zeker krampen. Als alles nog gewoon goed gaat dat wil zeggen drinkt netjes haar flesje leeg dan zou ik het niet doen. Er zijn genoeg kinderen die langzaam drinken maar ook kinderen die gulzig drinken. Je moet dus niet kijken naar hoe snel ze hem leeg krijgt, het is geen wedstrijdje :lol:



Succes!!!



Groetjes

Karlijn

Ik heb geen ervaring met Avent, maar waarom wil je overstappen?

Bevalt deze speen niet?

De duur van de voeding is toch prima? Zou niet te snel gaan hoor,

hoe sneller ze het eten binnenkrijgen hoe meer last ze ervan zouden

kunnen krijgen.



Ik gebruik nog een gewone speen en weet dat ik met Anoek

pas ben overgestapt naar een andere speen (Difrax 3 standen speen)

toen ik haar voeding wat heb verdikt met Nutriton/pap. Eerder zou

ik het persoonlijk niet doen hoor…

mijn kids kregen zo af en toe BV uit de fles en ik heb altijd met speen twee gegeven (van 0 tot 10 maanden) daarna uit de beker.



als je hem hebt, dan zou ik het gewoon een keer proberen, je merkt vanzelf als het te snel gaat.



(mijn kids vonden speen 1 echt veel te langzaam…)

Als Tess niet al 5,5 maand liep te tobben met drinken dan was ik ook niet overgestapt naar een M. Ik heb hem pas gehaald toen ik de laatste fles wilde vervangen naar een papfles. Sliep zo onrustig en had het idee dat ze echt nog honger had. Nou die papfles ging super en heb ik ook een keertje met melk geprobeerd en verhip ze dronk de fles veel beter leeg wilde ook steeds vaker meer. Ze had echt moeite met de S.

Maar is dat niet het geval dan zou ik niet overstappen.



Groetjes

Karlijn

Nou ik wil overstappen omdat ze zo langzaam drinkt en ook hierdoor maar weinig drinkt. S avonds haalt ze het in en heeft hierdoor heel veel last van krampjes s avonds. Als ik overdag nu meer kan geven (165 ml) misschien dat ze s avonds niet meer zo veel drinkt. Ze drinkt overdag maar 100-120 ml hooguit en s avonds in 2 uur tijd zeker 200 ml.

Dan zou je het volgens mij wel kunnen proberen. Gaat het toch te snel dan kun je weer terug naar de oude speen. Ook zou ik dan tussentijds goed laten boeren en bijkomen als dat mogelijk is.



Succes!!

Ja ik zou het gaan proberen! Wij hebben ook met Avent de flessen gegeven en je kan echt niet tot een jaar ofzo met nr 1 doen!! Borstvoeding is natuurlijk anders van samenstelling (dunner denk ik) dus dan zal het wel kunnen misschien, maar met flesvoeding zeker niet. Hier niet. Maar de grenzen zoals ze die aangeven op de verpakking hebben wij ook niet strikt gevolgd, maar op een gegeven moment merk je echt dat het groter moet.

@Paikea wrote:

Nou ik wil overstappen omdat ze zo langzaam drinkt en ook hierdoor maar weinig drinkt. S avonds haalt ze het in en heeft hierdoor heel veel last van krampjes s avonds. Als ik overdag nu meer kan geven (165 ml) misschien dat ze s avonds niet meer zo veel drinkt. Ze drinkt overdag maar 100-120 ml hooguit en s avonds in 2 uur tijd zeker 200 ml.




Hey Sem had dat ook ik zit nu ook weer op avent heb eerst tijdje difrax geprobeerd daar drinkt ie wel goed uit maar die S speen gaat weer als een speer… Nu doe ik Avent met speen 1 en als hij een kwartiertje bezig is geweest gooi ik speen 2 erop anders valt hij in slaap …

Ik zou het gewoon proberen hoor, Jayden had ook erg moeite om de fles leeg te drinken, moest zo hard zuigen dat ie gewoon in slaap viel, en toen moest ie nog wel 50ml voor de fles leeg was… Ik had de ‘Daddy’s choice’ spenen van Difrax, die zijn mat en voelen wat stug aan. Ik ben over gestapt op de eigen merk spenen van Prénatal, die zijn gewoon glad en hij drinkt hier veel makkelijker uit. Ik heb in het begin ook goed opgelet dat het niet ineens veel te snel ging,zodat ie zich verslikte ofzo. Denk dat je gewoon moet kijken hoe ze erop reageert, je merkt het vanzelf als het te snel gaat joh!

Succes!



Oh ja en de 3 standen speen vond ik echt niks, werkt hier voor geen meter…maar ja da’s mss ook verschillend per kindje.