Ik ga binnenkort de batavus mamboo deluxe bestellen en kan dan eindelijk gaan fietsen. Mijn dochter is dan ongeveer 11 maanden en ongeveer 11 a 12 kilo.
Doe ik er verstandig aan om te beginnen met het kleine zitje voor op de fiets? Of zal ze daar zo uit zijn, of misschien al te groot voor zijn inmiddels, en kan ze beter in het stoeltje achterop de fiets?
Wanneer zijn jullie overgestapt? En om welke reden?
Alvast bedankt!
Groetjes
ik ben overgestapt toen mijn fiets gestolen werd toen nano 2,5 was. Had hem eigenlijk liever nog langer voorop willen hebben, maar vond het toen echt zonde om eerst nog een voor voorop te kopen. Maar met 11 maand zou ik absoluut voor voorop gaan. Het is een stuk gezelliger, je hebt beter zicht op je kind, makkelijker contact, en je kunt ook nog van alles meenemen achterop.
@fiep klophout wrote:
ik ben overgestapt toen mijn fiets gestolen werd toen nano 2,5 was. Had hem eigenlijk liever nog langer voorop willen hebben, maar vond het toen echt zonde om eerst nog een voor voorop te kopen. Maar met 11 maand zou ik absoluut voor voorop gaan. Het is een stuk gezelliger, je hebt beter zicht op je kind, makkelijker contact, en je kunt ook nog van alles meenemen achterop.
Ja ik heb haar ook liever nog voorop hoor! Lijkt me idd een stuk gezelliger en ze kan veel meer zien!
@missmelody wrote:
@fiep klophout wrote:ik ben overgestapt toen mijn fiets gestolen werd toen nano 2,5 was. Had hem eigenlijk liever nog langer voorop willen hebben, maar vond het toen echt zonde om eerst nog een voor voorop te kopen. Maar met 11 maand zou ik absoluut voor voorop gaan. Het is een stuk gezelliger, je hebt beter zicht op je kind, makkelijker contact, en je kunt ook nog van alles meenemen achterop.
Ja ik heb haar ook liever nog voorop hoor! Lijkt me idd een stuk gezelliger en ze kan veel meer zien!
nou, doen dus! Ik vind 11 maanden eerlijk gezegd niet eens een twijfelgeval…
@fiep klophout wrote:
@missmelody wrote:@fiep klophout wrote:ik ben overgestapt toen mijn fiets gestolen werd toen nano 2,5 was. Had hem eigenlijk liever nog langer voorop willen hebben, maar vond het toen echt zonde om eerst nog een voor voorop te kopen. Maar met 11 maand zou ik absoluut voor voorop gaan. Het is een stuk gezelliger, je hebt beter zicht op je kind, makkelijker contact, en je kunt ook nog van alles meenemen achterop.
nou, doen dus! Ik vind 11 maanden eerlijk gezegd niet eens een twijfelgeval…
Ik moet zeggen dat ik mij er niet eens in verdiept heb, en die stoeltje heb zien staan op internet. En bij alle stoeltjes staat vanaf 9 maanden. Dus vandaar mijn vraag wat dan eigenlijk de ‘grens’ is met overstappen naar een groter stoeltje. Maar ik koop gewoon de mini en ze zal voorlopig nog gezellig voorop mee gaan.
Bedankt!
Ik heb hem nooit voorop gehad, dat vind ik eng, zo aan het stuur. Ik vind achterop veiliger voelen, zeker met hem erin zetten. Maargoed, da’s persoonlijk natuurlijk. Het is wel ongezelliger, zo achterop. Maar de eerste maanden had ik hem nog zonder extra beugel, dus heel dicht tegen me aan, dat was heerlijk, nu wel met beugel, zodat hij goed om zich heen kan kijken.
hier zit ze nu achterop, doordat de fiets een beurt heeft gehad en had ik zoiets, zet dan maar meteen de beugels van achter erop. Dus de stoel zat toch achterop. Dus, heb haar toen maar achterop laten zitten, al vind ik het wel ongezellig :oops: en ook niet handig. Mijn fiets valt nu sneller om, en ik kan de boodschappen niet meer goed in mijn tassen krijgen, ook lukt een doosje niet meer echt… dus dat is weer fietsen met tassen aan het stuur!
overigens, had het voorstoeltje nog wel terug kunnen doen op mijn fites, maar hub heeft het setje ff overgezet omdat ik weg moest op mijn fiets, en hij wilde fietsen met onze uk! dus. dan maar achterop!
Ik zou haar zeker gezellig voorop houden!
Voorop :thumbup:
Tejo hebben we pas achterop gedaan met 2,5 ofzo. Het werd toch echt te zwaar voor aan het stuur ( je zoekt continue balans) Hij woog toen zo’n 15 misschien 16 kilo, dus wie wat hoeveel met al zijn kleren en luier aan
Nu dus achterop en dat gaat prima :thumbup: (ik durf alleen nog niet zo goed met 2 kids te fietsen :shifty: Maar ben dan ook niet zo’n fietser, al hoop ik wel meer te gaan fietsen, echter dat is een ander verhaal )
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik heb nog niet veel gefietst, maar ik heb een achterzitje op mijn fiets, mijn man een voor zitje. Ik vind een voorzitje geen fijn idee, ik vind het stuur nu al zo zwaar (van de fiets die ik nu heb, vorige fiets viel dat erg mee). 'k vind het inderdaad wel jammer/lastig dat ik haar niet goed kan zien ed en dat zij weinig kan zien, maar ik fiets toch maar kleine stukjes met haar.
ik zou kiezen voor een voorzitje!
Lijkt me veel gezelliger voor je meis en als ze zwaarder wordt en te groot voor de voorzitje kan ze alsnog achterap!
Ik hoop dat mijn meissie snel zelfstandig gaat zitten en dan kan ik ook gaan fietsen! Ik kan niet wachten!! En daarnaast hoop ik dat ze niet te snel, te zwaar wordt…ze mag van mij zo lang mogelijk bij mij voorop zitten gezellig lijkt me dat :inlove:
Mijn jongste vraagt er nog om, maar ik vind het nu (5jr) echt te zwaar worden. Een halfjaar geleden mocht het zo af en toe nog wel
Ze is wel een kleintje hoor, net 15 kilo nu en niet zo lang, dus dat gaat dan wel.
Ik zou dus ook zeker voor voorop gaan, ook mijn andere kinderen hebben er tot 3 jr wel voor gezeten.
onze middelste heeft tot afgelopen september voorop gezeten.
Hij was toen ruim 3,5 en nog niet de 15 kilo die het zitje sowieso kan dragen.
Vanaf dat moment kon de jongste mee op de fiets en is het voorste zitje zo gezet dat de jongste er op kan, de middelste gaat achterop en de oudste kan er nu goed naast fietsen.
Had de periode dat ze voorop zaten niet willen missen :thumbup:
Zeker zoals nu met het mooie weer… beetje teuten, beetje zingen, samen dezelfde dingen zien en aanwijzen enzo :inlove:
onze oudste mag nog steeds voorop… maar zit wel wat krapper… en tja ze moet nu wel naar achteren… kleine zus wil ook zitten.
ze zou achterop kunnen, maar vind dit niet echt fijn. vind voorop de fiets ook fijner fietsen.