Hoi meiden,
Sinds we flesvoeding geven, geven we Nutrilon Hypo-allergeen. Dat kreeg onze meid in het ziekenhuis ook en het werd daarna ook aanbevolen door de kraamhulp. Maar nu las ik dat hypo-allergeen op zich niet nodig is en dat ik wel over kan stappen op standaard-voeding.
Wanneer mag je eigenlijk overstappen, hoe lang is hypo-allergeen nuttig? Is het het beste om dit gewoon te blijven geven of kun je na een bepaalde leeftijd over op standaard-voeding? En welke merk flesvoeding bevalt jullie het beste?
Groetjes,
Jippie
Ze raden het wel aan… maar eigenlijk alleen als ze niet zo goed reageren op gewone voeding of als er heel veel allergien in de directe familie voorkomt…
Bij TEssa zijn we op advies van de KA overgegaan van bv naar pepti en daarna op de nutramigen ( extreem hypoallergeen).
Later na een goede melktest konden we ook gewoon over op normale voeding, hoefden niet over op allergievoeding…
Maar nu bij Joyce ben ik na de bv gewoon normale voeding gaan geven…
Als ze ergens last van zou krijgen kan ik altijd nog overstappen…
Onze gevoeligheden in de familie zijn met eczeem en de luchtwegen en dit is niet zo beinvloed door voeding…
Als jij er vertrouwen in hebt dat het wel goed komt kun je gewoon overschakelen op normale voeding hoor…
@mama tina wrote:
Onze gevoeligheden in de familie zijn met eczeem en de luchtwegen en dit is niet zo beinvloed door voeding…
Je kindje zal niet jouw soort gevoeligheid (bijv eczeem) erven, maar de aanleg op het maken van een gevoeligheid. Het kan dus zijn dat jij eczeem hebt en dat je kindje een voedselallergie ontwikkeld. Of dat jij een voedselallergie hebt en je kindje astma krijgt.
Als er dus bij papa, mama, broers of zussen een vorm van gevoeligheid (eczeem, voedselallergie, astma/bronchitis) voorkomt, dan is het aan te raden om preventieve hypo-allergene kunstvoeding te geven!
De eerste 10 a 12 weken heeft je kindje nog allerlei antistoffen van jou in zijn/haar lichaam en zal dus nog geen klachtjes hebben. Deze beginnen vaak pas vanaf 2 a 3 maanden! Mocht je hypo-allergene voeding geven en je kindje heeft een verhoogd risico, dan is het aan te raden om zeker tot 4 maanden deze voeding te geven.
Groetjes Saskia
Ik zit met hetzelfde probleem als Jippie. Ik ben overrompeld door het gebruik van HA-voeding. Stond nog te douchen na de bevalling en toen moest ik dat beslissen.
Thymen was misselijk van de vacuum en het vruchtwater en moest bijvoeding omdat de bv niet op gang kwam en zijn glucoses waren niet goed genoeg. Ik ben extreem allergisch voor alle vormen van pollen (hooikoorts) maar dat is het wel. Geen voedselallergieën ben mijn man of bij mij of in de familie.
Ik wil graag van die ha af, omdat het zo licht verteerbaar is en Thymen erg hongerig is. Ik wilde daarom combineren met Friso voor hongerige baby’s maar dat kan dus niet. Daarbij is het ook extreem duur in vergelijking tot normale voeding.
Ik geef nu wel HA van Kruidvat (die ook goedkoper is) en hij drinkt het prima en groeit als kool.
Hoop dat iemand meer ervaring heeft???
jeetje zeg… wisten ze zo snel na je bevalling al dat je bv niet op gang kwam… lekker makkenlijk gezegt zeg…
met al die stimulatie voor bv vind ik dat ze in het ziekenhuis wel erg makkenlijk die bv afwimpelen als lukt niet…dan maar de fles…
Sassie. wat jij zegt klopt over het algemeen wel…
Ik weet echter toevallig bij ons in de familie… neefjes nichtjes ooms tantes ed… die er last van hebben was het allemaal eczeem wat overging in luchtwegproblemen… Dus voor onze specifieke situatie is het wel zo , maar dat is idd niet altijd het geval…
Het belangrijkste is je gevoel…
ik heb nog 5 dagen elektrisch gekolfd elke 3 uur en toen kwam er nog niets, blijkt iets erfelijks te zijn, lactatiekundige stond voor een raadsel. En toen waren we dus al begonnen met die voeding vanwege die glucosewaarden…!
Wel een borstontsteking daardoor opgelopen zonder voeding erg pijnlijk omdat ik niet kon wegkolven of voeden!
Even nog een vraagje nav het berichtje van Luna:
Lianne krijgt dus nog steeds HA-voeding, maar het valt mij op dat ze de laatste dagen extreem hongerig is. Ookal geef ik haar meer, ze komt steeds om de 3 uren, soms 4. Er zit eigenlijk niet een stijgende lijn in, dat er meer tijd tussen de voedingen komt naar mate ze ouder wordt. Ook 's nachts moeten we er nog steeds minimaal 2x uit. Kan het zo zijn dat HA-voeding minder voedt en verzadigt dan andere soorten voedingen?
Groetjes,
Jippie
da’s dus ook mijn probleem denk ik…HA is veel lichter verteerbaar dan gewone voeding, dat zei de ka van het CB. Ik moest meer in de laatste fles doen zodat hij overslaapt (hij mag nu 5x 150, weegt 5445 gram) en ik doe al 180 in de laatste fles en het gaat schoon op.
Lastig hoor.Voor rijstebloem is het nog te vroeg, maar ik wilde graag de Friso Extra proberen voor hongerige baby’s daar zit dat ook in geloof ik? Maar dat kan dus niet het HA voeding…
Ik baal er echt een beetje van, wie gaat een pas bevallen, ingeknipte en vermoeide vrouw vragen stellen over flesvoeding,terwijl ze graag bv wil geven???
O en ons schema is dus 5 x 150:
5.30 wordt ie wakker
9.00-9.30
13.30-14.00
18.30
23.00
Hij ligt er dan om half twaalf in en wordt om 5.30 ongeveer wakker. Hij mag dus niet meer 's nachts komen vanwege zijn gewicht, maar dat deed ie al niet voordat ik dat had ehoord. We zaten al in de kraamweek op dag 5 op 6 flessen, eentje 's nachts.
Lastig hoor. En over meer geven in de fles, bij bv weet je toch ook niet hoeveel ze krijgen, dan ‘koppel’ je ze ook niet halverwege af zeg maar?
Ik ben vanochtend naar het CB geweest en heb de vraag mbt de voeding ook voorgelegd. Ik moest gewoon HA blijven geven en dan op verzoek en ik mag de hoeveelheid ook wel opschroeven. Als het over 4 weken nog hetzelfde is, dan gaan ze pas verder kijken of we over moeten op een andere soort voeding.
Friso heeft speciale nachtvoeding in het assortiment, dat verzadigt meer zodat kindjes 's nachts langer zouden doorslapen. Zou dit dan wel naast de gewone hypo-allergene voeding mogen die we overdag geven, of mag dat ook niet? Waarom kan zoiets eigenlijk niet samen? Dan krijgt ze de hypo-allergene voedingsstoffen toch overdag wel binnen?
Groetjes,
Jippie
nee het schijnt niet te mogen, dan doe je het hele HA-proces te niet is mij verteld…
helaas pindakaas
Wat je evt kunt navragen bij het cb is de volgende optie…
Door de hongerige baby voeding zit johannesbroodpitmeel.
Dit wordt ook los verkocht onder de naam nutriton… je zou evt dit kunnen gebruiken om de voeding iets dikker te maken waardoor het ook ietsje langer duurt voor het verteerd is… Het ligt dan zeg maar wat zwaarder op de maag…
Wij gebruikten dit met Nutramigen… dit is hele speciale allergievoeding…
En dat ging goed… hielp bij ons vooral ook tegen het spugen…