wanneer over op opvolgmelk nr2?

Cleo is nu ruim 5 maanden, ik vraag me af wanneer ik naar opvolgmelk nr 2 over moet.

Is dat gewoon als ze 6 maanden is, of ligt het aan de omstandigheden?

Ze krijgt nu

8.00 fles 200 cc (incl schepjes)

12.00 fles 200 cc

15.30 groente half potje

17.00 fles 200 cc

22.00 fles 240 cc + 3 eetlepels rijstebloem

alvast bedankt :-*

Hoi

Mij is verteld op het cb als de beebs op drie flessen zitten dat je dan kan overstappen op 2.

x

nou dan zit ik het komende jaar nog wel op nr 1 haha

hier ook nog steeds 4 a 5 voedingen hoor. Als ik nu weer naar het bureau moet zal ik het nog eens vragen hoe ik dat kan verminderen.

x

hey,

benthe zit nu op 4 flessen en die zit ook op de opvolgmelk…

:eh: Is dit niet goed dan ??.. geen wonder dat ze haar flessen niet zou opdrinken als dat zo is :eh:

Waarom is iedere cb toch anders :?

ik weet niet beter als gewoon vanaf 6 maanden. Hier ga ik ook zo rond die koers over… maak gewoon dan mijn nummer 1 pak op, en koop vervolgens alleen nog maar 2… Met lucas ook zo gedaan, en is prima verlopen hoor :mrgreen:

Ik ben ook overgegaan op nr. 2 toen ze bijna 6 maanden was. Heb wel in het begin nog gemengd met nr.1. Ze zit op 4 flessen. Het CB zei er bij ons niks over dat ze dan op 3 flessen moest zitten. Maar ik snap nu inderdaad waarom ze de flessen niet meer leegdrinkt. We hebben geprobeerd om over te gaan op 3 flessen maar dan liet ze evengoed 50/60 cc staan. Was dus geen optie omdat ze dan niet komt aan de 500cc die ze op een dag moeten hebben. Ik zou dus gewoon overgaan op nr.2 als ze 6 maanden is omdat er dan weer wat andere voedingsstoffen inzitten die ze dan weer nodig hebben.

gewoon met 6 maanden toch?

bedankt! dan ga ik gewoon met 6 maanden over en dan kijk ik wel hoeveel ze drinkt.

Ik ben benieuwd hoe dat gaat Ashes! Ik zie Layla ook nog niet zo snel overstappen op 3 flessen, hi hi :wink:. Maar goed, we hebben nog even :D.

staat dat niet op het pak voor welke leeftijd het is bestemd?

bij het ene merk is dat 6 maanden, maar een andere kant het weer 8 maanden zijn!

Staat inderdaad op het pak, maar het CB is natuurlijk weer eens een andere mening toegedaan. En dat vind ik in dit geval eigenlijk niet eens zo onredelijk; de ene baby van 6 maanden is wat betreft ontwikkeling de andere niet natuurlijk.

ik had zon lijst van het cb gehad en die even nagelezen, daar staat :

3x 200 cc + 1x 200 cc met pap

• potje groente
  • potje fruit

bij minder dan 800 cc overgaan op opvolgmelk

dus zal wel aan de hoeveelheid bouwstoffen liggen denk ik

:think:

met 6 maanden mogen ze ook 4 flessen hoor.

thijmen had zelfs nog 5.

echt niet minder melk gaan geven omdat een pak dat zegt.

Je kindje zegt wat ze wil, als je daar naar luistert gaat het afbouwen vanzelf.

ik weet ook niet beter of ze mogen vanaf 6 maanden nummer 2 opvolgmelk

Ben gewoon met 6 maanden overgestapt zoals ook op het pak aangegeven staat.

Met 6 maanden.