Hieke drinkt uit een Avent fles met newbornspeen. (Uit het starterspakkert van Avent) In de winkel zie ik spenen zoals wij die hebben, maar ook 1+ en 3+ spenen, waar de getallen staan voor leeftijdsmaanden. Wanneer stap je over op een "grotere"speen?
Hieke is nu bijna 5 weken en ze is ruim 3 weken te vroeg geboren. Ze weegt nu 3870 (gisteren op CB) Moet ik nog rekening houden met haar (klein beetje) te vroeg geboren zijn met de overgang naar een andere speen?
Wanneer en hoe merk je aan je kind dat het toe is aan een andere speen?
Bedankt!
Alleen overstappen, als je merkt dat het drinken niet goed gaat. Zolang ze goed drinkt, gewoon lekker de speen houden waaruit ze drinkt…
benthe drinkt ook nog steeds uit speen 1…
Bij speen 2 gaat ze zich verslikken of gaat het te snel en dan geeft ze terug over…
Dus gewoon lekker op deze speen blijven zolang het goed gaat …
het hangt dus echt van hieke zelf af, leeftijd zegt weinig.
als ze een normale tijd over haar flesje doet (10-20 min) dan is de speen goed.
diet ze er korter of langer over dan zou ik kijken voor een speentje wat langzamer/sneller gaat.
als het met deze speen goed gaat, lekker deze speen houden :thumbup:
Hmm Maëlle drinkt ook nog steeds haar melk uit speentje 1. Ik ben pas overgestapt op een 3 standen speen toen ze er wat door kreeg (pap) en ze dus niks meer uit de fles kreeg. Ik ben er altijd van uit gegaan: niet mee rommelen als het goed gaat…
Mijn dochter (ruim 1,5 jaar) drinkt nog steeds met speen 2. Ze heeft een flesje van 180 met 5 minuutjes op, dus het gaat snel genoeg!
Dank jullie wel! Ja zolang het goed gaat veranderen we niks. Maar ik vroeg het me dus wel af. Ze doet nu 15-20 minuten over 120 en dat gaat goed.
:-*
voor een 1 maand oude baby vind ik 20 minuten een mooie tijd hoor, dus dat doet ze prima met deze speen
officieel is het speen 2 met 2 maanden en speen 3 met 3 maanden (heb ik me laten vertellen) maar ik denk dat je beter gewoon naar je kind kunt kijken
@SeeSeeEm wrote:
maar ik denk dat je beter gewoon naar je kind kunt kijken
Dat vind ik ook. Maar dan denk je als nieuwbakken (tikje onzekere :oops:) moeder van “jaaahaaa, maar die spenen zijn er toch niet voor niiiiihhhiiiiikkkss???” Dus dan grijp je naar de ervaringsdatabank genaamd: forum. :mrgreen: En zo kom je erachter dat het inderdaad weer gevoel moet zijn dat spreekt… en niet strikt aan de 2+, 3+ en weet ik veel plus nog meer moet gaan houden.
Ik kijk lekker naar mijn moppie en ze doet het geweldig! :inlove:
superbaby :inlove:
Simone is ongeveer even oud, en ook twee en halve week eerder geboren. Volgens het cb moest ik uitgaan van de dag dat ik uitgerekend was en vanaf daar rekenen. Ze drinkt nu 90cc. Ik gebruik nog steeds speen nr 1 van Avent. Ze doet over een flesje de laatste dagen ongeveer een half uur. Ze drinkt echt op haar gemakje.
Soms komt ze eerder dan om de 3 uur. Ze krijgt dan vaak wat water. Anders kom ik niet uit met die voedingen. Volgens het cb moet ze eigenlijk 6 voedingen krijgen ipv 7. Maar ik kan moeilijk 30cc erin persen als ze genoeg heeft. dat komt gewoon terug.
Hieke drinkt flessen van 120 + 4, en die gaan doorgaans leeg tussen 95 en 120. Ze geeft de laatste tijd wel meer terug, maar ze heeft ook spruw. (jeuk!! :() Ze komt om de 3 Ã 4 uur, in de nachten soms om de 5 uur. :dance:
Zo zie je maar, elk kind is anders. Als Simone nog niet toe is aan meer en het verder prima naar haar zin heeft dan zou ik het lekker zo laten… jammer voor het CB.