De laatste dagen leg ik Marit zoals normaal om 15.00 naar bed voor haar 2e slaapje, maar slapen doet ze niet…Ze is gewoon wakker, en bouwt een feetje in bed met haar knuffels zeg maar …
Zou het al kunnen zijn dat ze gewoon niet echt super moe, dat ze nog een 2e slaapje nodig heeft? Haar ochtend slaapje, slaapt ze van 11.00 tm 12.30…
Zat er anders over na te denken om anders haar ochtend slaapje naar 12.00 te brengen, en dan kijken hoelaat ze wakker wordt, alleen dan zitten we met het dillema dat ze het denk ik niet tot 12.00 volhoud.
Eergisteren heeft is ze gewoon van 15.00 tot 19.00 wakker geweest zonder echt poepie vervelend te zijn :think:
Wanneer gingen jullie kids over op 1 slaapje?
Rhodé ging pas met 1,5 naar 1 slaapje per dag.
Tot die tijd sliep ze 's morgens 1 uurtje en 's middags 1 uurtje.
Je zou haar ook 's middags een uurtje later naar bed kunnen doen? Voordat ze naar bed gaat fietsen of wandelen (hielp hier altijd goed )
Of inderdaad even uitproberen of ze toe is aan 1 slaapje per dag.
Vaak is dit maar een fase en zal ze waarschijnlijk volgende week weer 2 slaapjes willen doen, maar sommige kindjes zijn hier gewoon wat sneller mee :inlove:
Sam zit nog steeds op 2 slaapjes, hij trekt het niet op 1 slaapje.
Ik zou gewoon kijken naar wat Marit aangeeft, wat zij kan hebben.
Heb met Sam wel eens geprobeerd op 1 slaapje, maar dat lukt hier niet.
Gewoon kijken dus naar wat ze zelf aangeeft, en wat jij denkt dat kan! Je merkt gauw genoeg of het wil of niet! :-*
Xander zit nu al een maand of 2 op 1 slaapje per dag… Het is sowieso een kindje wat weinig slaap nodig heeft. Hij slaapt pas sinds een paar weken door. Eigenlijk is hij pas gaan doorslapen vanaf het moment dat hij overdag nog maar 1x slaapt, als ik erover na denk… :think:
Noa zat ook al ruim voor haar eerste verjaardag op 1 slaapje. Ze is nu net twee jaar geworden en slaapt nu al een paar maanden helemaal niet meer overdag. :roll:
Het ene kindje heeft nu eenmaal meer slaap nodig als de ander, dus ik zou het gewoon eens uitproberen als ik jou was. Het kan inderdaad ook nog gewoon een fase zijn.
ik merkte hetzelfde bij daan… 's morgens om 10 uur al te bed liggen tot 12 uur en dan verder niet meer naar bed willen… Ik heb hem toen steeds langer gerekt, dus eerst 11 uur te bed, en dan om 11.30 al zijn bam en dan naar bed… Nu gaat hij standaard na de boterham, rond 1230 en slaapt dan tot een uur of 15.00 op zijn minst…
Het is er dus een beetje geleidelijk ingekomen… Hij geeft nog wel eens aan dat hij eerder naar bed wil hoor, en dat mag hij dan ook, maar slaapt dan niet meer 's middags, maar gaat eerder naar bed 's avonds(ipv 19.00 vaak al 18.00)
Als jij denkt dat ze genoeg heeft aan een slaapje zou ik het gewoon eens gaan proberen…
Bo was 13,5 maand toen ze naar 1 slaapje ging. Nikkie doet het nu nog prima op 2 slaapjes.
Je zou haar ook wat later dan 15.00 uur op bed kunnen leggen, ze kan natuurlijk steeds langer wakker blijven.
Of, als ze echt toe is aan 1 slaapje…waarom meteen verschuiven tot 12.00? 11.30 is een mooie middenweg. Toen Bo net naar 1 slaapje ging, zat ik vaak om 11.15 al met haar een broodje te eten en ging ze daarna meteen naar bed. Maar dat verschoof snel genoeg.
Olivia ging toen ze 11 maanden was over op 1 slaapje per dag, meestal ging ze dan rond een uur of 12 of 1 slapen. Op de dagen dat ze naar het kdv ging, sliep ze trouwens 2 keer per dag. 1 keer na de lunch en van 18.30-19.30, daarna bleef ze op tot een uur of 9, 10. Met 13 maanden ging ze weer over op 2 slaapjes per dag omdat ze net was begonnen met lopen. Nu zit ze al ruim een maand weer op 1 slaapje per dag van 2 uur en ligt ze er 'savonds wat vroeger in (een uur of 8).
Als je het middagslaapje wil houden, kan je ook proberen om haar om 16.00 op bed te leggen of vlak voor het middagslaapje wat met haar te wandelen of zo of om haar 'sochtends maar 3 kwartier te laten slapen. Als ze echt maar 1 slaapje wil kan je proberen het rustig te verschuiven naar 12 uur.
Vandaag om half 4 in bed gedaan, zowaar geen feestje gebouwd…We gaan het zo dus maar ff proberen …moet er wel bij zeggen dat het ook we te maken heeft met wat we die dag gedaan hebben…maar goed das logisch
maris heeft al een tijdje 1 slaapje
ze slaapt vaak uit tot 8:30 uur ik leg haar rond 12:15 uur op bed tot 15:00 uur en rond 19:00 uur gaat ze weer na bed
Quillan zit nu ook op 1 slaapje per dag, hij wordt s’ochtends tussen 7 en 8 wakker en gaat dan rond 12en weer op bed tot een uur of drie half vier. En dan om zeven uur ligt hij erweer in heb wel een kind dat gek is op slapen.
Elise slaapt ook nog 2x hoor, en vrij lang. Ze is rond 07.30 wakker, dan flesje en rond 09.00 fruithapje. Rond 9.45 naar bed tot 11.30 ongeveer, dan broodje en dan rond 15.00 weer naar bed tot ong. 17.00. Dan slaapt ze uiteindelijk weer rond een uur of 20.00
Kevin zit ook al heel lang op 1 slaapje, denk vanaf dat hij een maand of 7 - 8 was.
Hij slaapt 's ochtends tot 8.00, dutten van 12.00 tot 15.00 en dan weer slapen om 19.00 uur.
Ik gebruik het badje als “rekmiddel”. Die krijgt hij voor z’n dut en in bad heeft hij altijd (weer) energie. Prima om 12 uur altijd te “halen”. Op die manier houdt hij het 's middags ook prima uit.
Serina sliep met 11 maand nog 2 x overdag, Wesley slaapt al een aantal maanden nog maar 1x per dag die heeft overdag niet zoveel slaap nodig.
Nu gaan beide kinderen om 12 uur naar bed tot half 3 en liggen er s avonds om 7 uur in en slapen tot
s morgens 8 uur-half 9
Hier zijn het beiden geen geweldige slapers.
Ook Thije is om 06.30 wakker en slaapt dan alleen van 12.00 tot 13.00 en dan gaat hij om 19.00 naar bed.
En dat doet hij al vanaf maand 2
Yara sliep vaak na de fles van 06.30 nog een uurtje en dan had ze het ook weer bekeken.
Dus hier niet van die slapers (helaas soms)
Senna is ook geen slaper…Ik zit meestal op 1 slaapje… Maar ik merk dat ze daar eigenlijk te weinig aan heeft omdat ze sávonds ook niet wilt slapen (ik denk dat ze over haar slaap heen is) Dus ik heb haar nu weer 2 x op bed, en het gaat s;avonds nog niet beter hoor…pffff
Soms is het wel 22.00 voor dat ze het eindelijk op geeft…
S’middags slaapt ze ook niet veel. Soms 3 kwartier soms een uur… Heel weinig.
Maar daar in tegen slaapt ze wel altijd de nacht door (dat is ook wat waard)…
Hier heb je niet veel aan he!! hihi
Jesse slaapt s morgens tot 7.00. Heel soms gat hij van 10-11 nog even dutten maar lang niet altijd dan gaat hij na de middagboterham tegen 13.00 sklapen tot 15.00-15.30 en om 19.30 gaat ie weer naar bed
Quinten slaapt nu ongeveer 1 a 2 maand 's ochtends tot 7.00 uur. Daarna gaat hij om 12.00 uur naar bed en slaapt dan zo’n 2,5 uur. 's Avonds gaat hij gemiddeld om 18.30 uur naar bed.
Ruben sliep met 10 maand nog 3 keer per dag :shock: . Pas rond de 1,5 jaar ging hij naar 1 slaapje.