Wanneer over naar het grote bed

Ik vroeg me af wanneer het tijd is dat Amy in een groot bed gaat slapen. Ze slaapt nu nog in haar ledikant, maar elke keer als ik haar zie liggen, zie ik een grote meid in een klein bed voor mijn gevoel.

Wanneer hebben jullie de kindjes in het grote bed overgedaan? En dan met of zonder rekje zodat ze er niet uit vallen?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

ik heb van het CB ooit gehoord dat kindjes over zouden moeten gaan uit veiligheidsheidoogpunt als ze 90cm zijn, want dan kunnen ze echt goed uit het bedje klimmen met die lengte…

maar Merijn ging al met 20 maanden naar een juniorbedje, omdat ik toen 5 maanden zwanger was van Xander en merijn een nieuwe kamer kreeg.

Lucas ging met 2 jaar naar z’n nieuwe bed. Hij paste nog wel in z’n ledikant maar klom er uit. Toen vonden we dat hij er aan toe was. Het ging direct goed. Ik vond het wel eng maar hij is er nooit uitgevallen.

Tigo was 2,5 volgens mij… En nog wel in een halfhoogslaper :slight_smile: Uiteraard met een hekje ervoor… Hij klom steeds zijn ledikantje uit dus het werd echt wel tijd voor een groot bed…

Achteraf gezien was hij er toch nog ff te jong voor. Hij kon de verantwoording niet zo goed aan. Zat tot midden in de nacht te duplo-en, kwam regelmatig zijn kamertje uitfietsen de woonkamer in. (nu kan ik er om lachen als ik het weer voor me zie, maar toen echt niet)

En toen ik zijn kamer prikkel-loos had gemaakt (al het speelgoed naar de woonkamer) kwam hij iedere minuut zijn bed uit tot middernacht :-S. Na zo’n 2 weken dit op de verantwoorde manier probereren op te lossen (terug in zijn bedje leggen en niks zeggen) heb ik drastische maatregelen genomen. Ik heb hem opgesloten in zijn kamertje en heb gezegd dat als hij sliep ik de deur weer voor hem open zou zetten. Zeker een half uur was hij compleet in paniek, maar is daarna zoet gaan slapen en heb ik er nooit meer problemen mee gehad

Enfin dat was mijn ervaring. Gelukkig is ieder kind anders, en dit was ook wel typisch tigo gedrag :slight_smile:

Joos heeft toen hij 2 werd zijn "grote"bed gekregen, Daar was ie vreselijk trots op en het slapen ging meteen goed. (najaaa voor joost zijn begrippen dan, maar da’s weer een andere kwestie :? :slight_smile: )

Ryan ging toen hij 2 werdt over naar een groot bed, hij hing vaak zo gevaarlijk uit het ledikantje, vandaar de reden om hem over te doen en net als jij vond ik hem gewoon een hele vent zo in dat kleine ledikantje. En het ging direct goed…bed werdt in elkaar geschroefd en ik heb zijn ledikant bij ons op de slaapkamer gezet voor een week, maar daar taalde hij niet naar, dat grote bed was machtig interessant en eruit gaan doet ie ook niet…en hij slaapt er ook beter in, heeft een hoop meer bewegingsruimte.

anna was 21 maanden, vanwege een aantal prakstische redenen. (vooral voor ons, niet zozeer voor anna.)

de eerste drie nachten met een hekje, maar daarna al zonder. het heeft tot nu toe geen extra probelemn opgeleverd.

Wij hadden mariano met 20 maanden in een peuterbed.Maar dit was geen sucses :? De 1e 2 week ging het goed en daarna ging hij steeds van bed af moest hem vaak wel 20x terug leggen.Dus toen hebben we de ledikant maar weer in elkaar gezet :mrgreen:

Ik denk dat we het over 2 maanden maar weer eens gaan proberen.

Sebastiaan ligt nog steeds in een ledikant en zoals het er nu uit ziet, blijft dat ook nog een poosje zo. Ondanks dat hij graag mag klimmen, klimt hij gelukkig niet uit bed. Over 2 maand komt z’n zusje bij hem op de kamer te liggen en hopelijk vindt hij het in z’n ledikant dan nog steeds prima.

Waarschijnlijk krijgt hij een groot bed als zij in het ledikant moet.

Groetjes,

Heleen

Kyan slaapt nog lekker in zijn ledikant. Hij kan er wel uit, want we hebben er 3 spijlen uit gehaald, maar hij blijft er bijna altijd lekker in liggen. Voorlopig blijft ie lekker in dat bedje. Het past nog makkelijk (Kyan is niet zo groot). waarschijnlijk krijgt ie een groot bed als ie 3 wordt.

Loïs ligt sinds 2 maanden nu in het peuterbed, ze is bijna 3. Ze lag nog heerlijk in haar ledikant en op het moment dat ze er echt vaak uit klom heb ik besloten om haar in het peuterbed te leggen.

Nu komt ze haar bed niet meer uit :lol: :lol:

Hier waren ze rond de 3 jaar. tot die tijd gaf het geen enkel probleem, en op die leeftijd stappen ze makkelijk over.

ik had trouwens geen kinderen die uit bed gingen klimmen, ze gingen er niet eens in staan. Wanneer dit wel zo is moet je misschien wel eerder, maar vaak is het toch omdat het bedje nodig is voor nummer 2, of omdat papa en mama het zo leuk vinden :wink:

Luna was 19 maanden toen ze in het grote bed ging

dat was ook nadat ze uit haar ledikant was geklommen en dus hard op de grond was gevallen :frowning:

1e avond ging ze er 100x uit ongeveer en heb ik haar ook 100x terug gelegd en daarna ging het perfect en is ze blijven liggen :thumbup:

sinds kort dat ze smorgends wel uit bed durft te komen nu haha en dan gaat ze spelen maar dat vind ik best zolang ze s’avonds maar blijft liggen :wink:

Britt was 3 jaar toen ze overging naar het grote bed en alleen maar om dat ze er vaak uit klom met alle gevolgen van dien.

Charity is met 19 maanden over gegaan naar een peuter bed.

we zijn oen verhuisd en hebben daar het grote bed op gezet.

ging vanaf het begin goed is er nooit uit gekomen en niet uit gevallen.

de laatste 3 maanden is ze wel 3 x uit bedje gevallen.

weet ze de volgende morgen nix meer van haha

Eva was 2,5. Ze had nog wel langer in het ledikantje kunnen liggen wat ons betreft maar we konden haar niet zo lekker instoppen, ze lag steeds boven de dekens. Dus voor de winter toch maar het grote bed in elkaar gezet met een extra breed dekbed. Ze ligt nu heerlijk ingestopt en krijgt het niet koud :thumbup:

Sanne is 3 weken geleden over gegaan naar een peuterbedje. Dus met 20 maanden. We hebben er voor gekozen zo snel over te stappen zodat de baby haar oude meubeltjes kan krijgen.

Hier is het helemaal zonder problemen gegaan. Ik wilde haar over laten stappen als haar nieuwe kamertje helemaal af was, maar toen het matrasje op het bedje lag ging ze zelf naar dat bedje om te slapen. Dus toen is ze meteen over gestapt.

We hebben geen rekje, en is tot nu toe geen probleem.

Tussendoor gaat ze haar bedje niet uit. De eerste week stond ze 's-ochtend bij haar deur te roepen als het tijd was om op te staan. Maar na die week bleef ze zelfs in haar bedje tot ik haar slaapzakje uit deed.

Charissa heeft een groot bed sinds gister! Ze is net 2! Ze is er trots op en tot mijn verbazing nog niet der bed uitgekropen :shock: :smiley:

Mijn zoontje wordt bijna 3 en dan krijgt hij een hele nieuwe kamer en krijgt hij dus ook een groot bed. Lijkt me wel een vreemd gezicht hoor zo’n klein mannetje in een groot bed. Maar we hebben wel gewust gekozen voor een bed van 90 bij 200. Een peuterbed zijn ze ook zo weer uit.

Kirsten was een maand of 18 a 19. Ze is toen een keer uit haar ledikant gevallen en ik trof ze helemaal onder het bloed aan (flink wat tanden door haar lippen) en toen is ze direct over gegaan naar een groot bed. Geen problemen gehad, ze is er in het begin wel een aantal x uitgevallen (matras op de grond erbij gelegd)