Wij hebben de Maxicosi Priori, deze stoel gaat tot 18 kg. Als onze meid erin zit, steekt haar koppie een paar cm boven de rand uit.
Wanneer moet ze over naar een grotere autostoel? Moet je dan echt van het gewicht uitgaan of van de lengte?
Volgens mij is lengte wel degelijk een graadmeter. Als ze met haar hoofd uitsteekt aan de bovenkant dan moet ze volgens mij over :think: Als het max gewicht zou gelden dan zou Y.uri er nog steeds in moeten zitten met zijn 16.8 kg met 5,5 jr :mrgreen: en dat past kwa lengte echt niet meer ook al is het een ukkie :lol:
Is ze dan zo lang trouwens? Y.uri heeft in de Tobi gezeten tot een cm of 98/100 meen ik en dat was tot 4.
mischa is met 3 en 3 mnd ong, over gegaan in de ene auto en in de andere auto had hij nog zijn oude autostoel.
Nou zit hij in beide stoelen in een vervolg stoel maar dat gaat al vanaf het begin prima.
Wij hadden vlak voor hij 2,5 jaar werd een grote stoel gekocht. Hij was toen 14 kilo, maar stak er ook bovenuit en dan zijn ze aan een grotere stoel toe. We hebben de nieuwe stoel in de winkel getest en hij pastte er prima in (zijn hoofdsteun kon zelfs al een stukje omhoog).
Onze meid zat qua lengte altijd onder de middellijn. Maar ze is de laatste maanden wel erg gegroeid. Ze is nu 98 cm. Ik denk dat haar koppie zo’n 2-3 cm boven de rand van het stoeltje uitsteekt. Ik denk dat we binnenkort dan maar eens om een andere autostoel gaan kijken. Welk stoeltje hebben jullie? Nog tips of adviezen?
@Jippie wrote:
Onze meid zat qua lengte altijd onder de middellijn. Maar ze is de laatste maanden wel erg gegroeid. Ze is nu 98 cm. Ik denk dat haar koppie zo’n 2-3 cm boven de rand van het stoeltje uitsteekt. Ik denk dat we binnenkort dan maar eens om een andere autostoel gaan kijken. Welk stoeltje hebben jullie? Nog tips of adviezen?
Ik denk dat hij rond de 95 cm was en toen pastte hij prima in de grotere stoel (hij heeft “korte pootjes” en dus een wat langer lijf).
Wij hebben een maxi cosi rodi XR gekocht. Die heeft onze oudste zoon ook en dat bevalt prima. Er is vaak wel een uitloopmodel te vinden op internet (vaak een kleur die er uit gaat). Dat scheelt je een hoop geld.
Kinderen moeten minimaal 15 kilo zijn voordat ze in een stoel vast mogen met de gewone autogordel.
Als kinderen lichter zijn dat blokkeert de gordel niet en is gevaarlijk.
@alex wrote:
Kinderen moeten minimaal 15 kilo zijn voordat ze in een stoel vast mogen met de gewone autogordel.
Als kinderen lichter zijn dat blokkeert de gordel niet en is gevaarlijk.
Klopt. Wat betreft het hoofdje boven de stoel, het mag er half bovenuit steken. Steekt meer dan de helft boven de rand van de stoel uit, dan is de stoel te klein.
Hier gingen we over toen ze 3 jaar en 9 maanden was.
Onze meid is zeker 15 kg, ik denk dat ze aardig naar de 18 kg gaat inmiddels. Vorig jaar juni woog ze 14,4 kg. Ik zou haar vanavond even wegen, maar dat is erbij gebleven. Het gewicht is inderdaad belangrijk vanwege de blokkatie van de gordels bij een ongeval.
lengte is bij stoel type 2 geen graadmeter.
Vaak zit er boven namelijk een hoofdsteun van de eigelijk achterbank.
een paar cm uitsteken is dat echt niet erg.
Maar ze moeten wel echt 15 kilo wegen voor een stoel van het type daarna (zeg maar stoelverhoger met rug) want dan zitten ze enkel in een riem vast en die trekt niet strak bij een aanrijding als er geen gewicht van minimaal 15 kilo onder hangt.
Mies is dus nog maar net over, hoewel hij al geruime tijd met een cm of 6 boven de romer uitsteekt. Hij weegt pas sinds kort 15 kilo.
Ik sluit me aan bij Cell… Lengte doet er niet echt toe, die 15 kg moeten ze echt wel gehaald hebben. Kaylee zit dus ook nog steeds in stoel 2, want ze is nog geen 15 kg.
Ik denk dat wij ook nog een hele tijd met stoel 2 kunnen voordat ze 15 kilo is. Ze heeft ook totdat ze 1 werd in de maxi cosi cabrio gezeten. En toen woog ze net geen 9 kilo. En nu dat ze bijna 3 is weegt ze 12 kilo.
Vicky: kunnen Jayden en Kaylee dadelijk tegelijk over naar de andere stoel. Als Jayden niet eerder is. :mrgreen:
Hehehehe die kans zit er misschien wel in, hoewel Jayden ook een ukkepuk is hoor (denk nu 12.5 kg :think: ). We zullen zien, ik wacht rustig af :lol: :mrgreen:
http://www.autokinderzitjes.nl/meer_informatie
Hier staat heel veel informatie op.
Eigenlijk raar dat je kind (en jezelf) in de taxi, bus en trein gewoon zonder gordel mag zitten. Alsof je daar geen ongeluk kunt krijgen.