Wanneer over naar een Rodi autostoel

Hoi hoi,

Nica is nu 2 jaar en 10 maanden, weegt 14,5 kilo. Ze past zonder jas nog aardig in de maxi cosi priori maar met jas is het proppen, bovendien is het een crime om haar erin te krijgen.

Ik ben zwanger van een tweeling dus ik zal haar er niet heel lang meer in kunnen tillen.

Ze zat laatst een klein stukje bij vriendin in de Rodi stoel en dat was een verademing! Ze kan er zelf in gaan zitten en ze heeft een stuk meer ruimte.

Maar goed, ze is nu naakt nog geen 15 kilo en ik ben toch wel heel erg voor veiligheid in de auto. Maar straks als ik ook twee maxicosi’s in de auto kwijt moet moet zij in het midden, dan redt ik het helemaal niet meer om haar goed vast te zetten.

Mijn vraag dus, wanneer zaten jullie kids in de groep 2/3 stoel??

Ik ga haar er nu nog niet in zetten hoor, ik wil zowiezo haar zo lang mogelijk hierin houden en eerst ook weten of we nog twee meiden of twee jongens krijgen :wink:

Dus dat zou dan pas rond haar 3de verjaardag zijn, maar ik verwacht niet dat ze nou enorm gaat groeien, ze schommelt al een jaar rond die 14 kilo namelijk :think:

Tja die opgegeven kilo’s he… dat is soms lastig.

Tigo is/was ook zo’n lichte jongen maar vond hem op een gegeven moment echt te oud worden voor zijn autostoel, hij zat niet meer lekker, idd vooral met dikke jas, kon zich niet bewegen enz enz… Maar zat met een kilo of 14 echt nog niet aan die (volgens mij)17 kilo grens…

Maar heb het toch gedaan en zo’n autostoelverhoger met rugleuning aangeschaft. Inderdaad een verademing voor hem en mij…

Okee, tis niet volgens de regels/richtlijnen… maar ik heb het toen toch gedaan

Als ik had gewacht tot die 17 kilo grens had hij met 5,5 nog in zo’n autostoel vastgegespt gezeten… :?

Enne, gefeliciteerd met je zwangerschap, van een tweeling nog wel. Wat leuk !!!

Jens zit nu sinds een maandje in die stoel in de auto van m’n man.

bij mij zit de Priori er nog in.

vind het nu wel makkelijk. hij past in allebei en we hoeven niet meer te slepen met het stoeltje.

ik vind hem er nu wel goed inzitten.

riem goed overal onderdoor enzo zodat hij goed zit en niet langs z’n keel komt.

maar hij zit ook nog goed in de priori.

die kilo’s kun je ook niet altijd van op aan. want als ze heel lang en dun zijn hebben ze volgens mij voor hun hoofd niet meer goed steun maar qua kilo’s zouden ze er dan nog wel in mogen.

we hebben trouwnes niet de Rodi maar eentje van de Gamma.

maar ook netjes met een keurmerk en veel goedkoper.

Anoek zit sinds een paar maanden al in zo’n stoel.

Bij papa in een maxi cosi en bij mij een ding

van de GAMMA. Prima en ik vind het veel handiger

dan die rotgordeltjes en dat geprop en alles.

Anoek is een meter lang en 14,5 kilo ongeveer.

Ik weet niet precies hoe lang Nica is. Maar ze is niet een lichtgewicht hoor, ik denk dat ze nog steeds redelijk gemiddeld zit, ze is wel goed gevuld zeg maar maar niet dik, maar blijkbaar in kilo’s valt het erg mee.

Maar ik hoor hier toch iedereen die de kids gewoon overzet naar de vervolgstoel.

En blijven ze netjes in de gordels zitten?

Wij zijn in april vorig jaar overgestapt op deze stoel, Laura was toen 2 jaar en 8 maanden. Ze is van het type ‘lang en dun’, dus qua gewicht zat ze nog iets onder de grens, maar qua lengte ging het echt niet meer in het andere stoeltje.

Ik denk persoonlijk dat het gewicht eigenlijk niet zo heel veel uitmaakt, tenminste, ik begrijp niet waarom een gordel wel goed zou kunnen zijn bij een kind van 18 kilo, en niet bij een kind van 15 kilo. Andersom snap ik, er is natuurlijk een maximum aan wat sommige gordels aankunnen, maar te licht, dat lijkt me raar. Maar misschien is dat heel dom gedacht hoor.

Naar mijn idee is het belangrijkste dat de gordels op de goede hoogte zitten en niet in de nek snijden.

En blijven ze netjes in de gordels zitten?

Dat was bij ons nog wel even een probleem in het begin, Laura had namelijk in notime door hoe ze zelf de gordel los kon maken. Ik heb 2 keer de auto aan de kant moeten zetten omdat ze ineens de gordel los had gemaakt.
Ik ben toen echt flink tegen haar tekeer gegaan, ze was helemaal in tranen, maar ik was ook echt boos en geschrokken natuurlijk.
Sindsdien weet ze heel goed dat het niet mag.
Zodra we de carport inrijden vraagt ze netjes of ze nu de gordel los mag maken.
Dus komt wel goed, kwestie van wennen....

Hier nu 2 weken denk ik bij ons in de rodiXR.

Bij mijn moeder al een paar maanden in een römerking.

Maar daar zit ze niet mooi in (gordels vallen steeds te laag over haar schouder) terwijl ze in de Rodi perfect zit!

En die stoel blijft ook veel beter staan in de auto; Romer zakt helemaal scheef! Echt een K ding.

Maaike is 105cm lang en 17,6 kilo.

Gewicht is in oudere auto’s dacht ik wel belangrijk om te zorgen dat hij blokeert bij botsing. 15 kilo moet dat dacht ik zijn.

Maar dat was hier dus niet zo’n probleem :mrgreen: .

Hieke zit (uiteraard…) nog niet in de volgende stoel. Maar sinds kort laat ik haar zelf in de stoel klimmen en ze vindt het geweldig. Ok, het duurt even, maar je hoeft niet te tillen en alleen nog maar de gordels vast te maken. Vaak klimt zij er vast in als ik de overige spullen in de koffer leg. Gaat prima. Misschien is dat een tijdelijke tussenoplossing voor jullie?

Sis, dat probeer ik nu ook idd, maar ze kan alleen vanaf de andere kant erin komen zeg maar, dus over de bank lopen, ik vind dat bij droog weer niet zo erg maar bij nat weer wat minder, bovendien kan ze werkelijk er 10 minuten over doen om in die stoel te komen :roll: en soms heeft mama dat geduld niet altijd :oops:

@Mamalien wrote:

Maaike is 105cm lang en 17,6 kilo.

Ik zit nu ook met deze lengte en dit gewicht bij mijn dochter die nog 3 moet worden, maar die dus al een halve kop boven de Priori uitsteekt.

Deze vraag heb ik in een “verkeerd” topic gesteld:
Misschien hebben jullie trouwens ook wel een antwoord op mijn vraag
Ik heb het boekje al doorgenomen van mijn Priori SPS, maar kan er niets over terugvinden helaas.
Mijn dochter moet nog 3 worden, maar steekt nu al (ze is 1.05m lang) met haar halve hoofd boven het stoeltje uit. Nu kon ik mij nog herinneren van de groep 0 stoeltjes dat het dan tijd was voor de volgende vanwege de veiligheid, maar ik vind het nu een eng idee om haar al in een Rodi (welke we overigens al wel in huis hebben) te vervoeren met dus een "losse" gordel. Is zo'n Priori nu ook niet meer veilig of kan het nog wel?

Ze zit dus verder echt nog wel goed en lekker in de Priori, het is alleen dat ze er boven uit komt!

Wat denken jullie?

Sneeze ik zou niet weten hoe het met de regeltjes van de Proiri zit of het hoofdje mag uitsteken :think:

Y.eline zit nog steeds in de Proiri met haar 3,5 jaar en volgens mij kan ze nog wel een hele tijd erin zitten. Ze is nu 97 cm en 13,8 kg en met winterjas past ze nog met gemak erin en moet ik de gordeltjes nog strakker trekken. Mn vriend heeft de Romer King en ook daarin zit ze nog perfect en is er nog ruimte over. Yeline klimt ook zelf de stoel in omdat ik haar er bijna niet in krijg met mn buik dat scheelt wel…

Bij dr vader waar ze elke week heen gaat zit ze wel in de Rodi maar om eerlijk te zijn vind ik haar nu nog te klein ervoor. Als ik dr zie zitten in die stoel vind ik dat ze nog te ruim erin zit.

Wij hebben een stoelte bij de Hema gekocht. Daar mogen ze vanaf 9 kilo in. En kunnen hierin tot 36 kg.

Onze dochter kan hierdoor ook zelf in de stoel klimmen.

Ideaal.

Ik ben het wezen vragen bij pr*netal en die zeggen dat zijn oren niet boven de bovenkant mogen uitsteken.

@karinvandam wrote:

Ik ben het wezen vragen bij pr*netal en die zeggen dat zijn oren niet boven de bovenkant mogen uitsteken.

Naar aanleiding van dit antwoord hebben we deze week toch maar de Rodi er in gezet.

We hebben alleen nog kleine stukjes gereden, maar het lijkt gewoon goed te gaan :thumbup:

Het ziet er ook niet uit alsof ze te klein ervoor zou zijn, dus waarschijnlijk was ze er toch gewoon aan toe.

Zaterdag rijdt mijn vriend zo’n 3 kwartier met haar, dus ik ben benieuwd hoe dat dan gaat :shifty: