Wanneer op zwemles?

oooh wat veel, hier 28,50 voor twee keer een 35 minuten in de week! in de vakanties wordt er ook zwemles gegeven, dan niet aan het eidn van de middag, maar aan het begin van de morgen,d us van acht tot half negen, twee keer oid!

Hier de oudste ook al opgegeven. We zwemmen met haar al vanaf ca 3 maanden elke week. Dus vanaf juni zou ze ingedeeld kunnen worden samen met nog 2 kindjes van het peuterzwemmen. En ik vind het niet zo heel erg als ze er wat langer mee bezig is. Ze vind zwemmen namelijk heel leuk. Gaat zo’n 20 keer koppie onder en is super blij als ze weer door het gat onder water mogen.

Bij dat zwembad maken ze gebruik van die zwem/drijf pakjes. Swimsafe ofzo?

Hier kun je ze pas opgeven vanaf 5 jaar en dan is het afwachten wanneer er plek is…voor die tijd vind ik ook te jong, ze gaan dan net naar de basisschool en dat is allemaal al druk en nieuw.

Oudste is nu bijna 6 en ik heb haar nog niet eens opgegeven. :oops: Tja, ze had het zo druk met school (nog geen 6 en al wel in groep 3) en alles eromheen dat ik wilde wachten. Ik moet ook zeggen dat het vaak door m’n hoofd schiet om er eens achteraan te gaan. Zal het eens gaan doen. Bedankt voor de reminder.

Ik heb jason een maand of vier geleden opgegeven zodat als het mee zit hij vanaf zn vijfde kan beginnen.

Onze oudste is 3 maanden voor haar 6e verjaardag begonnen. Vier jaar vond ik veel te vroeg, ze had haar handen al vol aan school. Ik zie echt het verschil tussen de 6-jarigen en de 4-jarigen in haar groepje. Die van 6 hebben meer kracht en zijn meer geconcentreerd. Ik heb echt geen zin om jaren in dat zwembad te hangen en ik hoor en zie veel dat kinderen die met 4 jaar starten, langer bezig zijn.

Ik denk dat de jongste wel wat eerder zal starten, die is nu al veel vrijer in het water dan haar zus was toen die begon met zwemles. Maar ik wacht in ieder geval tot ze 5 is, ze is een iel poppetje met weinig kracht, dus laat haar eerst nog maar even groter worden.

grote meid is begonnen toen ze 4 jr en 3 mnd was,

en toen ze 5 jr en 8 maanden was had ze A+B

dus in totaal heeft ze er 17 maanden over gedaan.

ik denk niet dat je per leeftijd moet kijken, maar naar je kindje zelf.

grote meid liep toen al een tijd dat ze zonder bandjes wou zwemmen.

Onze jongste kon ook al terecht maar ik zie het nu gewoon echt niet gebeuren dat hij leert zwemmen. (onze kinderen zwemmen bij dezelfde zwemschool als die van mammamarije) Volgens mij hangt hij het eerste half jaar alleen aan juf haar nek. We wachten liever tot hij vijf jaar is.