Wanneer kun je je kind het beste op zwemles doen?
Als ze al op de kleuterschool zitten? Of nog later?
We zwemmen niet vaak met Ivan omdat hij last heeft van de chloor.(Hoesten na de tijd) Tja… maar iaan de ander kant wil je toch graag dat hij zich goed kan redden mocht hij een keer in het water vallen…
Dus…
Wat zijn de ervaringen & meningen?
Anne zwemt al vanaf 12 weken en dat gaat erg goed, maar goed zij heeft geen last van chloor. Als ik jou was zou ik dan nog wachten, tot hij een jaar of 5/6 is, dan heeft ie meer kracht en dan heb je kans dat hij sneller de diploma s haalt.
Veel succes
Tegenwoordig hebben niet alle zwembaden chloor meer begreep ik van mijn zusje (zwemjuf), er schijnen er ook te zijn met iets van zoutoplossing ofzo?
Zou het gewoon navragen bij jou zwembad?
Hier si puppyzwemmen vanaf 2,5-3 jaar ongeveer en kunnen de kindjes daarna doorstromen in de lessen.
Lys zwemt al vanaf 11 wkn meen ik.
O ja, in het zwembad waar Anne haar zwemlessen volgt gebruiken ze ook geen chloor, maar in het zwembad waar ze af moet zwemmen wel. Vaak zijn het kleine zwemscholen waar geen chloor wordt gebruikt, maar in de grote zwembaden wel.
Op de site van het astmafonds staat een lijst met telefoonnummers per provincie van controleurs van zwembaden.
Helaas is er nergens een verzamelpunt voor info over welke installatie ze gebruiken. Dus zwembaden gebeld en helaas het zwembad in mijn gemeente gebruikt gewoon chloor
In een nabijgelegen gemeente gebruiken ze een zout installatie. Van het zout maken ze chloor wat klaarblijkelijk minder intensief is.
Ik heb begrepen dat de wachtlijsten voor zwemles oplopen omdat er geen schoolzwemmen meer is. Minstens een half jaar tot wel 8 maanden.
In mijn gemeente mogen kindjes opgegeven worden als ze 2,5 jaar zijn en de nabijgelegen gemeente hanteerd leeftijd van 4 jaar. Het gaat in iedergeval niet het zwembad in eigen gemeente worden omdat Ivan dan vaak 's nachts moet hoesten
Dus afwachten t/m 4 jaar en dan op de lojst van het zwembad in nabijgelegen gemeente wat een zout installatie heeft. Wel natuurlijk een keer gaan “proefzwemmen” en checken of Ivan geen last krijgt van hoesten
Er zijn geloof ik al twee topics met dit onderwerp…
maar goed…hier een badjuf…al zo’n 18 jaar…
T liefst hebben we het als de kids van baby af aan al met water bekend zijn…en zwemmen dus…dit kan met babyzwemmen.kleuterzwemmen…of met de echte zwem ABC…
Sommige baden beginnen pas vanaf 5 jaar met A…sommige al met 4 jaar…
Kinderen van 4 jaar hebben meer herhaling nodig… dus daar moet je na die tijd meer mee gaan zwemmen…
Oh…koffie visite… moet gaan…nou ja,in ieder geval…er zijn meer topics…ff neuzen…