Wanneer op vakantie??

Hoi,



Ik weet niet of het hier goed staat maar anders word het wel verplaatst, we willen dit jaar met de auto op vakantie (nou ja mijn vader op gaan zoeken :mrgreen: ) hij woont zo’n 2000 kilometer hier vandaan, maar nu de vraag is dat wel een goed idee omdat Finnley nog klein is dan :think:



Waar moeten we allemaal op letten met zo’n kleintje?



Wanneer kunnen we het beste gaan? in mei/juni dan is Finnley een maand of 5/6 of beter pas eind juli/augustus als ie een maand of 7/8 is?



We willen wel met de auto gaan omdat vliegen kan wel, maar dan moeten we vanaf het vliegveld nog zo’n 300 kilometer rijden en dus een auto huren, maarrrrrrr dan moeten we weer de autistoeltjes erbij huren wat dan al zo’n 14 euro per dag kost x 1 maand, dan zijn we al 420 euro lichter alleen voor de huur van de stoeltjes, dan heb ik de auto ook nog niet meegeteld :?



Zucht…wat een gedoe he, heeft iemand nog tips ofzo??

Als het naar Spanje is raad ik je NIET aan te gaan eidn Julie/ Augustus met de auto. Is niet te doen met de warmte daar. En de airco in de auto de hele tijd is dat echt niet goed. (ik zou zowie zo nooit juli/augustus naar daar gaan :p)



Echt meid doe jezelf dat niet aan!



Verder tips om met de auto te gaan…



Ff copy past …





Waarheen?

Je kleintje wil met jou best naar het einde van de wereld. Bespaar hem de hoge bergen, want boven 1600 meter heeft hij het moeilijk. Bespaar hem een te ruig of te warm klimaat. Een gemiddelde hoogte, het platteland en de Atlantische kust zijn de beste plekjes voor hem. Kies liever een hotel- of huurformule dan een camping. Als je geen super-de-luxe kampeerwagen hebt is kamperen niet echt geschikt voor hele kleintjes. Het kan erg warm worden in de tent en de maaltijden en de dagelijkse hygiëne zijn minder makkelijk te verzekeren.







De zonDe zee, de lucht, de zon, je wilt er niets van missen. Vergeet niet dat de zon erg gevaarlijk is voor kleine kinderen. Pas op voor de weerkaatsing van het zonlicht op sneeuw of op water. Zonnebrandcrèmes zijn geen wondermiddelen, de tere huid van je baby kan je het best beschermen op de ouderwetse manier: hemdje aan, hoedje op dus! Een parasol is ook altijd handig. Pas op voor een plotselinge hitte die koorts kan veroorzaken. Laat je kind nooit in de volle zon in de auto zitten. Bij erg warm weer moet je zorgen dat je kind genoeg drinkt.



Met de auto



Voor elk groot vertrek kan je beter enkele voorzorgen nemen voor het comfort en de veiligheid van de reizigers. Tijdens een lange reis is een prettige sfeer erg belangrijk, zowel voor de bestuurder als voor de inzittenden.






  • goed om weten



    Laat je kind nooit alleen achter in de auto, ook niet voor twee minuten en zeker niet bij warm weer.







    Hoe reizen?Tot 8 maanden leg je een baby het best in een reiswieg. Daarna kan je kleintje reizen in een autozitje. Je moet echt regelmatig stoppen, ongeveer elke twee uur, om te vermijden dat baby er genoeg van krijgt en begint te dreinen. Zorg ervoor dat het zitje hoog genoeg is om baby ook een blik op de buitenwereld te gunnen. Zorg dat je kind goed uitgerust is voor het vertrek, want vermoeidheid zorgt soms voor misselijkheid.



    Zorg dat zijn hoofdje lichtjes achterover leunt. Hou het bezig door zijn aandacht op het landschap te vestigen. Rij rustig , stop regelmatig en geef het een tussendoortje voor je weer doorrijdt. Geef het bij wijze van uitzondering iets om in de auto op te knabbelen, maar liefst geen zoetigheden en frisdranken. Om wagenziekte te voorkomen kan je arts een braakwerend middel in druppels of siroop voorschrijven. Er is een ruime keuze aan homeopathische korrels voor alle soorten wagenziekte. Zijgordijntjes bieden een goede bescherming en laten zich makkelijk aanbrengen op de autoruiten. Trek je kind lichte, wijde kleren aan en geef het regelmatig iets te drinken. Rij niet met open ramen, zo krijg je tocht die het vooral op je kind heeft gemunt.

ooh en jou eigen autostoeltje mag mee in de vlieger normaal gezien :wink: speciale bagage :mrgreen:



hebben wij ook gedaan :thumbup:

Je kunt de maxi cosi gewoon meenemen in het vliegtuig. Daar kan Finnley zelfs gewoon in bijven zitten tijdens de vlucht :thumbup:

wij zijn afgelopen jaar naar de jura geweest dat was 900 kilometer, dat vonden wij lang genoeg, hoefde van ons niet langer! fenna was toen ook 8maanden

@oessie wrote:

wij zijn afgelopen jaar naar de jura geweest dat was 900 kilometer, dat vonden wij lang genoeg, hoefde van ons niet langer! fenna was toen ook 8maanden




Nee ok maar mijn vader woont daar en die willen we graag opzoeken, hij is niet de jongste meer en dus ook niet in staat om vaak hierheen te komen helaas, maar ik denk dat we toch voor eind augustus/begin september gaan.



Hoe zit dat trouwens met de maxi-cosi? Hoelang mogen ze dan daarin en hoevaak moet je dan eigenlijk stoppen onderweg?? We gaan wel voor een hotelovernachting tussendoor.

2 uur mogen ze in de maxi cosi dan moeten ze er even uit :slight_smile:

@Formally known as Vuegje wrote:

2 uur mogen ze in de maxi cosi dan moeten ze er even uit :slight_smile:




Incidenteel mogen ze er ook best een keer (veel) langer in dan 2 uur. Maar het is natuurlijk sowieso fijn om iedere 2 a 3 uur even de benen te strekken en een luchtje te scheppen.

ik ben toen nano 8 maanden was, met de auto naar z-frankrijk gereden.(naja, ik niet, ik kon toen nog niet rijden…) was eigenlijk best heel goed te doen. hij heeft zihc zowel heen als terug ontzettend goed gedragen, als ik het me goed herninner. gewoon genoeg pauze houden (en niet naar zuid spanje doorrijden, zodat het wel leuk blijft…)

Wij zijn met Sophie op vakantie gegaan toen ze 2 maanden oud was.

We hebben toen 800 km gereden … ze heeft lekker geslapen … we hebben om de 2 uur gestopt, zodat ze uit de auto (maxi-cosi) kon en lekker gespeeld.

Vorig jaar is ze mee geweest, toen was ze 14 maanden … ze heeft 2 dagen in de auto gezeten.

Zolang je voldoende stopt en genoeg te doen hebt in de auto is het te doen :angel:

Hier ook hoor… Met Verle hebben we in haar eerste 9 maanden 3 keer Oostenrijk aangedaan. Zo’n 1100 km per auto. Gewoon vaak stoppen… Ik merkte wel dat telkens als we 2 uur in de auto zaten en wij wilden stoppen, Verle (en Mirte) net gingen slapen… tja… dan maakten we er maar gebruik van en gingen we maar gewoon door tot ze weer wakker werden :wink: Dus soms hadden we pas een stop na 4 uur ofzo… Dan liet ik wel even alle beentjes strekken… even liggen… Spelen met de voetjes… Rekken strekken, etc…

Bij ons is het allemaal perfect gegaan, maar goed… De hele dag in de maxi-cosi is niet goed, maar voor een vakantiereis is het echt niet erg hoor :wink:



Ik ken Spanje verder niet, dus qua warmte enzo weet ik daar weer niks over te zeggen.

Tja het is in de zomer daar erg heet zo’n 35/40 graden denk ik, we moeten naar het westen van spanje (de provincie tegen portugal aan), ik denk dat het in het zuiden een stuk warmer is in die tijd :think:



Ach ja we moeten het toch proberen he, en dan heb ik liever dat Finnley een maand of 8 is dan een maand of 4 eigenlijk.



Ik heb er nu al zin in!!! we zijn al 6 jaar niet geweest :dance: :dance:

Verder nog iemand tips?

Okay lets see.;



VEEEEEEEEL water bij hebben voor de kindjes (en mama en papa :p)



Rijd niet over de autosnel weg in frankrijk want je betaalt je blut, wij betalen 240 euro tax aleen heen en 240 euro terug als we naar alicante rijden :thumbdown:



Neem een speelkoffer mee. Waar de kids elke keer een speeltje uit kunnen nemen als je stopt.



Verzin voor je vertrekt kijk speletjes die je kan spelen met je oudste. Als hij zig verveelt. Zoals… maar een koe geluid als je een rode auto ziet. Of maar het geluid van een olifant als je de Spaanse Torro langs de weg ziet staan…



ff verder denken :mrgreen:

@Formally known as Vuegje wrote:

Rijd niet over de autosnel weg in frankrijk want je betaalt je blut, wij betalen 240 euro tax aleen heen en 240 euro terug als we naar alicante rijden :thumbdown:




Ja je bedoeld tolwegen of niet? Wij moeten eerst richting Parijs en dan naar Bordeaux, dan gan we bij Bayonne de grens over zodat we in Irun uitkomen, daar heb je volgens mij veel tolwegen, ik weet alleen niet hoeveel dat kost en waar je dat kun vinden hoeveel dat kost?? :think:

Juul, ik zou persoonlijk wel gewoon de tolwegen nemen hoor! Anders doe je er behoorlijk langer over en het is al zo’n lange reis he.



Overigens nog een paar tips:


  • zorg dat je de zon zoveel mogelijk uit de auto houdt (dus achterramen voorzien van een of andere vorm van zonwering)
  • zet geen ramen tegen elkaar open
  • stop regelmatig (voor Jayden is het het leukst als je langs de tolwegen van die grote parkeerplaatsen kiest, omdat daar voor de kids vaak wat te spelen valt)
  • neem een kleed mee voor onderweg, zodat Finnley tijdens de stops even ergens lekker op kan liggen
  • zorg voor voldoende “entertainment” onderweg (muziek, luisterboek, speelgoed, wat te knabbelen)



    Hier zijn we met Finn voor het eerst naar Zuid-Frankrijk gereden toen hij krap 3 maanden was en dat ging eigenlijk heel goed. Juist zo jong…omdat ze dan nog meer slapen dan als ze wat groter zijn.

    Afgelopen jaar (toen was hij ruim 1) ging het ook goed, maar het was wel wat minder makkelijk om hem zo lang tevreden te houden.